Pierwsza faza rozbudowy Galerii Pomorskiej rozpoczęła się już w 2013 roku. Co stanowiło impuls, przyczynę podjęcia decyzji o powiększeniu obiektu?
Zarówno w Bydgoszczy, jak i w samej Galerii Pomorskiej widzimy ogromny potencjał. Jest cała grupa sieci handlowych i różnych marek, które chciałyby być obecne w naszej Galerii – tak więc jest zainteresowanie ze strony najemców. Ale jest także zapotrzebowanie ze strony klientów. Dziennie Galerię odwiedza około 10 tys. osób. Łącznie zatem, w skali miesiąca odnotowujemy około 300 tys. klientów. Biorąc pod uwagę fakt, że Bydgoszcz liczy około 360 tys. mieszkańców, to jest to na tyle znacząca pula odbiorców, że warto dla niej dokonać tak dużej inwestycji. Staramy się w jej ramach zabezpieczyć zarówno potrzeby klientów, jak i najemców.
Rozbudowa Galerii Pomorskiej ruszyła już jakiś czas temu. Co było do tej pory dla Państwa największym wyzwaniem?
Największe wyzwanie dla centrum handlowego w trakcie rozbudowy to tak zorganizować jego funkcjonowanie, aby prowadzenie prac budowlanych nie zakłóciło pracy najemców i nie zaburzyło dostępu do obiektu klientom. Realizujemy ten plan z powodzeniem, ponieważ pierwsza faza rozbudowy, tzw. wstępna, obejmowała wykonanie nowego parkingu na około 160 miejsc postojowych od strony ul. Fabrycznej i dzięki temu, zabezpieczyliśmy miejsca, które potem traciliśmy podczas kolejnego etapu, czyli budowy parkingu wielopoziomowego. Musimy utrzymywać odpowiednią ilość miejsc parkingowych, aby zapewnić klientom wygodę i komfort. Obecnie cały obszar pomiędzy nowo wybudowanym parkingiem wielopoziomowym a istniejącą częścią Centrum stanowi teren budowy. Aby uniknąć niepotrzebnych utrudnień do zakończenia procesu rozbudowy, w wyniku którego wybudowany zostanie pasaż handlowy o powierzchni ok. 10 tys. m kw. GLA, klienci będą przechodzili do Centrum specjalnym tunelem, prowadzącym z wielopoziomowego parkingu. Przede wszystkim kierujemy się naczelną zasadą, że Galeria funkcjonuje bez zakłóceń i nie zamykamy żadnego wejścia, a wszystkie sklepy są otwarte.
Czym zatem zaskoczy nowa Galeria Pomorska już we wrześniu przyszłego roku?
Nowa Galeria to przede wszystkim nowe marki. Podpisaliśmy już umowy z niektórymi brandami z grupy Inditex –Bershka i Stradivarius oraz całą Grupą LPP. Powstanie bardzo duży sklep Reserved, który będzie oferował całą dostępną kolekcję. Galeria zaskoczy także światłem, przestrzenią i jasnym, przyjaznym wnętrzem. Będziemy bardzo dbać o to, żeby klient miał poczucie bezpieczeństwa i komfortu. W Galerii Pomorskiej po rozbudowie będzie jeszcze jaśniej i przytulniej.
Jak w liczbach przedstawia się rozbudowa obiektu? O ile lokali i o jaką powierzchnię powiększy się Państwa centrum?
W wyniku rozbudowy powierzchnia Galerii powiększy się o 10 tys. m kw. GLA, na których powstanie 40 nowych sklepów. W efekcie oferta Galerii Pomorskiej wzrośnie do 140 marek. Całkowita liczba miejsc parkingowych wyniesie 1410, dzięki czemu Galeria będzie dysponowała największym bezpłatnym, zadaszonym parkingiem zlokalizowanym przy centrum handlowym w Bydgoszczy.
A jak obecnie, chwilę po wmurowaniu kamienia węgielnego pod rozbudowę obiektu, wygląda komercjalizacja nowej części Galerii?
Mamy ok. 60% skomercjalizowanej powierzchni (mówimy tu o powierzchni w m kw.). Obecnie prowadzona jest dalsza komercjalizacja, ponieważ jest to ciągły proces. Wiele umów jest już na bardzo zaawansowanym etapie negocjacji, zwłaszcza tych na mniejsze lokale. Duże powierzchnie są już zarezerwowane i potwierdzone.
Czy dla któregoś z najemców to będzie debiut w Bydgoszczy?
Tak, w Galerii otworzymy pierwszy w Bydgoszczy sklep marki Sinsay, wchodzącej w skład Grupy LPP. Cieszymy się także, że posiadamy w swojej galerii jedyne w mieście sklepy marki KappAhl oraz 50 Style.
Czy poza atrakcyjnym tenant mixem przyciągają Państwo klientów także ciekawymi i nietypowymi eventami organizowanymi na terenie Galerii Pomorskiej?
Organizujemy bardzo dużo ciekawych akcji, zwłaszcza pro-sprzedażowych. Na tym przede wszystkim skupiamy naszą uwagę. Akcje te stanowią jednocześnie wartość dodaną dla każdego najemcy. W okresie ostatniego roku prowadzimy wyłącznie akcje pro-sprzedażowe, czym budujemy lojalność klienta i obserwujemy, że są one wciąż potrzebne, poszukiwane i popularne. Klienci bardzo chętnie z nich korzystają. Przekazujemy klientom bardzo dużo gadżetów za zakupy w naszym Centrum. Prowadzimy także kampanie zgodne z cyklem życia galerii handlowych: modowe, wyprzedażowe czy też świąteczną loterię. Bardzo unikatowy i ciekawy projekt, którym możemy się pochwalić to bezpłatne warsztaty dla kobiet – część naszych działań CSR. Co miesiąc organizujemy warsztaty Kobieta w Galerii…. Są to spotkania, na których kobiety uczą się jak dobrze wyglądać, zrobić makijaż, jak nakręcić krótki film, zrobić piękne zdjęcie portretowe, co to jest decoupage, jak założyć własną firmę i wiele innych ciekawych zagadnień. Dzięki temu stworzyliśmy wokół Galerii Pomorskiej grupę lojalnych aktywnych kobiet. Pamiętajmy przecież, że 76% wszystkich decyzji zakupowych należy właśnie do kobiet!
Oferujemy także eventy, które przyciągają dzieci. Występ przedszkolaków podczas uroczystości wmurowania kamienia węgielnego, odbył się do rytmu piosenki maskotki naszej galerii - Galusi, która jest z nami od wielu, wielu lat i jest wciąż popularna, a najmłodsi bardzo ją lubią. Między innymi z tego też powodu robimy eventy dla dzieci – w końcu dzieci to nasza przyszłość.
A z jakich kanałów kontaktu z klientami najchętniej Państwo korzystają?
Bardzo dobrze funkcjonuje nasz Facebook. Mamy wciąż rosnącą liczbę użytkowników, którzy kontaktują się z nami za pomocą tego medium. Bardzo często za jego pośrednictwem prowadzimy m.in. konkursy – indywidualnie na rzecz któregoś z najemców bądź ogólnie, jako cała Galeria.
To pewnie jedno ze źródeł sukcesów, bo w ciągu ostatniego roku Galeria Pomorska zdobyła sobie bardzo dużo fanów na portalu Facebook.
Tak, to prawda. Przez ostatni rok liczba naszych fanów na Facebook’u wzrosła aż o 13 tys.! Zawdzięczamy to nie tylko atrakcyjnym promocjom, które otrzymujemy od naszych najemców, ale także licznym konkursom które cyklicznie przeprowadzamy na fanpage’u. Staramy się by nagrody były zawsze atrakcyjne. Często są to specjalne pieniądze akceptowane w sklepach Galerii Pomorskiej – Galery. Pamiętamy, iż użytkownicy Facebook’a to bardzo ważne grono odbiorców – czyli naszych klientów. Dbamy, by przekazywane im informacje zamieszczane były systematycznie. W sierpniu nasze posty zobaczyło aż 190 tys. osób, to ogromny zasięg, który co miesiąc staramy się w pełni wykorzystać i dotrzeć z naszą reklamą do jak największej liczby odbiorców. Dotychczas nasz profil polubiło 22 tys. mieszkańców naszego miasta i okolic, tym samym staliśmy się najpopularniejszym Centrum Handlowym w Bydgoszczy w mediach społecznościowych.
Nie boją się Państwo konkurencji? Między innymi nowej inwestycji handlowej, która realizowana jest już w Bydgoszczy?
Konkurencyjny projekt jest już na zaawansowanym etapie budowy. Ale nasza inwestycja rozpoczęła się wcześniej. Mamy również ten atut, że jesteśmy istniejącą Galerią, a co za tym idzie, mieszkańcy Bydgoszczy wyrobili sobie pewne nawyki, są z nami zaprzyjaźnieni, są wobec nas lojalni i liczymy, że to pozostanie naszą mocną stroną. Dodatkowo rozbudowa spowoduje, że Galeria Pomorska nabierze nowoczesnego charakteru. Nowy design odświeży ten obiekt, wnętrza będą jeszcze bardziej przyjemne i nowoczesne. Zatem doceniamy konkurencję, śledzimy jej poczynania i staramy się nigdy nie zostać w tyle.
Tagi: