Na chwilę obecną magazyn centralny naszej firmy znajduje się bezpośrednio przy zakładzie produkcyjnym, co ułatwia koordynację wszystkich działań związanych z przyjęciami, wysyłką towarów oraz kontrolą jakości. Dodatkowo w okolicy Warszawy posiadamy magazyn, który obsługuje wyłącznie Klientów sklepu internetowego, co umożliwia nam zaoferowanie Klientom wielu opcji dostawy w atrakcyjnych cenach. Jeżeli w przyszłości mielibyśmy korzystać z usług zewnętrznych centrów dystrybucji, prawdopodobnie kierowalibyśmy się lokalizacją w pobliżu kluczowych szklaków tranzytowych, obecnością nowoczesnej infrastruktury oraz doświadczeniem w obsłudze firm z branży fashion - wyjaśnia Wojciech Tulwin, Dyrektor ds. Marketingu i PR, Recman.
Przed podjęciem współpracy zweryfikowalibyśmy koszty wszystkich oferowanych usług, aby mieć pewność, że tego typu współpraca będzie dla nas korzystniejsza cenowo niż utrzymywanie własnego magazynu. Szczególnie istotne byłoby zrozumienie specyfiki naszego biznesu oraz jego potrzeb. Zależałoby nam na tym, aby firma, która miałaby nas obsługiwać, pełniła nie tylko rolę wykonawcy, ale również projektanta i doradcy przy planowaniu wszystkich działań logistycznych.
Terminowość oraz szybkość doręczenia przesyłki wpływa na satysfakcję Klienta z całego zamówienia oraz jego opinię o marce. W związku z tym regularnie podejmujemy działania mające na celu skrócenie czasu doręczenia przesyłki do odbiorcy. Zaczynamy przede wszystkim od usprawnienia pracy we własnym magazynie, gdzie regularnie wykonujemy audyty. Odpowiedni system magazynowania, optymalna liczba pracowników w zależności od okresu sprzedażowego, sprawne zarządzanie wysyłkami oraz obsługą zwrotów wspierają cały proces i gwarantują szybkość reakcji.
Dostawy do naszych Klientów obsługuje obecnie firma DPD oraz Poczta Polska. Paczki mogą być opłacane w zależności od preferencji kupującego. Warto zaznaczyć, że wszystkie zamówienia online na kwotę powyżej ustalonej kwoty są realizowane bezpłatnie. Nasi Klienci mają również możliwość dokonania zamówienia online z bezpłatną dostawą do wybranego salonu, w którym mogą odebrać i przymierzyć produkty. Zwrot przy tej opcji jest bezpłatny. W przypadku złożonych zamówień Klient otrzymuje powiadomienia e-mail z aktualną informacją o statusie zamówienia oraz numerem listu przewozowego, dzięki któremu może na bieżąco śledzić status swojej paczki.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Klientów, wprowadziliśmy specjalne zamówienia klienckie między salonami, które gwarantują dostarczenie paczki maksymalnie w ciągu dwóch dni od złożenia zamówienia. W każdej sytuacji doradztwem i pomocą Klientowi służy Dział Obsługi Klienta, który na bieżąco odpowiada na wszelkie pytania i wątpliwości odnośnie zamówienia oraz oferowanych produktów.
Poza szybkością realizacji zwracamy szczególną uwagę na jakość pakowania. Elegancka odzież i akcesoria to produkty, które wymagają nie tylko najwyższych standardów magazynowania, ale również pakowania podczas kompletowania zamówienia.
Aktualnie w firmie nie korzystamy z zewnętrznych powierzchni magazynowych. Analizując koszty i oferty na rynku, uznaliśmy, że nadal opłaca nam się korzystać z własnego magazynu, który jest specjalnie dostosowany do przechowywania wybranych grup produktowych, z których część – np. garnitury czy marynarki – wymagają odpowiedniego magazynowania, tj. wysokiej jakości wieszaków, określonej przestrzeni między produktami, która zapobiega zagnieceniom, oraz ustalonej temperatury. Połączenie magazynu z własnym zakładem produkcyjnym pozwala nam znacznie skrócić czas dostawy przesyłek do salonów, w odpowiedni sposób kontrolować jakość i niezwłocznie reagować w razie problemów z dostarczanymi produktami.
W przypadku rozpoczęcia ewentualnych rozmów kluczowe byłyby dla nas: terminowość realizacji wysyłek, przyjmowanie towarów wraz z profesjonalną kontrolą jakości, czas kompletacji zamówień oraz logistyka zwrotów i wymian, a także ceny poszczególnych usług. Istotnym elementem byłaby również obsługa ze strony dedykowanego opiekuna, elastyczne podejście do Klienta oraz doświadczenie we współpracy z firmami z branży fashion.