To ewolucja w gigantycznym tempie

2020-05-29 | 14:00

Na przestrzeni 8 ostatnich lat, bo od tego czasu obserwuję rynek handlu i centrów handlowych bardzo uważnie w związku z obsługą mediową tej branży, wyraźnie widzę, jak bardzo się ona zmieniła i nadal zmienia - mówi Renata Zapalska, Starsza Konsultantka OOH, Jet Line Sp. z o.o. Sp. k.

To ewolucja w gigantycznym tempie, co jednak nie dziwi, jeśli spojrzymy na zmiany, jakie zachodzą w różnych dziedzinach życia: od roli i wpływu technologii, po zachowania konsumentów. Mam na myśli nie tylko zmiany pokoleniowe, ale także na przykład większą świadomość znaczenia różnorodnych czynników dodawanych do procesu zakupowego, którym jest jedynie „spędzenie czasu”. Na szczęście branża daje sobie z tym świetnie radę. Czasem jestem zdumiona, jak szybko reaguje na zmieniające się trendy, otoczenie obiektu i oczekiwania bardzo świadomych konsumentów.

Bardzo ważnym czynnikiem jest dynamika sektora e-commerce i inne, nowe formy korzystania ze sklepów stacjonarnych, które nadal bez wątpienia są bardzo ważne w kontaktach z kupującymi, ale muszą równie sprawnie się w tych zmianach zachowań konsumentów odnajdywać. Ostatnio zaś takim ważnym czynnikiem, wpływającym na kształt rynku, było ograniczenie handlu w niedziele. Od lat zmiany pokoleniowe mają szczególny wpływ na kształt rynku, nie tylko sektora handlu i nieruchomości handlowych, ale właśnie ten rynek w dużej mierze jest dla nich kreowany. Młode pokolenie, chociaż również to nieco starsze, lubi identyfikować się z miejscem, lubi do niego wracać i traktuje je często jako miejsce spotkań towarzyskich, biznesowych albo po prostu jako punkt „0” dla spotkania i ustalenia dalszych wspólnych planów towarzyskich, przy czym czynnik zakupowy nie jest tu wcale pomijany, bo niewątpliwie świetnie robi się zakupy w miejscu, gdzie przy okazji miło można spędzić czas.

Czy zmienia się nasza rola? Tu akurat widzę stałość: zawsze byliśmy i jesteśmy ekspertami, służącymi naszą najlepszą wiedzą i zebranym przez ćwierć wieku doświadczeniem. Oczywiście modyfikujemy ofertę zgodnie z oczekiwaniami rynku, rozwijamy sektor Digital OOH w postaci platformy do zarządzania ekranami MyLED i uruchomiliśmy sieć Miejskich Okien REklamowych – cyfrowych witryn w Warszawie. Natomiast podstawa to niezmiennie jak najlepsza obsługa i oparte o wzajemne zaufanie relacje.

Tagi: Jet Line Renata Zapalska
Oceń artykuł:

Źródło: Jet Line

Zobacz także

To ewolucja w gigantycznym tempie

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.