Jak może Pan opisać działalność marki 50 style w pierwszej połowie 2013 roku?
Pierwsze półrocze oceniamy poprawnie, pomimo słabszych wyników w pierwszym kwartale, które za przyczyną niekorzystnych warunków pogodowych znalazły swoje odbicie na wynikach dla większości firm z branży retail - w drugim kwartale zanotowaliśmy wzrosty sprzedaży w stosunku rok do roku. W konsekwencji wyniki sieci 50 style za I półrocze są na wyższym poziomie niż w roku 2012.
Ile z Państwa salonów to sklepy franczyzowe?
W sieci 50 style posiadamy obecnie 48 sklepów z czego 33 to sklepy franczyzowe. Forma współpracy franczyzowej to model rozwoju przyjęty dla konceptu 50 style.
Na jakich zasadach działa Państwa współpraca z franczyzobiorcami?
Korzyścią dla firmy Marketing Investment Group jest wykorzystanie znajomości lokalnych rynków przez naszych partnerów. Partnerzy natomiast korzystają z szerokiej palety asortymentowej dostosowanej do rodzimego rynku i profesjonalnego wsparcia w zakresie aranżacji i prowadzenia sklepu. Stosunkowo niskie nakłady inwestycyjne w porównaniu z innymi konceptami franczyzowymi na polskim rynku pozwalają na rozwijanie 50 style poprzez sieć franczyzową. Warunki nawiązania współpracy franczyzowej to zaplecze finansowe pozwalające na adaptację lokalu do standardów firmy oraz niezbędne zaangażowanie partnera do poprowadzenia placówki handlowej. Doświadczenie w branży jest mile widziane, ale nie jest to warunek konieczny. Koncept 50 style znajduje coraz szerszą rzeszę swoich zwolenników poszukujących markowych towarów za korzystną cenę, co jest zauważalne po regularnych wzrostach sprzedaży poszczególnych sklepów.
Z jakich narzędzi marketingowych korzystają Państwo najchętniej?
Gazetka reklamowa 50 style jest narzędziem, z którego korzystamy najchętniej i najczęściej. Gazetka pojawia co 6 tygodni i każdorazowo prezentujemy w niej produkty objęte promocją w momencie jej dystrybucji. 14 sierpnia w salonach 50 style pojawi się nowy numer Gazetki poświęcony marce Lotto, której twarzą jest nasza najlepsza tenisistka, Agnieszka Radwańska. Jednocześnie, pragnę podkreślić, że 50 style stawia nie tylko na rozwiązania tradycyjne. Rozwijamy się także w marketingu internetowym- inwestujemy w social media i prowadzimy prężnie działający e-sklep.
Jak ważny jest dla Państwa sklep internetowy 50 Style?
E-sklep 50 style jest istotnym, dynamicznie rozwijającym się elementem sieci. Obok rosnącej stale wartości sprzedaży stanowi dla nas jeden z istotniejszych elementów komunikacji i budowania lojalności klienta.
Jakich zmian w działalności sieci mogą spodziewać się w tym roku klienci?
W tym roku Klientów 50 style czeka mnóstwo ekscytujących nowości. Pracujemy obecnie nad modyfikacją programu lojalnościowego, który stanie się jeszcze bardziej atrakcyjny. Ponadto, marka 50 style po raz pierwszy pojawi się w komunikacji telewizyjnej- zostaniemy fundatorem nagrody w jednym z najpopularniejszych programów typu talent show w Polsce.
Jak wyglądają plany rozwoju marki na drugą połowę 2013 roku?
Obecnie, posiadamy 48 salonów 50 style. W drugiej połowie 2013 roku planujemy kolejne otwarcia w wielu, różnych lokalizacjach. Najbliższe z nich odbędą się w Nowym
Targu i w Lesznie.
Czy tegoroczne plany ekspansji przewidują rozpoczęcie działalności poza Polską?
Przy obecnym etapie rozwoju nie przewidujemy otwarć poza granicami Polski. Mamy jeszcze sporo do zrobienia w naszym kraju, zatem ewentualne wyjście poza granice to
dalsza przyszłość.