Tomasz Wojsz: Galeria Malta – centrum wywołujące cały wachlarz pozytywnych emocji

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-06-01 | 08:00

Dla poznańskiej Galerii Malta pierwsze trzy miesiące bieżącego roku to czas intensywnej pracy zarówno w sferze działań marketingowych, jak i w procesie komercjalizacji. Nowi najemcy, nowa komunikacja marketingowa, kontynuacja współpracy z lokalnymi firmami oraz ciągle zwiększająca się liczba klientów, którzy doceniają lifestylowy charakter obiektu. I nie tylko oni. O szczegółach opowiedział, Tomasz Wojsz, dyrektor Galerii Malta.

Choć poznański rynek nieruchomości komercyjnych jest dość mocno nasycony dla Galerii Malta ten aspekt jest w ogóle nieodczuwalny. Z sukcesem zakończyli Państwo pierwszy kwartał bieżącego roku. Mówią o tym same liczby.

To prawda. Ostatni kwartał zakończył się dla nas oczekiwanym sukcesem. W styczniu odnotowaliśmy najlepsze wyniki w sześcioletniej historii centrum: prawie 6% wzrost odwiedzalności i niemal 10% zwiększenie sprzedaży. Ponadto działania podjęte w ramach nowej kampanii reklamowej „Galeria Malta: Codziennie Ty” sprawiły, że w marcu obroty Galerii Malta wzrosły o 10,5% i odwiedziło nas o 2% więcej klientów niż w reprezentatywnym okresie ubiegłego roku. Możemy więc śmiało powiedzieć, że mimo wysokiego wskaźnika nasycenia powierzchnią handlową w Poznaniu utrzymujemy wysoki poziom sprzedaży, a klienci bardzo chętnie nas odwiedzają.

Zatem co Pana zdaniem można zaliczyć do największego sukcesu?

Na pewno zwiększenie sprzedaży i wzrost odwiedzalności. Za nami również odważna i obfitująca w działania kampania reklamowa wykorzystująca stylowe, czarno-białe fotografie przywołujące skojarzenia z sesjami modowymi do prestiżowych pism lifestylowych. Sprawdziły się również działania realizowane przez nas od lat jak finał WOŚP z udziałem znanych sportowców i samorządowców czy Weekend Eko gromadzący miłośników idei „slow food”, które m.in. przyczyniły się do tak dobrych wyników w styczniu. Niewątpliwie sukcesem jest dla nas również pozyskanie nowych najemców.

Jakie marki wzbogaciły w tym roku portfolio Galerii Malta?

Na początku roku otworzyliśmy nowoczesny klub Malta Squash łączący sport, technologię i bezpieczeństwo. Pracuje w nim profesjonalna kadra trenerska o wysokich kwalifikacjach potwierdzonych międzynarodowymi certyfikatami. Klub dysponuje również wypożyczalnią i sklepem ze sprzętem oraz centrum testowym i serwisem rakiet. Ponadto powiększyliśmy ofertę marek proponujących różnorodne i wysokiej jakości obuwie. W styczniu w galerii został otwarty salon Sneakers by Distance, w którym klienci mogą kupić klasyczne modele butów tak znanych marek jak Nike, adidas, Reebok czy Converse. Na początku roku w centrum otworzył się także Deichmann. W ofercie salonu o powierzchni 450 m kw. znajdują się buty i galanteria dla kobiet, mężczyzn oraz dzieci. W marcu podpisaliśmy umowę z marką Vans, amerykańskim producentem sportowego obuwia, odzieży i akcesoriów. Do grona naszych najemców dołączyła również marka Lacoste znana na całym świecie z charakterystycznych ubrań m.in. koszulek polo czy butów i dodatków.

A to nie koniec zmian w tenant mixie obiektu.

To prawda. Niedługo salony w galerii otworzy á Tab – głośno zapowiadany nowy brand grupy BBK S.A. oferujący elementy wyposażenia wnętrz oraz Cortland z szeroką ofertą m.in. komputerów Apple. W maju otworzymy nową, włoską restaurację Forni Rossi. To wyjątkowe miejsce, gdzie tradycyjna neapolitańska pizza będzie przygotowywana zgodnie z recepturą zatwierdzoną przez Zrzeszenie Oryginalnej Pizzy Neapolitańskiej z Neapolu. Do jej wypieku będą używane tylko certyfikowane, włoskie piece, w których temperatura dochodzi do 450°C.

To marka debiutująca na polskim rynku?

Tak. Obecnie tego typu restauracje rozwijają się bardzo dynamicznie w zachodnich stanach USA oraz Kanadzie. Widok z okien tej restauracji na jezioro Maltańskie będzie zapierał dech w piersi o każdej porze roku (uśmiech).

Na jakie czynniki zwracają Państwo uwagę przy doborze najemców?

Wiedzę na ten temat czerpiemy z regularnych badań z udziałem naszych klientów. Uważnie wsłuchujemy się w ich potrzeby i szczegółowo je analizujemy. Korzystamy również z naszego doświadczenia w dążeniu do zachowania idealnego balansu w doborze najemców. Obserwujemy trendy i śledzimy nowości. Ponadto na bieżąco uzupełniamy naszą ofertę szukając wyjątkowych propozycji dla klientów galerii.

Z początkiem marca wystartowała nowa kampania marketingowa centrum. Czym ona się charakteryzuje?

Zależało nam na tym, żeby zwróć uwagę klientów, ale przede wszystkim odpowiedzieć na ich potrzeby. Wykorzystane kreacje miały wywoływać u nich cały wachlarz emocji: od zaintrygowania przez zainteresowanie, aż do przeświadczenia, że galeria jest miejscem, które może zaspokoić indywidualne potrzeby każdego jej klienta.

I udało się. A do kogo skierowana była kampania?

Kampania była kierowana do osób w wieku 25–45 lat: robiących zakupy samodzielnie (solo shopperów) oraz w gronie rodzinnym i w obecności dzieci. Towarzyszył jej cykl weekendowych eventów, podczas których eksperci z zakresu mody i stylu opowiadali o historii i zasadach noszenia poszczególnych elementów garderoby: sukienek, spodni, spódnic oraz butów.

W jakiego typu wydarzeniach można było wziąć udział?

Klienci mogli uczestniczyć w „Weekendzie sukienek”, „Weekendzie spodni”, „Weekendzie spódnic” oraz „Weekendzie butów”. Ich gośćmi specjalnymi byli: Monika Jurczyk „Osa” – pierwsza polska personal shopperka, Krzysztof Łoszewski – autor modowych bestsellerów oraz Jessica Mercedes – znana blogerka modowa.

To jednak nie wszystkie atrakcje, które były przygotowne na każdy weekend.

Zgadza się. Ponadto można było korzystać z darmowych porad personal shopperek, które pomagały paniom i panom modnie się ubrać, a jednocześnie poczuć się w nowym ubraniu sobą. Dla wszystkich klientów galerii przygotowane zostały specjalne książeczki rabatowe, dostępne we wszystkie marcowe weekendy. Książeczki uprawniały nawet do 25% rabatu na nowe kolekcje takich marek jak: Monnari, Pepe Jeans, Lee Wrangler, Only, Carry, Mothercare, Tatuum, KappAhl, Pretty One, Vistula, Wojas, GoSport, Intershoe czy Deichmann.

Pomyśleli Państwo również w tym czasie o najmłodszych klientach.

Owszem. Dla nich w każdy weekend odbywały się warsztaty. Dzieciaki realizowały rozwijające wyobraźnię projekty związane z modą m.in: „Mały Designer” czy „Jeansowe miasto”.

Jakie media wykorzystali Państwo w komunikacji kampanii?

Byliśmy obecni z kampanią na nośnikach outdoorowych m.in. siatkach wielkoformatowych, bilboardach, citylightach, w prasie lokalnej, radiu, w internecie i na nośnikach komunikacji miejskiej w Poznaniu i okolicznych miejscowościach.

Jak pokazują badania „Market standing study & central study in Galeria Malta 2014” ARC Rynek i Opinia, poznaniacy bardzo doceniają liczne udogodnienia dla rodzin z dziećmi proponowane przez Galerię Malta. Jesteście Państwo na pierwszym miejscu wśród centrów handlowych w Poznaniu ze swoją ofertą skierowaną do rodzin z dziećmi. Co na to wpływa?

Proponujemy rodzinom z dziećmi szereg udogodnień. W strefie restauracyjnej zorganizowaliśmy kolorowy kącik z zabawkami, gdzie możliwe jest podgrzanie maluchowi posiłku oraz skorzystanie z krzesełek do karmienia. Ponadto na każdym poziomie obiektu znajdują się osobne toalety dla najmłodszych klientów, podnóżki umożliwiające im umycie rąk, a także pokoje dla rodziców z dziećmi. Tak dużego zakresu udogodnień trudno szukać w innych centrach handlowych w Poznaniu. Nasze niecodzienne rozwiązania doceniły m.in. opiniotwórcze portale parentingowe.

Wiosna w Galerii Malta to również pojawiające się co roku udogodnienia dla klientów przyjeżdżających na dwóch kółkach.

Tak. W kwietniu sezon zainaugurowała wypożyczalnia MaltaBike mieszcząca się przy galerii. To inicjatywa dla wszystkich rowerzystów: zarówno tych, którzy nie wyobrażają sobie życia bez dwóch kółek, jak i tych, którzy nie mają własnego sprzętu, a lubią jeździć na rowerze. W ofercie wypożyczalni są rowery różnego typu (miejskie, górskie i rowery dla najmłodszych), siedziska rowerowe dla dzieci, a także rolki, a nawet kijki do nordic walking. Ponadto jak co roku w okresie od maja do września, w soboty i niedziele nasi klienci mogą zostawić swoje jednoślady na parkingu strzeżonym korzystając z udostępnianych przez galerię zabezpieczeń rowerowych.

Corocznie na terenie obiektu organizowane są akcje, które na stałe wpisały się w kalendarz marketingowy. Do jednej z nich z całą pewnością należy wcześniej wspomniane Wiosłowanie dla WOŚP. Jakiego typu wydarzenia stały się wizytówką Galerii Malta?

Wśród projektów, którymi warto się pochwalić mamy stałe cykle takie jak „Weekend Eko” organizowany we współpracy z Folwarkiem Wąsowo dla fanów produktów organicznych oraz wyznawców idei „slow food”, a także „Maltę Kobiet” – projekt realizowany w ramach wieloletniej współpracy z „Akademią Zwierciadła” organizowaną przez „Zwierciadło” – znany miesięcznik o tematyce psychologicznej i rozwojowej. „Malta Kobiet” wspiera panie w samorozwoju oraz inspiruje do nowego spojrzenia na codzienne sprawy. Dotychczas w ramach cyklu gościły w galerii takie znamienite osobowości jak m.in. psychoterapeutka Katarzyna Miller, Wojciech Eichelberger, psycholog i terener rozwoju osobistego, Maria Rotkiel, psychoterapeutka, Małgorzata Ohme, psychoterapeuta dziecięcy i rodzinny czy dr Preeti Agrawal, prezes Fundacji Kobieta i Natura.

A to tylko część akcji prowadzonych na terenie centrum.

Tak. Planujemy również kontynuację „Projektu Weekend”. W zeszłym roku po raz pierwszy w Poznaniu stworzyliśmy ogród przed centrum handlowym. Cieszył się on dużym zainteresowaniem klientów i zyskał uznanie mediów. Każdy, kto wziął udział w tym wyjątkowym rodzinnym cyklu mógł zasadzić swoją roślinę ozdobną lub jadalną i uprawiać ją przez całe lato pod okiem ogrodników, korzystając jednocześnie z weekendowych atrakcji takich jak warsztaty plecenia wianków, gry ogrodowe czy nauka rodzinnego śpiewania.

Którego typu eventy są najskuteczniejszym działaniem marketingowym?

Na bieżąco, po każdym evencie mierzymy odwiedzalność, sprawdzamy obroty i zbieramy opinie klientów oraz najemców. Z naszego doświadczenia wynika, że najlepiej sprawdzają się eventy dopasowane do potrzeb grupy docelowej. Tego typu działania przynoszą najlepsze efekty.

Jakie formy reklamy cenią sobie Państwo najbardziej w promocji obiektu?

Cyklicznie badamy grupę docelową galerii czerpiąc dane o kanałach komunikacji, którymi docieramy do nich z informacją. Jesteśmy bardzo skuteczni w planowaniu mediów i przygotowywaniu kampanii. Świadczą o tym cytowane wcześniej badania – 31% respondentów wykazało największą znajomość reklam Galerii Malta wśród centrów handlowych w Poznaniu.

Od wielu lat Galeria Malta wspiera kultową dla Poznaniaków Poznańską Kolejkę Parkową Maltanka. Na jakich zasadach opiera się ta współpraca?

Od trzech lat wspieramy kolejkę Maltankę finansowo oraz zapewniając jej pasażerom potrzebne udogodnienia. W zeszłym roku, z okazji inauguracji nowego sezonu na stacji początkowej kolejki przy ul. Jana Pawła II zostały zamontowane ławki dla czekających na przejazd. W tym roku na stacji stanęły stojaki rowerowe. Od początku swojego działania aktywnie wspieramy rowerzystów. Wspominaliśmy parking i wypożyczalnę rowerów Malta Bike. Ponadto podjęliśmy współpracę z fundacją All for Planet, której wyjątkowe stojaki rowerowe znajdują się przed wejściem do centrum. Jesteśmy przekonani, że osoby, które będą chciały połączyć rodzinną wycieczkę rowerową z przejazdem Maltanką i odwiedzinami w Galerii Malta nie będą się musiały martwić, gdzie zostawić swoje dwa kółka.

Po sukcesie pierwszego kwartału 2015 roku, jakie dalsze plany ma Galeria Malta? Czym zaskoczą Państwo swoich klientów?

W kalendarzu działań marketingowych mamy duże kampanie reklamowe oraz akcje pro-sprzedażowe, a także rozbudowaną komunikację PR. Będziemy jak do tej pory dbać o potrzeby naszych Klientów i pracować nad poszerzaniem unikatowej oferty Galerii Malta, która spełnia ich ­oczekiwania.

Oceń artykuł:

Tomasz Wojsz: Galeria Malta – centrum wywołujące cały wachlarz pozytywnych emocji

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.