Tomasz Żytkowicz, Abra: Postanowiliśmy wprowadzić do komunikacji brand heroes

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-09-10 | 10:00
Działania Social Media sprowadzające się do prowadzenia firmowego profilu na Facebooku to już standard. Marki coraz częściej szukają nietypowych rozwiązań i próbują zaskakiwać swoich fanów. Do tego grona należy także firma Abra, która z końcem pierwszej połowy roku rozpoczęła działalność w mediach społecznościowych i wprowadziła do swojej strategii komunikacji trzypokoleniową rodzinę Domatorów. O szczegółach opowiada Tomasz Żytkowicz, Interactive Project Manager, Heads Advertising.

Pod koniec pierwszej połowy roku firma Abra podjęła decyzję o wprowadzeniu marki w świat mediów społecznościowych. Przygotowane koncepcji i strategii działania zostało zlecone naszej agencji. Ze względu na zasięg oraz możliwości angażowania użytkowników jako główny kanał komunikacji wybrano serwis Facebook.
Chcieliśmy odróżnić markę od konkurencji i w przeciwieństwie do innych producentów mebli, nie opierać profilu na bezosobowej prezentacji oferty. Aby uczynić markę bliższą odbiorcom i uatrakcyjnić przekaz postanowiliśmy wprowadzić do komunikacji brand heroes – trzypokoleniową rodzinę Domatorów, której każdy członek posiada swój indywidualny charakter.
Całość działań związanych z kreacją i strategią obecności marki Abra na Facebooku realizowana jest w ramach struktur agencji Heads Advertising. Całość procesu kreatywnego i implementacyjnego zamknęła się w 2 miesiącach.
Komunikacja oparta na brand heroes jest powszechnym i sprawdzonym sposobem na pozyskiwanie sympatyków marki. Pozwala także wyróżnić się wśród konkurencji, zwłaszcza na Facebooku mocno zdominowanym przez markowe profile.
Jednocześnie Abra Domatorzy są na tyle zanurzeni w świecie samej marki, że nie ma ryzyka niewłaściwej percepcji i interpretacji przekazu. W warstwie wizualnej i komunikacyjnej cały czas funkcjonują nawiązania do firmy i oferowanych przez nią produktów.  
 
Postaci prezentowane w ramach profilu Abra Domatorzy są fikcyjne. Jakiekolwiek, mogące się pojawić podobieństwo do osób realnych jest przypadkowe i niezamierzone.
Wkrótce ruszamy z kolejnym konkursem dla fanów, zostanie on także wsparty kampanią reklamową w serwisie Facebook. Oprócz tego Domatorzy są już obecni w sklepach Abry, gazetkach promocyjnych i innych mediach wykorzystywanych przez markę.
 
Długofalową komunikację planujemy oprzeć o autorską i niepowtarzalną zawartość profilu, konkursy oraz aplikacje dostarczające facebookowiczom dodatkowych korzyści (przykład istniejącego już Kalendarza Promocji).  
Tak jak wspomniałem, Abra dopiero wkracza do świata mediów społecznościowych, jednak robi to z pełną świadomością roli i wagi tego typu działań we współczesnej komunikacji marketingowej. Nie zależy nam na budowaniu pozycji społecznościowego lidera. Celem działań jest dotarcie do przedstawicieli grupy docelowej Abry z ciekawym i angażującym przekazem, a przez to zbudowanie społeczności lojalnych sympatyków marki.
 
Na tym etapie dywersyfikacja działań w ramach portali społecznościowych byłaby nieopłacalna. Zdecydowaliśmy się skupić cały wysiłek na Facebooku, przez wzgląd na jego ogromny potencjał. Na tę chwilę nie planujemy działań w innych portalach społecznościowych.
Tagi:
Oceń artykuł:

Tomasz Żytkowicz, Abra: Postanowiliśmy wprowadzić do komunikacji brand heroes

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.