Trudno nadrobić 2 dni w miesiącu bez handlu

2019-01-23 | 09:00

2018 rok był ogromnym wyzwaniem dla całego rynku, nie tylko dla naszej branży - uważa Arkadiusz Szczepaniak, Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych, Natura Sp. z o.o. Największym echem odbiły się wolne od handlu niedziele. Ustawa uderzyła głównie w sieci handlowe. 

Dość długo mieliśmy nadzieję, że obroty przeniosą się na inne dni tygodnia. Niestety tak się nie stało. Przygotowaliśmy się na tę ewentualność i zrewidowaliśmy nasz budżet przychodowy i kosztowy. Trudno jednak nadrobić 2 dni w miesiącu całkowicie wyłączone ze sprzedaży oraz nieplanowany 12 listopada.

Główne działania marketingowe podejmowane przez centra i sieci handlowe w 2018 roku skupiały się na próbach przekierowania ruchu z niedzieli na inne dni tygodnia, ewentualnie do Internetu. Wiele sieci oferowało rabaty na zakupy zrobione w niedziele niehandlowe. Wydaje się, że spowodowało to jeszcze większe niż dotąd zainteresowanie możliwościami, jakie oferuje Internet i mobile. W działaniach sieci dało się też wyraźnie odczuć coraz większe problemy związane z rynkiem pracy. Niektóre z nich pokusiły się nawet o przygotowanie kampanii 360 w celu pozyskania pracowników.

W tym roku Drogerie Natura podjęły dwie ważne inicjatywy: doroczna loteria urodzinowa Klubu Natura oraz uruchomienie aplikacji dla klubowiczów. Nasza loteria, organizowana już drugi rok z rzędu, cieszy się ogromnym powodzeniem wśród naszych klientów. Klub przez 2 lata działalności zrzeszył już ponad 1 200 000 uczestników. Łączna liczba nagród w tegorocznej edycji loterii wynosiła ponad 7400. Zasady uczestnictwa w zabawie były bardzo proste. Każdy klubowicz za zakupy ponad 35 zł dostawał zdrapkę. Po zdrapaniu mógł wygrać gwarantowaną nagrodę natychmiastową, m.in. kosmetyki, karty podarunkowe i markowe kosmetyczki. Na zdrapce znajdował się również kod uprawniający do wzięcia udziału w losowaniu nagród głównych, w tym jednego ze 100 urządzeń AGD oraz samochodu marki Toyota Yaris Active Hybrid. Wystarczyło zalogować się na stronie loterii i zarejestrować swoją zdrapkę. Cała loteria była szeroko promowana w prasie, radiu, na zewnętrznych nośnikach w dużych miastach i w samych drogeriach.

Uruchomienie aplikacji Klubu Natura jest kolejnym etapem rozwoju programu lojalnościowego. Dzięki aplikacji można zapisać się do Klubu Natura i dokonywać zakupów z użyciem karty elektronicznej znajdującej się w aplikacji. Wprowadzenie aplikacji mobilnej to także dodatkowy kanał komunikacji.  Dzięki powiadomieniom PUSH klient dostaje informacje o nowej ofercie promocyjnej oraz o spersonalizowanej ofercie przygotowanej tylko dla niego.

Z całą pewnością nadchodzący rok będzie pełen innowacyjnych rozwiązań. Postęp technologiczny i umiejętność jego wykorzystania w prowadzeniu biznesu daje ogromną przewagę nad konkurencją. Na pewno przez wielu graczy branży retail zeprezentowane zostaną nowe koncepty, eksplorowany i rozwijany będzie kanał mobile.

Tagi: Arkadiusz Szczepaniak Drogerie Natura
Oceń artykuł:

Źródło: Drogerie Natura

Zobacz także

Trudno nadrobić 2 dni w miesiącu bez handlu

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.