Umiejętność tworzenia i utrzymania zespołu pomaga osiągnąć sukces

2020-01-24 | 09:00

Nowoczesne zarządzanie nieruchomością handlową nie jest łatwym zadaniem. Szczególnie uwzględniając powolne nasycanie się polskiego rynku. Manager zarządzający obiektami handlowymi i sieciami sklepów detalicznych musi znaleźć złoty środek do pogodzenia wszystkich potrzeb i oczekiwań właścicieli, inwestorów, najemców oraz Klientów. Dlatego tak ważne jest, by była to osoba otwarta na nieustanne poszukiwanie inspiracji i testowanie nowych rozwiązań, uwzględniając jednocześnie możliwy margines błędu - zauważa Marcin Pabijanek, założyciel i CEO platformy social.estate.

Wyzwaniem dla managera jest odpowiednie przygotowanie zespołu oraz jego kompetencji. Zarządzanie nieruchomościami handlowymi wymaga połączenia bardzo wielu aspektów wiedzy: od ekonomicznej, prawnej i praktycznej, czyli doświadczenia w działaniu, po wiedzę marketingową. To dobrze wyszkolony, doświadczony i zmotywowany zespół gwarantuje świadczenie usług wysokiej jakości. 

W tym kontekście warto pamiętać, że przedstawiciele pokolenia Y, które do 2025 r. będzie stanowiło 75 proc. pracowników, oczekują przywództwa skoncentrowanego na ludziach. Potrzebują lidera, który znajdzie dla nich czas, będzie zainteresowany ich rozwojem, będzie angażował ich w działania, udzielał bieżącej informacji zwrotnej, dbał o relacje, dzielił się wiedzą i doświadczeniem. Manager musi więc nie tylko wyznaczać cele i zadania z zachowaniem równowagi między kompetencjami a dawaniem przestrzeni, ale także udzielać konstruktywnej negatywnej informacji zwrotnej oraz radzić sobie z niecierpliwością i brakiem odpowiedzialności. Pamiętajmy: to umiejętność tworzenia i utrzymania zespołu pomaga osiągnąć sukces. 

Na koniec kompetencja, bez której nie sposób wyobrazić dziś sobie handlu wielkoformatowego, czyli wiedza na temat systemów informatycznych i teleinformatycznych niezbędnych do zarządzania nieruchomościami handlowymi. Dostępne na rynku systemy oprogramowania pozwalają bowiem na optymalizację i automatyzację wykonywanych działań. Umożliwiają wyjście naprzeciw oczekiwaniom współczesnego i przyszłego Klienta oraz optymalne dopasowanie produktów do jego konkretnych potrzeb, co jest kluczowe dla dalszego istnienia w mocno konkurencyjnej branży nieruchomości handlowych. 

Manager zarządzający obiektami handlowymi i sieciami sklepów detalicznych powinien potrafić ocenić, rozważyć wpływ otoczenia na system komunikacyjny i jego użytkowników. Przeciwdziałać wydłużaniu się kanałów komunikacji, czyli obniżyć liczbę ogniw pośrednich między nadawcą a odbiorcą informacji, oraz nadwyżkom w systemach komunikacyjnych, czyli posiadaniu zbędnych kanałów, urządzeń lub treści komunikacji. Być w stanie z pomocą specjalistów rozwinąć systemy komunikacyjne przyjazne użytkownikom oraz techniki zbierania informacji i ich selekcji, a także wykorzystać do maksimum nieformalne kanały informacyjne.

Tagi: Marcin Pabijanek Petram House
Oceń artykuł:

Źródło: Petram House

Zobacz także

Umiejętność tworzenia i utrzymania zespołu pomaga osiągnąć sukces

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.