Skuteczne relacje biznesowe zwykle opierają się na osobistych relacjach. Anna Maciejewska, Dyrektor Sieci Sprzedaży VIVE Textile Recycling, uważa, że to, jakie wyznajemy wartości, ma ogromne znaczenie we wszystkich aspektach naszego życia – również w biznesie.
Nasze cechy charakteru, jak: szacunek, sumienność, terminowość, osobiste zaangażowanie i chęć działania są bardzo istotne. Wspólne aktywne działanie i społeczne cele, odnoszenie korzyści i poszukiwanie rozwiązań najlepszych dla nas i naszych partnerów biznesowych to fundamenty dobrego biznesu i wszelkich relacji. Dzięki nim budujemy większą motywację i produktywność, wzmacniamy relację z interesariuszami, poprawiamy wizerunek firmy i uzyskujemy większą akceptację dla prowadzonego biznesu. Jestem osobą otwartą i bardzo łatwo nawiązującą relacje. Uśmiech i pozytywne nastawienie to podstawa. Gdy dodamy do tego odpowiednie zaangażowanie i profesjonalizm – wszystko dzieje sią samo. Oparty na łańcuchu zależnych od siebie etapów: budowanie, rozwijanie i pielęgnacja, każdy biznes może odnosić sukcesy.
Znajdziemy racjonalne i ciekawe przykłady zarówno wśród przeciwników, jak i zwolenników zakazu handlu w niedzielę. Jesteśmy świadomi, że wiele firm straciło nawet 10% swoich obrotów. Widać kolejne upadki sieci odzieżowych, a rynek wciąż się zmienia. Z perspektywy naszego biznesu w sieci VIVE Profit nie odnotowaliśmy jednak większej różnicy po wprowadzeniu niedziel bez handlu, a nasze obroty nie spadły. Dlatego tym bardziej cieszymy się z faktu, że nasi Klienci spędzają niedziele aktywnie, z rodziną i przyjaciółmi.
W dobie rozwoju e-commerce podejście konsumentów do zakupów uległo zmianie. Pojawiły się nowe oczekiwania. Osoby, które wybierają zakupy w centrach handlowych, moją już inne podejście niż kiedyś. Oczekują zupełnie innych rzeczy. Mimo że nie posiadamy sklepu internetowego, wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom współczesnego Klienta. Ponad 42% Polaków kupuje obecnie odzież z drugiej ręki. Nie tylko chodzi tu o oszczędność pieniędzy podczas zakupów czy możliwość znalezienia w naszym asortymencie oryginalnej, designerskiej odzieży, ale również o panujący trend ochrony środowiska. Wśród naszych Klientów rośnie poziom gotowości społecznej do podejmowania działań indywidualnych na rzecz jego ochrony. Wartości ekologiczne są dla nich ważne i stanowią motyw do podejmowania aktywności na rzecz przyrody. W tym – zaopatrywania się w odzież z drugiej ręki. Jesteśmy trendy, eco i promujemy styl życia wedle wartości zero waste, o czym wiedzą dobrze nasi Klienci. Umacniamy naszą pozycję na rynku. Jeszcze 2 lata temu centra handlowe z trudem oferowały nam powierzchnie dla sklepów VIVE Profit. Dzisiaj nie potrzebujemy zmian, a centra postrzegają nas jako silną markę, partnera biznesowego i generatora ruchu w galeriach. Współpracując, odnosimy obopólną korzyść.