Victor Guo, China Mall: Rozwój handlu online to wyzwanie, ale także szansa na przyciągnięcie nowych klientów

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-02-16 | 07:11

Chiny to jeden z najpoważniejszych graczy na światowym rynku handlowym. Kraj ten przedstawia dla detalistów i inwestorów ogromne możliwości, ale rozwój w tym regionie to także liczne wyzwania i trudności. O tym co w Nowym Roku może czekać branżę retail w Chinach opowiada Victor Guo, prezes China Shopping Center Development Association of Mall China.

Z jakimi trudnościami Pana zdaniem przyjdzie się zmierzyć branży handlowej na przestrzeni najbliższych kilku lat?

Do największych wyzwań dla branży Retail zaliczyć można dalszą, intensywną konkurencję, na którą składać się będzie musiało obniżanie kosztów przy jednoczesnym zwiększaniu zysków. W erze Internetu i mobilności wyzwanie stanowią także zmieniające się zachowania zakupowe klientów i nowe trendy w tej sferze, więc trudniej jest zbudować lojalność konsumentów. Konieczna jest zatem poprawa obsługi klienta w przestrzeni mobilnej i internetowej oraz eksperymenty i nowe doświadczenia w branży handlowej.

Chiński rynek cały czas dynamicznie się rozwija, co tworzy liczne nowe możliwości. Na jakie aspekty w tym zakresie warto zwrócić uwagę?

W Chinach nowe możliwości tworzy rozwój urbanizacyjny, który łączyć się musi w sposób naturalny z rozwojem handlu. Jednocześnie rozwój branży retail w dziedzinie online to wyzwanie, ale także szansa na przyciągnięcie nowych użytkowników w Internecie i przekierowanie ich do fizycznych sklepów w przestrzeni rzeczywistej. Generalnie rozwój rozwiązań mobilnych, inteligentnych, nowych przestrzeni wirtualnych to nowe, ważne aspekty dla świata zakupów i konsumpcji.

Poprzedni rok dla branży handlowej był niezwykle intensywny. Co Pana zdaniem zaliczyć można do najważniejszych wydarzeń 2014?

Na pewno coraz większą ilość kanałów i sposobów dotarcia do klienta, w tym rozwój social media marketingu np. WeChat, blogów, różnych aplikacji. Przyśpieszyła również wzajemna współpraca pomiędzy różnymi firmami np. Wanda, Baidu i Tencent czy Joycity i Alibaba.

Oceń artykuł:

Victor Guo, China Mall: Rozwój handlu online to wyzwanie, ale także szansa na przyciągnięcie nowych klientów

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.