Co oznaczają dziś nowoczesne i skuteczne działania marketingowe w centrum handlowym? Jak ten segment działań zmieniał się na przełomie ostatnich lat?
To działania ukierunkowane na klienta, odpowiadające jego oczekiwaniom, dopasowane do tego, co chce zastać w centrum handlowym; to również działania mocno osadzone lokalnie, angażujące społeczność lokalną i promujące to, co najciekawsze w tej społeczności. W nowoczesnym marketingu galerii liczy się budowanie relacji pomiędzy mieszkańcami, a galerią. Pod tym względem w ostatnich latach widać większą świadomość galerii, które bardziej precyzyjnie planują swoje działania, dopasowując je do swojego odbiorcy.
W jaki sposób eventy wpływają na wizerunek centrum/ galerii handlowej?
Eventy umacniają wizerunek centrum handlowego, mają także wpływ na pozycjonowanie centrum na lokalnym rynku, mają także „moc” przekonywania. Wielu klientów ma pierwszy kontakt z naszym centrum właśnie dzięki eventowi np. koncertowi. Pod tym względem są one w stanie zbudować pozytywną relację klient-galeria, a co za tym idzie wpłynąć na to, jak jesteśmy postrzegani.
Jakie znaczenie w marketingu centrów handlowych mają obecnie eventy? Ilu klientów podczas ich trwania robi zakupów?
To wciąż jedno z kluczowych i najskuteczniejszych narzędzi. Widzimy, że idea eventów w ostatnich latach rozwija się, stają się coraz ciekawsze, coraz mniej oderwane od lokalnych realiów. Tego typu akcje mają wpływ zarówno na wizerunek galerii, jak i na wzrost liczby odwiedzających, a docelowo także na obroty naszych najemców. Każdy z eventów to około 20-30 proc. więcej klientów na pasażu, ale także więcej klientów w sklepach. Pod tym względem każdy z eventów spełnia swoją funkcję promocyjną centrum.
Którego typu eventy są najskuteczniejszym działaniem marketingowym? Czy mierzą Państwo ich efektywność? Czy dysponują Państwo adekwatnymi statystykami?
Ogromnym zainteresowaniem cieszą się eventy, które zapewniają mieszkańcom miasta dostęp do unikalnych atrakcji, których nie mają na co dzień. W tym kontekście świetnie sprawdzają się koncerty, spotkania z celebrytami i znanymi blogerami, pokazy mody. Wydarzenia te wypełniają pewną lukę w kalendarzu imprez w mieście. Ponad to niezwykle skuteczne są wszelkiego typu event dedykowane dzieciom, które łączą w sobie zabawę, z formami warsztatowymi i edukacją.
Jakiego typu formy reklamy są najskuteczniejszą formą promocji eventów? Jak na przełomie ostatnich lat się one zmieniały?
Dziś najlepiej działa miks reklamowy, niekoniecznie skupienie się na jednym kanale. W przypadku naszej galerii kluczowy jest outdoor, który wspiera reklama LED, reklama radiowa i internetowa. Widzimy także coraz mocniejszą pozycję social mediów w media planie. Te pozwalają dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, przy jednoczesnej minimalizacji kosztów reklamy.
Rok 2014 w Galerii Jurajskiej został zdominowany przez wydarzenia o charakterze artystycznym. Wśród nich pojawiły się takie wydarzenia, jak: Galerie sztuki w Galerii Jurajskiej, Weekend ze sztuką w Galerii Jurajskiej. Jakie czynniki zadecydowały o organizacji tego typu akcji i dlaczego?
W 2014 roku zacieśniliśmy współpracę się z lokalnymi środowiskami twórczymi organizując cykl 9 „Weekendów ze sztuką”, prezentując na pasażu prace zarówno znanych artystów, jak również młodych twórców związanych np. z Akademią im. Jana Długosza. Nie zabrakło także lokalnych twórców. Główny celem wydarzenia było pokazanie tego, co najcenniejsze w życiu artystycznym Częstochowy. Podczas każdej z odsłon „Weekendu” pokazywaliśmy na pasażu lokalnych artystów związanych z inną gałęzią sztuk plastycznych - od fotografii po rzeźbę. W ten sposób stworzyliśmy klientom szansę kontaktu ze sztuką i artystą, w tak nietypowej przestrzeni jak galeria handlowa. Artystom z kolei daliśmy unikalną szansę promocji swojej pracy i sprzedaży dzieł, wspierając tym samym ich pracę. Poprzez ten projekt zależało nam także na podkreśleniu dodatkowej funkcji kulturalnej, jaką spełnia nasze centrum w mieście.
Drugą grupą eventów z największą ich ilością były wydarzenia o charakterze społeczno-charytatywnym. Do nich zostały zaliczone m.in.: Cykliczna akcja krwiodawstwa w Galerii Jurajskiej, Zadbaj o swoje serce w Galerii Jurajskiej, Zobacz artystów, wesprzyj hospicjum w Galerii Jurajskiej. Jakim zainteresowaniem cieszą się tego typu wydarzenia? Z czego może wynikać ich coraz większa popularność? Ile osób uczestniczących w tego typu przedsięwzięciach również robi zakupy?
Poprzez tego typu akcje realizujemy nasze wartości i cele zawarte w strategii CSR, starając się przybliżać mieszkańcom regionu i miasta ważne dla nich problemy, stwarzając przy tym niezwykle szanse np. do bezpłatnych badań. Tego typu akcje cieszą się ogromną popularnością, mimo iż czasami ich tematy jest dość trudne np. badania mammograficzne. Nie zmienia to jednak faktu, że potencjał Galerii Jurajskiej przy tych akcjach jest ogromnym atutem.
Jaka akcja mająca miejsce w 2014 roku w Galerii Jurajskiej była niekwestionowanym sukcesem i dlaczego?
Zdecydowanie każde wydarzenie, w których udział brali celebryci i znane postacie związane ze światem mody. Ogromną popularnością cieszyły się także akcje dedykowane dzieciom m.in. Dzień Dziecka i Mikołajki.
Czym zaskoczą Państwo swoich klientów w 2015 roku? Jakiego rodzaju działania marketingowe będą dominować?
Marketing naszej galerii w 2014 będzie żył lokalnie ale myślał globalnie, oznacza to, że będziemy miksować działania i pomysły. Wciąż kontynuować będziemy akcje angażujące społeczność lokalną i to, co w niej najcenniejsze, jednocześnie stwarzając mieszańcom miasta okazję do kontaktu z rozrywką i celebrytami. Nie zabraknie także akcji społecznych i wystaw.
Tagi: