Violetta Dziubin: Marketing Galerii Jurajskiej żyje lokalnie, ale myśli globalnie

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-11-09 | 08:42
Dobry marketing oraz oryginalny i bogaty w wydarzenia kalendarz eventowy to czynniki, które zdecydowanie wpływają na sukces danej galerii handlowej. Pytanie brzmi w jaki sposób dobrać poszczególne eventy, aby ich struktura przyciągała jak największą ilość klientów? Z jakimi firmami współpracować? oraz co tak najbardziej podoba się współczesnemu, coraz bardziej wymagającemu klientowi? Odpowiedzi na pytania udzieliła Violetta Dziubin, marketing manager Galerii Jurajskiej.

Co oznaczają dziś nowoczesne i skuteczne działania marketingowe w centrum handlowym? Jak ten segment działań zmieniał się na przełomie ostatnich lat?
To działania ukierunkowane na klienta, odpowiadające jego oczekiwaniom, dopasowane do tego, co chce zastać w centrum handlowym; to również działania mocno osadzone lokalnie, angażujące społeczność lokalną i promujące to, co najciekawsze w tej społeczności. W nowoczesnym marketingu galerii liczy się budowanie relacji pomiędzy mieszkańcami, a galerią. Pod tym względem w ostatnich latach widać większą świadomość galerii, które bardziej precyzyjnie planują swoje działania, dopasowując je do swojego odbiorcy.
W jaki sposób eventy wpływają na wizerunek centrum/ galerii handlowej?
Eventy umacniają wizerunek centrum handlowego, mają także wpływ na pozycjonowanie centrum na lokalnym rynku, mają także „moc” przekonywania. Wielu klientów ma pierwszy kontakt z naszym centrum właśnie dzięki eventowi np. koncertowi. Pod tym względem są one w stanie zbudować pozytywną relację klient-galeria, a co za tym idzie wpłynąć na to, jak jesteśmy postrzegani.
Jakie znaczenie w marketingu centrów handlowych mają obecnie eventy? Ilu klientów podczas ich trwania robi zakupów?
To wciąż jedno z kluczowych i najskuteczniejszych  narzędzi. Widzimy, że idea eventów w ostatnich latach rozwija się, stają się coraz ciekawsze, coraz mniej oderwane od lokalnych realiów. Tego typu akcje mają wpływ zarówno na wizerunek galerii, jak i na wzrost liczby odwiedzających, a docelowo także na obroty naszych najemców. Każdy z eventów to około 20-30 proc. więcej klientów na pasażu, ale także więcej klientów w sklepach. Pod tym względem każdy z eventów spełnia swoją funkcję promocyjną centrum.
Którego typu eventy są najskuteczniejszym działaniem marketingowym? Czy mierzą Państwo ich efektywność? Czy dysponują Państwo adekwatnymi statystykami?
Ogromnym zainteresowaniem cieszą się eventy, które zapewniają mieszkańcom miasta dostęp do unikalnych atrakcji, których nie mają na co dzień. W tym kontekście świetnie sprawdzają się koncerty, spotkania z celebrytami i znanymi blogerami, pokazy mody. Wydarzenia te wypełniają pewną lukę w kalendarzu imprez w mieście.  Ponad to niezwykle skuteczne są wszelkiego typu event dedykowane dzieciom, które łączą w sobie zabawę, z formami warsztatowymi i edukacją.
Jakiego typu formy reklamy są najskuteczniejszą formą promocji eventów? Jak na przełomie ostatnich lat się one zmieniały?
Dziś najlepiej działa miks reklamowy, niekoniecznie skupienie się na jednym kanale. W przypadku naszej galerii kluczowy jest outdoor, który wspiera reklama LED, reklama radiowa i internetowa. Widzimy także coraz mocniejszą pozycję social mediów w media planie. Te pozwalają dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, przy jednoczesnej minimalizacji kosztów reklamy.
Rok 2014 w Galerii Jurajskiej został zdominowany przez wydarzenia o charakterze artystycznym. Wśród nich pojawiły się takie wydarzenia, jak: Galerie sztuki w Galerii Jurajskiej, Weekend ze sztuką w Galerii Jurajskiej.  Jakie czynniki zadecydowały o organizacji tego typu akcji i dlaczego?
W 2014 roku zacieśniliśmy współpracę  się z lokalnymi środowiskami twórczymi organizując cykl 9 „Weekendów ze sztuką”, prezentując na pasażu prace zarówno znanych artystów, jak również młodych twórców związanych np. z Akademią im. Jana Długosza. Nie zabrakło także lokalnych twórców. Główny celem wydarzenia było pokazanie tego, co najcenniejsze w życiu artystycznym Częstochowy. Podczas każdej z odsłon „Weekendu” pokazywaliśmy na pasażu lokalnych artystów związanych z inną gałęzią sztuk plastycznych - od fotografii po rzeźbę. W ten sposób stworzyliśmy klientom szansę kontaktu ze sztuką i artystą, w tak nietypowej przestrzeni jak galeria handlowa. Artystom z kolei daliśmy unikalną szansę promocji swojej pracy i sprzedaży dzieł, wspierając tym samym ich pracę.  Poprzez ten projekt zależało nam także na podkreśleniu dodatkowej funkcji kulturalnej, jaką spełnia nasze centrum w mieście.
Drugą grupą eventów z największą ich ilością były wydarzenia o charakterze społeczno-charytatywnym. Do nich zostały zaliczone m.in.: Cykliczna akcja krwiodawstwa w Galerii Jurajskiej, Zadbaj o swoje serce w Galerii Jurajskiej, Zobacz artystów, wesprzyj hospicjum w Galerii Jurajskiej.  Jakim zainteresowaniem cieszą się tego typu wydarzenia? Z czego może wynikać ich coraz większa popularność? Ile osób uczestniczących w tego typu przedsięwzięciach również robi zakupy?
Poprzez tego typu akcje realizujemy nasze wartości i cele zawarte w strategii CSR, starając się przybliżać mieszkańcom regionu i miasta ważne dla nich problemy, stwarzając przy tym niezwykle szanse np. do bezpłatnych badań. Tego typu akcje cieszą się ogromną popularnością, mimo iż czasami ich tematy jest dość trudne np. badania mammograficzne. Nie zmienia to jednak faktu, że potencjał Galerii Jurajskiej przy tych akcjach jest ogromnym atutem.
Jaka akcja mająca miejsce w 2014 roku w Galerii Jurajskiej była niekwestionowanym sukcesem i dlaczego?
Zdecydowanie każde wydarzenie, w których udział brali celebryci i znane postacie związane ze światem mody. Ogromną popularnością cieszyły się także akcje dedykowane dzieciom m.in. Dzień Dziecka i Mikołajki.
Czym zaskoczą Państwo swoich klientów w 2015 roku? Jakiego rodzaju działania marketingowe będą dominować?
Marketing naszej galerii w 2014 będzie żył lokalnie ale myślał globalnie, oznacza to, że będziemy miksować działania i pomysły. Wciąż kontynuować będziemy akcje angażujące społeczność lokalną i to, co w niej najcenniejsze, jednocześnie stwarzając mieszańcom miasta okazję do kontaktu z rozrywką i celebrytami. Nie zabraknie także akcji społecznych i wystaw.
Tagi:
Oceń artykuł:

Violetta Dziubin: Marketing Galerii Jurajskiej żyje lokalnie, ale myśli globalnie

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.