W 2019 roku czeka nas drugi etap ograniczania handlu w niedziele

2019-03-08 | 09:00

Ewolucja zachowań konsumenckich związana ze wzrostem tempa życia i postępującą cyfryzacją wpływają na konieczność modyfikacji na bieżąco strategii biznesowych branży. Hasłem przewodnim i kluczem do zapewnienia skuteczności działań firm retail’owych jest obecnie „Customer Experience”. Temu celowi służy np. rozwój usług, podwyższanie standardów obsługi czy personalizacja ofert, bazująca na wnikliwej analizie i przetwarzaniu informacji zebranych o klientach. W związku z tym obserwujemy coraz szersze wykorzystywanie technologii, takich jak sztuczna inteligencja (chatboty, RFID) - mówi Sławomir Uherek, Członek Zarządu MediaMarktSaturn Polska, Dyrektor. Wszystko to wpływa na postrzeganie przez klientów marki jako całości.

W mijającym roku zarówno centra, jak i sieci handlowe, koncentrowały się w dużym stopniu na modyfikacji strategii marketingowej w odpowiedzi na ograniczenia handlu w niedziele. Celem działań sieci handlowych była zmiana zwyczajów zakupowych, polegająca na przekierowaniu traffic’u na inne dni tygodnia oraz zakupy online. Cały czas ważnym elementem przekazu marketingowego jest promocyjna cena. Coraz mocniej nagłaśniane są wyprzedaże sezonowe, akcje typu Black Friday czy Cyber Monday.

W bieżącym roku największym wydarzeniem było dla nas połączenie sieci MediaMarkt i Saturn. Od października 22 sklepy Saturn w całej Polsce funkcjonują już pod dobrze znanym konsumentom szyldem MediaMarkt. Strategiczna decyzja pozwoliła na wzmocnienie pozycji marki na polskim rynku. Obecnie w Polsce funkcjonuje 87 sklepów MediaMarkt z szeroką i atrakcyjną ofertą najnowszej elektroniki użytkowej.  Kanały sprzedaży obu sieci zostały zintegrowane pod marką MediaMarkt. Sieć przejęła i realizuje wszystkie zobowiązania wobec klientów Saturna dotyczące zakupionych wcześniej towarów oraz usług.  

W nowym roku rozwój retail’u będzie podążał za trendem konsumenckim do zwiększania wygody i skracania czasu zakupów. Z tym nierozerwalnie wiąże się postępująca coraz szybciej cyfryzacja życia. W porównaniu z krajami Europy Zachodniej Polacy poświęcają więcej czasu na pracę, dlatego detaliści starają się, aby proces zakupowy trwał coraz krócej i był coraz łatwiejszy. Ułatwiają to nowoczesne technologie, na które polscy konsumenci są otwarci. Na przykład już dziś coraz więcej klientów korzysta z kas samoobsługowych, aplikacji mobilnych ułatwiających dostęp do aktualnych, spersonalizowanych ofert. Spora grupa konsumentów przekonuje się, że płatności mobilne są bezpieczne i przyspieszają realizację zakupu. 

Operatorzy i najemcy centrów handlowych porozumiewają się ze swoimi klientami za pomocą aplikacji mobilnych i stąd pozyskują cenne dane. Wykorzystanie tych informacji do budowania customer experience będzie nabierało coraz większego znaczenia. Oferta będzie silnie spersonalizowana.

W 2019 roku czeka nas drugi etap ograniczania handlu w niedziele. Ten fakt z pewnością wpłynie na intensyfikację i rozwój strategii omnichannel’owych. Wielokanałowość praktycznie zadecyduje o sukcesie rynkowym. Przyciągnięcie klientów do e-sklepów w dni wolne od handlu stanie się jednym z kluczowych priorytetów sieci handlowych. Z kolei centra handlowe rozwiną i urozmaicą ofertę eventową, żeby zwiększyć liczbę odwiedzających zarówno w niedziele niehandlowe, jak i w pozostałe dni tygodnia.

Tagi: MediaMarkt Sławomir Uherek
Oceń artykuł:

Źródło: MediaMarkt

Zobacz także

W 2019 roku czeka nas drugi etap ograniczania handlu w niedziele

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.