W dużej mierze podlegamy wciąż efektowi ROPO

2020-04-30 | 09:00

Podstawą wszystkich działań marketingowych, których celem ma być zachęcenie użytkowników do dokonania zakupu w sklepie stacjonarnym, jest zrozumienie aktualnego sposobu podejmowania decyzji przez konsumenta oraz dopasowanie do niego modelu komunikacji - mówi Katarzyna Kłobukowska, Digital Manager, Admetrics.pl.

Kluczem jest więc nie tylko sprowadzenie klienta do sklepu, ale także sprawienie, że klient, który znalazł się w sklepie, nie zrezygnuje z zakupu offline na rzecz promocji znalezionej w Internecie. Już raport Omnichannel 2018 pokazał, że znaczna część osób (biorących udział w badaniu) podczas zakupów w sklepach stacjonarnych jednocześnie wyszukuje w Internecie oglądany produkt, sprawdzając zarówno opinie o nim, jak i oferty cenowe sklepów internetowych. Świadczy to o tym, że w dużej mierze podlegamy wciąż efektowi ROPO, który zakłada zakup przez Internet po wcześniejszym zapoznaniu się z produktem w sklepie stacjonarnym. Zadaniem managerów jest więc zachęcenie użytkownika do tego, aby pomimo często atrakcyjniejszych ofert zakupu internetowego, zdecydowali się na dokonanie zakupu w sklepie stacjonarnym. I tu do akcji wkracza właśnie technologia, która musi być wsparta przemyślaną komunikacją, bo chociaż aktualne możliwości przetwarzania i segmentowania danych pozwalają na właściwie nieograniczone możliwości realizacji kampanii marketingowych, kluczem jest pomysł, który zaciekawi użytkownika i trafi do niego w odpowiednim momencie. A koncepcje mogą być różne – my wspieramy klientów już w procesie realizacji kampanii – najczęściej są to działania oparte na lokalizacji użytkownika. Niezależnie od tego, czy w galerii organizowany jest event, akcja związana z programem lojalnościowym czy łączona promocja wszystkich sklepów w ramach galerii, spersonalizowane powiadomienia push lub kampania display mobile mogą pomóc zaangażować użytkowników. Jest duża szansa, że użytkownik, który znajduje się w galerii, ale nie jest członkiem programu lojalnościowego, po otrzymaniu powiadomienia z informacją o korzyściach (tu i teraz) wynikających z przynależności do niego, zapisze się jeszcze podczas tej wizyty w galerii. To samo dotyczy akcji promocyjnych, eventów czy innych akcji specjalnych. Poinformowanie o niej użytkowników, którzy mieszkają w okolicy lub często odwiedzają galerię, zwiększy szansę na sukces prowadzonej akcji.

Tagi: Admetrics Katarzyna Kłobukowska
Oceń artykuł:

Źródło: Admetrics.pl

Zobacz także

W dużej mierze podlegamy wciąż efektowi ROPO

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.