Brak czasu to obecnie najpopularniejsza dolegliwość cywilizacji. Kolejne uciekające minuty zauważamy najczęściej na ekranach naszych komputerów czy telefonów. Są jednak tacy, którzy pozostają wierni tradycyjnym czasomierzom. Rozmowa z Gaëlem Vallad, dyrektorem generalnym marki Hour Passion.
Hour Passion to jeden z brandów Swatch Group. Do kogo adresowana jest marka?
W Hour Passion każdy znajdzie odpowiedni dla siebie zegarek. Asortyment marek dostępny w naszych salonach jest na tyle szeroki, że sprosta oczekiwaniom najróżniejszych klientów. Kobieta czy mężczyzna, poszukiwacz najnowszych trendów czy miłośnik klasyki, amator drogich i wyszukanych egzemplarzy czy też unikatowych bądź innowacyjnych produktów. Portfolio marek Swatch Group daje nam możliwość sprostania oczekiwaniom praktycznie wszystkich osób poszukujących zegarka.
Najlepszy asortyment to nie wszystko, liczy się również jego odpowiednia ekspozycja.
Na jakie czynniki warto zwrócić uwagę wybierając lokalizację sklepu oraz sposób jego aranżacji, aby przyciągnąć jak najwięcej potencjalnych nabywców?
Koncept Hour Passion jest bardzo dobry, nie jest on natomiast gwarancją osiągnięcia sukcesu. Mając na uwadze wymagania polskich konsumentów zwracamy ogromną uwagę na odpowiednią lokalizację, a co za tym idzie natężenie ruchu, sąsiedztwo innych sklepów, atrakcyjność i jakość adresu. Nie bez znaczenia pozostaje jednak fakt, że w dużej mierze powodzenie w biznesie zawdzięczamy międzynarodowej rozpoznawalności naszych marek i zaufaniu do szwajcarskich zegarków.
Kate Winslet, Tony Parker oraz Agnieszka Radwańska są ambasadorami marek zegarków dostępnych w Hour Passion. To bardzo utalentowani ludzie, którzy osiągnęli wiele ciężką pracą. Jakie cechy powinien przejawiać ambasador marki?
Każda z marek należących do Swatch Group ma swojego ambasadora, który uosabia ducha i filozofię danej marki. Oprócz tego, że jest znany i osiąga sukcesy w swojej dziedzinie, dobry ambasador musi znać markę, jej historię i utożsamiać się z nią. Jesteśmy bardzo dumni, że współpracujemy z wielkimi aktorami jak Kate Winslet, która jest ambasadorką Longines, czy wielkimi sportowcami jak Agnieszka Radwańska, która jest ambasadorką Rado. Ambasadorzy marki są bardzo dużym atutem i stanowią ważny element w komunikowaniu marki.
Branża, z którą jest Pan związany z jednej strony mknie ku innowacyjnym technologiom, a z drugiej – ma zwolenników klasycznych rozwiązań. Do której grupy zaliczyłby Pan Polaków?
Polacy są bardzo dobrze wykształceni, mają dużą wiedzę na temat tradycyjnego rzemiosła jakim jest tworzenie zegarków, ale jednocześnie mają wysokie wymagania związane z nowinkami technologicznymi.
Salony Hour Passion dostępne są w wielu krajach na całym świecie. Czym różnią się poszczególne rynki? Które są najbardziej wymagające, a które najbardziej dochodowe?
To prawda, marka Hour Passion jest obecna na wielu światowych rynkach i jest odpowiedzią na globalne zapotrzebowanie na marki Swatch Group. Niektóre marki odnoszą większy sukces na konkretnych rynkach, inne marki na pozostałych rynkach. Finalnie, wszystko się wyrównuje i marki takie jak Longines, Tissot czy Swatch są światowymi liderami w swoim segmencie.
Jakie są największe wyzwania na kolejne 5 lat przed jakimi stoi branża?
Aby optymalnie połączyć pasję do technologii, piękna i sztuki.