W ostatnich latach rynek odzieży męskiej bardzo się rozrósł

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2016-07-18 | 08:10

W polskiej branży odzieży formalnej od lat prym wiodą silni liderzy z tradycjami. Jednak nie należy zapominać o mniejszych graczach, którzy również doskonale radzą siebie w niełatwym segmencie handlu, jakim jest odzież męska. Marka New Men Style od ponad 25 lat rozwija sieć sprzedaży wysokiej jakości odzieży męskiej oraz mody ślubnej dla panów. O szczegółach opowiedział Robert Dworaki, manager ds. sprzedaży i rozwoju sieci New Men Style.

Początki marki to handel skoncentrowany przy głównych ulicach miast.
Dokładnie. Pierwszy salon New Men Style powstał w Krakowie  w 1990 roku na ul. Łużyckiej był to typowy sklep przy zakładzie produkcyjnym. Następne zaczęły pojawiać się przy ruchliwych ulicach miast południowej Polski.

Kiedy Państwa uwagę, jako miejsca inwestycji, przyciągnęły centra i galerie handlowe?
Od 2008 r. W tym czasie przeżywały one swój rozkwit. Powstawało coraz więcej interesujących inwestycji niejednokrotnie bardzo kosztownych. Na obecną chwilę 60% naszych lokalizacji właśnie tam się znajduje. Nie wyobrażamy sobie  dalszego rozwoju poza galeriami. Jedynym minusem przenoszenia handlu do centrów handlowych jest zatracenie w pewnym stopniu indywidualności i intymności, którą zapewniały sklepy wolnostojące.

Czy mimo to planują Państwo kolejne otwarcia w tego rodzaju obiektach?
Na dzień dzisiejszy nasze sklepy umiejscowione są w 12 centrach handlowych. Posiadamy również  10 salonów wolnostojących na terenie całego kraju. Na początku kwietnia otworzyliśmy salon New Men Style w nowej odsłonie, w nowo wybudowanym centrum handlowym na Warszawskiej Pradze. Kolejne otwarcia przewidujemy w takich miastach jak Gdańsk, Płock, Poznań, Warszawa, Białystok.

Jakie obecnie relacje panują między zarządcami galerii a najemcami?
To dobry czas na inwestowanie w galerii, ponieważ od jakiegoś czasu polityka firm zarządzających nieruchomościami uległa znacznemu uelastycznieniu. Zarządcy zaczęli rozumieć, że muszą być otwarci na potrzeby najemców. Oferty są konstruowane bardziej przystępnie i nie zawsze wiążą się z podpisaniem wieloletnich  umów, co daje większe poczucie bezpieczeństwa w razie nietrafionej lokalizacji.

Rynek odzieży męskiej w Polsce przybiera coraz większych rozmiarów. Co Pana zdaniem odgrywa w nim największą rolę?
W ostatnich latach rynek odzieży męskiej bardzo się rozrósł. Z naszych obserwacji wynika, iż wiele marek proponuje bardzo złej jakości produkty szyte  w różnych egzotycznych krajach. Naszą  zaletą i chlubą jest to, że szyjemy w Polsce. Nie chcę podążać za polityką wyprzedażową innych firm ,ponieważ odbija się to na jakości produktów . Wolimy iść w innym kierunku, kosztem niższych marży sprzedawać produkt coraz wyższej jakości w przystępnej cenie. W ogólnym rozrachunku  klient to doceni i wybierze to, co najlepsze.

New Men Style posiada w swojej ofercie również kolekcję ubrań ślubnych. To nadal dość specyficzny segment polskiego rynku. Jak oceniają Państwo konkurencję?
Jeśli chodzi o nasz rynek krajowy, w tym segmencie nie mamy konkurencji. Żadna Polska marka nie proponuje takiej różnorodności stylistycznej. Spowodowane to jest sporą trudnością w formowaniu konstrukcji, z zastosowaniem trudnych do obróbki żakardów i satyn. Dodatkową zaletą naszych produktów jest możliwość personalizowania każdego kompletu, według własnego upodobania w systemie szycia "made to measure" lub "bespoke". Zważywszy na charakterystykę i jakość tych rozwiązań, dużym rynkiem zbytu dla nas są Niemcy, Włochy, Szwajcaria oraz Francja.

W ostatnich latach kilka marek oferujących odzież męską poszerzyło swoją ofertę o odzież damską. Co sądzi Pan o takim rozwiązaniu?
Coraz częściej polskie męskie marki zaczynają wprowadzać do swojej oferty odzież damską. Widzę w tym nie do końca przemyślane naśladowanie firm zachodnich.  Wydaje mi się, że jest to szukanie dodatkowych źródeł  zarobku, niestety często  nie do końca trafionych. Jeśli chodzi o markę New Men Style, nazwa zobowiązuje i skupimy się na tym co robimy najlepiej

Wyniki potwierdzają, że  warto się specjalizować w konkretnej branży?
Rok 2015 zamknęliśmy znacznym wzrostem sprzedaży, co daje duże perspektywy na przyszłość. Oprócz kontynuacji celów wyznaczonych na rok 2015, w bieżącym udało nam się wypracować nowy shop concept marki, a ponadto kończymy odświeżanie logotypu. Dzięki temu wysokiej jakości odzież zyska godną oprawę.

Tagi:
Oceń artykuł:

W ostatnich latach rynek odzieży męskiej bardzo się rozrósł

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.