W Polsce mamy prawdziwą Amerykę Europy

2018-06-01 | 09:00

W ostatnim czasie duże zmiany zachodzą w branży artykułów spożywczych. Dyskonty umacniają coraz bardziej swoją pozycję rynkową, rozbudowując asortyment produktów własnych i rywalizując w zakresie wysokości wypłat i świadczeń pracowniczych. Niektóre sieci znikają z rynku, inne przeobrażają się i wchodzą w nowe formaty. Rośnie znaczenie e-commerce w branży spożywczej. Na inne zmiany, choćby w kwestii ilości punktów sprzedaży zwraca uwagę Paweł Czarnecki, Właściciel, Członek Zarządu firmy Medler Sp. z o.o.

Zmiany w kwestii posiadania jak największej liczby punktów najbardziej widoczne są w małych miejscowościach lub na osiedlach większych miast. Zadziwiająca jest kwestia liczby sklepów spożywczych lub punktów spożywczych na danym terenie. Czasami człowiek zastanawia się, czy dany punkt jest rentowny, czy może dokładane są fundusze na jego utrzymanie, by pokazać, jak silna jest marka, nie ukrywając przy tym, że na horyzoncie ukazuje się kolejny sklep pod szyldem konkurencji. Myślę, że bez pewnych „słupków” trudno nam do końca ocenić daną politykę i zasady tego wyścigu, w którym startują więksi lub mniejsi gracze. 

Podobno rynek jest w stanie poradzić sobie ze wszystkim, należy tylko znaleźć na to sposób. Niemniej jednak nasi partnerzy z Niemiec, gdy nas odwiedzają, śmieją się, że mamy w Polsce prawdziwą Amerykę Europy – pod względem ilości produktów, punktów, kas oraz jakości obsługi Klienta etc., a także możliwości załatwienia praktycznie wszystkiego 24 godziny na dobę. Prawda jest taka, że przyzwyczajamy się do standardów, jakie mamy w Polsce, a bardzo mocno odbiegają one od innych krajów, co zresztą widać po ostatniej wolnej niedzieli. Ludzie wręcz są przerażeni niemożliwością zrobienia zakupów w niedzielę.

Myślę, że wszelkie posunięcia związane z otwarciem „małych punktów kompaktowych”, opartych na zasadach dobrego partnerstwa lub prostej i przyjemnej franczyzy, są idealnym rozwiązaniem związanym z rozwojem dużej liczby sklepów pod jednym szyldem. Im większa zyskowność będzie dla partnera lub franczyzobiorcy, tym szybciej dany system się przyjmie. Możliwe, że pomoże to danemu graczowi w wyścigu z konkurencją. W przypadku budowy dodatkowych sklepów wolnostojących może to być częściowy przerost formy nad treścią, a to z racji dużej ilości nakładów i dość długiej stopy zwrotu. Jednakże widać, że i takie modele są często spotykane w naszym kraju i mają się również dobrze.

 

Tagi: Medler Paweł Czarnecki
Oceń artykuł:

Źródło: Medler

Zobacz także

W Polsce mamy prawdziwą Amerykę Europy

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.