W przyszłości będzie jeszcze więcej digitalu i mobilu

2020-05-12 | 09:00

Znak czasów: Netflix właśnie testuje sprzedaż abonamentów tylko na smartfony. Wniosek z tego jest dość oczywisty: skutecznymi kanałami komunikacji z klientem przyszłości będzie jeszcze więcej digitalu i mobilu - mówi Maciej Rytczak, Client Service Director, Agencja Reklamowa RedComm.

W konsumpcyjnym świecie zmierzamy nieubłaganie w kierunku wyrafinowanej konsumpcji treści, czyli krótkich, kreatywnych przekazów (vide trend Tik-Tok). To jest content, którego poszukuje odbiorca – świadomie lub nie. Agencje przyszłości będą musiały odpowiedzieć na coraz bardziej wyrafinowane potrzeby klienta, czyli galerii, która musi kreować coraz bardziej wyrafinowaną komunikację multikanałowego brand experience.

Przyszłość w ujęciu technologicznym w branży retail to również coraz większa obecność narzędzi analitycznych i umiejętne agregowanie danych. Big Data już dziś często decyduje o ofercie i emocjach, jakie klient przeżywa w centrach (coraz mniej…) handlowych. A pomoc w podejmowaniu tych decyzji oparta na systemach doskonalonej sztucznej inteligencji to kwestia czasu. Olbrzymie ilości danych zbieranych w niemal każdym momencie naszego życia po cyfrowej obróbce pozwolą profilować ofertę obiektów handlowo-rozrywkowych i budować lojalność. Profilowanie to kolejne słowo klucz w rozważaniach o przyszłości marketingu. Wybicie się z szumu będzie możliwe dzięki informacji, która jest istotna dla odbiorcy: przez sposób lub narzędzie jej zaprezentowania czy angażującą treść.

Ale mimo technologicznej rewolucji, w branży retail nie może zabraknąć sprawdzonych i „oldschoolowych” działań. Dobry pomysł, ciekawa kreacja, niebanalna akcja, atrakcyjny event pro sale, prosty mechanizm promocyjny – nawet w dobie sztucznej inteligencji będą często rozstrzygać o pozycji konkurencyjnej centrum. Maszyny pozwolą sprawniej zaserwować i taniej dostarczyć wiadomość, ale ciągle to ludzie, a dokładniej ich pomysły – oparte na doświadczeniu w tej specyficznej i pełnej niuansów branży – będą kluczem do skutecznego dialogu reklamowego z klientem.

Tagi: RedComm Maciej Rytczak
Oceń artykuł:

Źródło: RedComm

Zobacz także

W przyszłości będzie jeszcze więcej digitalu i mobilu

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.