W świecie emocji

2017-06-19 | 08:00

Marka Agata, będąc liderem w swojej kategorii, podjęła wyzwanie i całkowicie przebudowała swoją komunikację. Dla salonów Agata odróżnienie się od konkurencji, przebicie przez działania reklamowe innych wymaga odważnych, ale i przemyślanych decyzji. Unikatowość to cecha, dzięki której można wiele wygrać, ale i wiele stracić. O sukcesach marketingowych przeczytamy w wywiadzie z Markiem Gonsiorem – Dyrektorem ds. Marketingu Agata S.A.

Zmienili Państwo działania reklamowe w oparciu o całkiem nową strategię komunikacji. Dlaczego zdecydowali się Państwo na zmiany?

Od kilku lat salony Agata konsekwentnie rozwijają swoją komunikację – rozpoczęcie promocji przez intensywne kampanie TV, położenie nacisku na jakość kreacji, rebranding, a dziś również zaangażowanie w działania reklamowe ambasadora marki. Dzięki surowej konsekwencji i jasnym celom wizerunkowym, salony Agata wyznaczają standardy komunikacji w branży. Zdecydowana zmiana, której dokonaliśmy, ma dodać marce wyrazistości i w sposób zdecydowany odróżnić ją od konkurencji. Jesteśmy teraz świadkami najnowszej kampanii marketingowej salonów Agata. Skąd pomysł na zaangażowanie ambasadora? To naturalne, że robiąc rzeczy dobrze inspirujemy innych do działania. Tak było w przypadku naszej dotychczasowej komunikacji.

Pomimo wielu niezaprzeczalnych walorów estetycznych i promocyjnych, mieliśmy świadomość jej kopiowalności i idącego za tym szumu reklamowego, w którym konsumenci mogli mieć problem z odróżnieniem marek. Tak wiarygodny i jednocześnie wyrazisty ambasador marki daje ogromne możliwości promocji, w szczególności wybicia się z coraz większego szumu reklamowego. Ten konkretny wybór ambasadora i scenariusza pozwala na budowanie marki z lekkim przymrużeniem oka, bliższej ludziom, przy jednoczesnym zachowaniu jej nowoczesności.

W spotach telewizyjnych ambasadorka – Małgorzata Socha wciela się w rolę różnych klientek. Czy zaprezentowanie różnych osobowości niesie za sobą jakieś przesłanie? Czy to celowy zabieg?

Dbamy o to, aby każdy z naszych sklepów oferował klientom różnorodność asortymentu i wielość inspiracji wyposażenia wnętrz. Dziesiątki tysięcy produktów pozwalają zaspokoić nawet najbardziej wyszukane gusta. Scenariusze, w których Małgorzata Socha wciela się w charakterystyczne, dowcipne postaci sprawia, że nasza nowa komunikacja jest nie tylko dowcipna, ale również podkreśla szeroki wybór, którym charakteryzują się nasze sklepy.

W ostatnim czasie o salonach Agata jest naprawdę głośno. W 2015 roku zmienili Państwo nazwę z Agata Meble na Agata. Później promowali Państwo salony po rebrandingu z nową wizualizacją. Jak planowali Państwo proces rebrandingu?

Obecnie nasza sieć to już 21 salonów wielkopowierzchniowych. Konsekwentnie rozwijamy rynek wnętrzarski w Polsce i do końca 2020 roku planujemy budować 3 salony Agata rocznie, co oznacza że w tym czasie łączna powierzchnia handlowa osiągnie ok 500 tys. m kw. Realizacja tak ambitnych planów wymaga podjęcia odważnych decyzji w wielu obszarach, w tym w obszarze szeroko rozumianej komunikacji. Pierwszym krokiem w tym zakresie było nadanie marce treści i charakteru. Komunikacja, która powstała dzięki współpracy z agencją Opus B, oparta została na „domowości”.

Pojęciu, które w ostatnich latach przeszło niepostrzeżenie wielką metamorfozę. Do lamusa odeszły bowiem skojarzenia pasywnego odpoczynku czy też bezpieczeństwa domowego ogniska. Współczesne znaczenie tego słowa jest o wiele bardziej aktywne i pełne dobrej energii. Marka całkowicie zrezygnowała z pokazywania sprytnych rozwiązań i funkcjonalnych możliwości mebli. W żaden sposób nie odniosła się do stylu lub prestiżu. Skupiła się wyłącznie na prostym, ale zarazem bardzo emocjonalnym przekazie. Kulminacyjnym momentem generalnej przebudowy było odświeżenie identyfikacji wizualnej, także autorstwa Opus B. Generyczne logo nabrało lekkości i charakteru.

Czerwień ustanowiono kolorem marki oraz wprowadzono nowy przewodni motyw graficzny. Emocjonalny świat marki z komunikacji przeniesiony został do rzeczywistości – nowa identyfikacja wizualna została wprowadzana na szeroką skalę we wszystkich punktach sprzedaży.

Oceń artykuł:

Źródło: Agata S.A.

W świecie emocji

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.