W świecie emocji

2017-06-19 | 08:00

Współczesny konsument jest coraz bardziej znudzony tradycyjnymi formami promocji. Jak w takim razie wyróżnić markę, aby zadowolić klienta? Co sądzi Pan o nowych sposobach komunikacji rynkowej?

Konsumenci są przede wszystkim znudzeni komunikacją marketingową, która ich nie angażuje. Forma jest tutaj drugorzędna, celem jest zawsze zainteresowanie naszych odbiorców tym co mamy do powiedzenia. Przekaz reklamowy musi pokonać stromą drogę zanim dotrze do naszych klientów. Po pierwsze musi być zapamiętany. Po drugie musi być prawidłowo przypisany do naszej marki. Dopiero jeżeli spełnimy te dwa warunki to możemy mówić o efektywnej komunikacji.

Wykonanie tylko jednego z nich jest równoznaczne z porażką. Dlatego zawsze szukamy nowych sposobów, a nie tylko nośników, aby zaciekawić konsumentów naszym przekazem. Ostatnie otwarcia nowych salonów w Rzeszowie i Warszawie są tego dobrymi przykładami. Konwój ruchomych billboardów nie tylko przyciągnął uwagę Rzeszowian, ale dowiózł (dosłownie i w przenośni) nasz komunikat. Uczynienie z jednego z najbardziej uczęszczanych przejść podziemnych w Warszawie swoistej wystawy salonu Agaty także wypełniło obydwa wspomniane warunki.

Agata współpracuje z producentami mebli oraz akcesoriów dekoracyjnych z całego świata. Jak przebiega proces tworzenia i ustalania nowych kolekcji?

Sukces salonów Agata jest w dużej mierze oparty na umiejętnym balansowaniu między światowymi trendami a zmieniającymi się gustami polskich klientów. Dlatego zatrudnieni u nas specjaliści odpowiedzialni za zakup nie tylko analizują bieżącą ofertę, ale również aktywnie uczestniczą w targach i wystawach branżowych w Polsce, Europie i na całym świecie. Mając ogromną wiedzę na temat preferencji klientów i światowych trendów, współpracujemy również bezpośrednio z producentami, z którymi tworzymy kolekcje dostosowane do potrzeb konsumentów.

Jaką Pana zdaniem innowację w sposobach promocji i komunikacji mogłyby wprowadzić centra handlowe, aby ułatwić współpracę marketingową z salonami?

Kluczową barierą we współpracy salonów wyposażenia wnętrz i centrów handlowych jest oczywiście fizyczna odległość pomiędzy nimi. W obu przypadkach konsumenci mają zasadniczo inne misje zakupowe. Z oczywistych względów wybierają się do naszej marki – najkrócej ujmując: chcą zmienić wygląd swoich mieszkań. Centra handlowe są odwiedzane najczęściej z innych powodów. Znalezienie tutaj wspólnego mianownika nie jest zatem łatwe.

Najbardziej oczywistą formą współpracy są promocje krzyżowe. Zakupy w Agata upoważniają do dodatkowych korzyści przy zakupach u potencjalnego partnera akcji – i na odwrót. Oferta Agata oraz partnera akcji nie powinny się przy tym nawzajem kanibalizować. Łatwo można sobie wyobrazić współpracę z elektromarektem. Konsument, który wyposaża nowy pokój dzienny prawdopodobnie będzie kupował także sprzęt RTV.

Remontując pokój dziecięcy przed rozpoczęciem roku szkolnego może rozważać zakup komputera dla swojej pociechy. Sensowność i dopasowanie takiej oferty to jedna rzecz. Drugą jest komunikacja promocji krzyżowej. Ważne jest, aby stworzyć czytelną narrację dla dwóch różnych marek.

Pełny wywiad z Markiem Gonsiorem przeczytasz w czerwcowym wydaniu Magazynu Galerie Handlowe, www.magazyngalerie.pl

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: Agata S.A.

W świecie emocji

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.