Zawsze istnieje dylemat, czy lepiej budować własne struktury, czy korzystać z firm zewnętrznych. Każde z tych rozwiązań ma swoje mocne, jak i słabsze strony. W naszej firmie korzystamy z obu form - przyznaje Agnieszka Jasikowska, Dyrektor Generalny ORIENS bijou Sp. z o.o. – przedstawiciel TOUS w Polsce. W dużej mierze działania związane z social mediami prowadzimy sami, pozwala nam to zdecydowanie szybciej i bardziej kompetentnie odpowiadać na wszelkie pytania użytkowników oraz działać bardziej dynamicznie. Posiadamy także profesjonalny zespół do organizacji wszelkich eventów zarówno w salonach, jak i takich wydarzeń jak press day itp. Sami również utrzymujemy i budujemy relacje z dziennikarzami. Natomiast jeśli chodzi o działania w obszarze e-commerce to tutaj zdecydowanie wspieramy się agencjami zewnętrznymi - informuje.
W niektórych obszarach kontakt zdalny zdecydowanie wystarczy. Natomiast w przypadku marki, jaką reprezentuję, konieczne jest poznanie i przede wszystkim wyczucie przez agencję DNA marki przed rozpoczęciem takiej współpracy. Dla mnie osobiście, jeśli decyduję się na pracę zdalną, cenny jest pierwszy kontakt i spotkania co najmniej raz na kwartał. Takie spotkania pozwalają lepiej się zrozumieć, co prowadzi w konsekwencji do osiągnięcia zdecydowanie lepszych wyników
Ponadto bardzo ważnymi dla mnie aspektami są transparentność działań i efektywność. Niestety, obecnie na rynku funkcjonuje coraz więcej agencji, które obiecują piękne rzeczy, gdzie na efekty oczywiście trzeba poczekać, a ostatecznie nigdy się one nie pojawiają. W rezultacie tracimy czas i pieniądze.
Trudno mi powiedzieć jednoznacznie, jakiego rodzaju praktyki nie są wskazane, natomiast kieruję się zasadą, że nie rozpoczynam współpracy z osobami, agencjami, które przedstawiają mi działania w niejasny bądź niezrozumiały dla mnie sposób.
Rynek marketingu jest obecnie niesamowicie dynamiczny i naturalne jest, że powstaje wiele agencji specjalizujących się w wąskim zakresie działań, ale żeby zdecydować się na ową współpracę, staram się chociaż minimalnie zrozumieć proces.