Ważne jest, aby dany wyróżnik oferty był unikalny

2019-09-26 | 09:00

Profilowanie centrów handlowych to z całą pewnością coraz częstsza praktyka. Coraz więcej mamy w Warszawie i Polsce sprofilowanych obiektów handlowych. W pewnych branżach czy ich obszarach wydaje się to uzasadnione i wręcz skazane na sukces - uważa Arkadiusz Szczepaniak, Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych, Natura Sp. z o.o.

Przykłady można mnożyć i będą to np. centra wyprzedażowe. Outlety odzieżowe cieszą się ogromnym zainteresowaniem i trudno się temu dziwić. Polacy wciąż są łowcami okazji, lubią markowe przedmioty, a jeśli mają możliwość zapłacić za nie mniej, chętnie to zrobią. Drugim takim przykładem mogą być kompleksy marketów budowlanych. To z kolei wynika z faktu, że remontując, budując, urządzając się, kupujemy, w znacznej części inwestycji, przedmioty gabarytowe, a te najłatwiej nabyć w jednym miejscu, ograniczając ilość koniecznych transportów czy tras do pokonania dużym autem dostawczym. Stosunkowo nowym formatem w naszym kraju są obiekty gastronomiczne z ofertą wielu restauracji. Wśród nowych formatów poza gastronomicznymi są centra rozrywkowe z placami trampolin, laserami, torem gokartowym, trochę na wzór japoński, gdzie w podobnych obiektach młodzież spędza dużą część wolnego czasu. Ten segment rynku nie jest jeszcze mocno nasycony, ale w mojej opinii ciekawy i warto obserwować trendy, a w szczególności potrzeby konsumentów, w tym tych bardzo młodych.

Sprofilowane rozwiązania sprawdzają się jednak w niektórych lokalizacjach. W dobie chronicznego braku czasu duża grupa Klientów może wybrać obiekt, w którym zrobi kompleksowe zakupy, np. zakupy spożywcze, drogeryjne, odzieżowe, kupi książkę czy prezent z okazji, którą będzie celebrować w ten sam weekend. Do tego odda do pralni płaszcz, a przy okazji kupi karmę dla pupila. To dla nas ciągle ważne, aby przy minimalnym nakładzie czasu, którego permanentny deficyt odczuwamy, zmaksymalizować ilość załatwionych spraw.

Nowoczesne kompleksy handlowe prześcigają się w uatrakcyjnianiu oferty handlowej usługami komplementarnymi, choć nie zawsze. Ważne jest, aby dany wyróżnik oferty był unikalny. Nie musi to być wyjątkowość na skalę kraju, wystarczy w skali regionu. Przykłady znowu można mnożyć. Ogromne sale zabaw (np. Airo, Inca Play w warszawskich obiektach), tężnie na dachu Galerii Północnej czy pierwszy w kraju Primark w nowo otwartej Galerii Młociny. Zgodnie z ostatnio panującym trendem Klienci szukają tego, co dawniej było normalnością, a dzisiaj jest luksusem, tzn. prostych rozwiązań, przyjaznych stref spotkań czy aktywności na powietrzu – gry dla młodszych dzieci, zieleni na dachach obiektów, gdzie Klienci mogą chociaż na chwilę w weekend zwolnić i przyjemnie spędzić czas z rodziną. Bo to właśnie czas i możliwość powrotu do normalności jest luksusem.

Tagi: Arkadiusz Szczepaniak Drogerie Natura
Oceń artykuł:

Źródło: Drogerie Natura

Zobacz także

Ważne jest, aby dany wyróżnik oferty był unikalny

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.