Budowanie i utrzymywanie relacji z partnerami biznesowymi, kontrahentami czy Klientami wymaga sporej dawki uwagi i nakładu pracy (podobnie zresztą jak budowanie relacji prywatnych). Ale korzyści, jakie mogą z tego płynąć, warte są tego typu inwestycji - twierdzi Krzysztof Sajnóg, Dyrektor Marketingu Blue City Sp. z o.o.
Trwałe relacje biznesowe powinny się opierać na dobrej komunikacji, z jednej strony, chęci poznania kontrahenta, okazaniu zainteresowania; z drugiej, otwartości w mówieniu o swoich potrzebach i oczekiwaniach. Ważny jest dialog, zaufanie, zasada wzajemności i odpowiedzialności. W Blue City przyjęliśmy zasadę, że drzwi do biura zarządu są dla naszych kontrahentów zawsze otwarte. To ważny element kultury pracy zespołu zarządzającego.
Zakaz handlu w niedzielę nie bije we wszystkich równo. W lepszej sytuacji są duże centra handlowe, które przygotowały się na te zmiany, rozszerzając ofertę o usługi gastronomiczne i rozrywkowe czynne również w niedziele z ograniczeniem w handlu oraz prowadząc przyciągające Klientów skuteczne działania marketingowe. Lepiej radzą sobie również duże sieci handlowe, które nadrabiają gorsze wyniki w sklepach stacjonarnych dzięki sprzedaży internetowej lub przeniesieniu zakupów na inne dni tygodnia. Inaczej jest z małymi sklepami i punktami usługowymi, dla których niedziela wiązała się do tej pory z dużymi zyskami, często decydującymi dla opłacalności biznesu. One najbardziej ucierpiały na wprowadzeniu ustawy. Staramy się im pomagać indywidualnie, głównie poprzez rozwój i promocję części rozrywkowej i gastronomicznej. Ostatnio w Blue City powstało pierwsze kino Helios w Warszawie, nowatorski park rozrywki TEPFactor, otworzył się całkowicie odnowiony plac zabaw dla dzieci Inca Play, przybyło najemców gastronomicznych. Dzięki temu ruch w niedziele rośnie, z czego korzystają sklepy, które zgodnie z ustawą mogą być otwarte.