Ważnym elementem komunikacji są promocje cenowe

2021-03-16 | 09:00

Ograniczenia wprowadzone przez rząd w istotnym stopniu zmieniły funkcjonowanie centrów handlowych – część z nich została całkowicie zamknięta, część mogła funkcjonować w bardzo ograniczonym zakresie. Dla większości firm prowadzących sprzedaż w galeriach handlowych pandemia oznaczała wycofanie się z realizacji planowanych projektów i znaczne ograniczenie budżetów marketingowych - podkreśla dla Magazynu Galerie Handlowe - Dariusz Sinkiewicz, Dyrektor Generalny Sieci Detalicznej Inmedio, Dyrektor Travel Essentials

Po okresie lockdownu, w maju 2020 roku, w momencie pierwszego otwarcia obiektów handlowych, komunikacja była prosta, nastawiona na radosne powitanie klientów i jej wydźwięk był następujący „Miło Cię znów widzieć” – przypinki z takim hasłem mieli nasi sprzedawcy, widniało ono również na ekranach LCD w witrynach sklepów. Sklepy Inmedio w trakcie pierwszej fazy lockdownu mogły nadal prowadzić sprzedaż, ale działania komunikacyjne i marketingowe skupiały się przede wszystkim na aspektach bezpieczeństwa, zarówno naszych sprzedawców, jak i Klientów. Kluczowe było zapewnienie naszym sprzedawcom jasnych instrukcji postępowań w tej nadzwyczajnej sytuacji, dostarczenie im artykułów, które minimalizują ryzyko zachorowania, wyposażenie sklepów w dodatkowe osłony. Priorytetem były także widoczne komunikaty kierowane do Klientów.

Jesień była okresem względnie normalnej działalności sieci z dużą ilością promocji cenowych. Wrzesień był pierwszym miesiącem po lockdownie, który obfitował w liczne nowości wydawnicze szeroko promowane w naszych salonach. Jeśli chodzi o sprzedaż, ważne jest aby klienci mieli przede wszystkim poczucie bezpieczeństwa w trakcie zakupów, tak więc zarówno komunikacja o tym, że sklepy przestrzegają tych zasad, jak również dostęp do podstawowych artykułów dający to poczucie bezpieczeństwa są koniecznością. Liczne promocje cenowe są ważnym elementem komunikacji – klienci reagują na możliwość zrobienia podstawowych zakupów w atrakcyjnych cenach. Klienci kupują rzadziej, ale są skłonni jednorazowo kupić więcej produktów. Promocje cenowe są impulsem do zwiększenia koszyka zakupowego. Wiedząc jak duże znaczenie nabrała sprzedaż e-commerce i obserwując wzrost nadań i odbiorów paczek, które realizujemy w sieci Inmedio, wspólnie z naszym partnerem, firmą DHL, wprowadziliśmy nową usługę - odbiór za pobraniem, którą komunikowaliśmy i promowaliśmy pod koniec roku 2020. W październiku 2020 roku Dział Marketingu zorganizował akcję „Kup pluszaka, podaruj piątaka!”, która spotkała się z dużą przychylnością klientów, bardziej otwartych w ciężkim okresie na pomoc innym. Zasady akcji były bardzo proste – za każdorazowy zakup pluszowego psa lub kota w wybranym sklepie Inmedio, 5 zł zostało przekazane na pomoc chorym, bezdomnym i porzuconym zwierzakom z Fundacji im. Maćka Kozłowskiego „Pan i Pani Pies”.

Jeśli chodzi o oczekiwania i zachowania klientów to w przypadku sieci salonów Inmedio wymienilibyśmy trend wygody i bezpieczeństwa rozumiany dwojako – po pierwsze jako robienie większych zakupów, ale rzadziej, po drugie  trend w sposobie robienia zakupów, a właściwie ich maksymalnego uproszczenia –  klienci preferują zakupy szybkie, wygodne i bezpieczne – czas spędzony w sklepie jest ograniczany do niezbędnego minimum. Sklepy Inmedio w tym akurat wypadku dobrze się sprawdzają, gdyż zakupy w nich są szybkie i wygodne. Zaobserwowaliśmy również wśród klientów tendencję wcześniejszego planowania zakupów, która wcześniej nie występowała, z racji tego, że salony Inmedio są sklepami impulsowymi, a która przełożyła się na wzrost koszyka zakupowego. Trend nr 2 – trend promujący lokalność – w znaczeniu preferowanie lokalnych producentów i rodzimych produktów.

 



Tagi: Dariusz Sinkiewicz Lagardere Travel Retail Polska
Oceń artykuł:

Fot: Lagardere Źródło: Lagardere

Ważnym elementem komunikacji są promocje cenowe

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.