Większość firm ochroniarskich spełnia standardy europejskie

2018-08-08 | 09:00

Marek Kowalski, Przewodniczący Federacji Przedsiębiorców Polskich uważa, że ochrona galerii handlowych na przestrzeni ostatnich lat ewoluowała i dzisiaj można już stwierdzić, że w większości przypadków charakteryzuje ją profesjonalizm.

Oczywiście nie o wszystkich firmach można to powiedzieć, ale w większości spełniają standardy europejskie. Pamiętać należy, że ochrona ma na celu zabezpieczenie oczekiwań właścicieli sklepów – tzn. ma zapobiegać kradzieżom i dbać o porządek. Możemy jednak założyć, że również wpływa to na bezpieczeństwo Klientów dokonujących zakupów w tych sklepach. Zadaniem głównym ochrony jest zabezpieczenie znajdujących się w galerii sklepów przed kradzieżą i wandalizmem. Bardzo często jednak – oprócz zabezpieczenia fizycznego – firmy ochroniarskie stosują monitoring wizyjny. Rozwiązanie to może okazać się pomocne również w poszukiwaniu zagubionych dzieci, usuwaniu chuliganów i osób agresywnych czy nietrzeźwych, a także w ujawnianiu złodziei kieszonkowych.

Niestety, przepisy nie zawsze pozwalają na wykorzystywanie nagrania z kamer w oczekiwany przez nas sposób. Szybkość reakcji pracowników ochrony zależy od ich liczby w danym pomieszczeniu oraz stosowanych technik obserwacji.

Na ogół jednak reagują w sposób zadowalający. Pytanie o to, w jaki sposób należy zadbać o bezpieczeństwo pracowników, szczególnie teraz, gdy niektóre centra handlowe w związku z zakazem handlu w niedzielę zdecydowały się wydłużyć godziny otwarcia w pozostałe dni, jest dość złożone. W Unii Europejskiej już w roku 2008 dyskutowano nad czasem pracy osób sprzątających, jeśli wykonanie usługi to głównie godziny nocne. Wówczas zwracano uwagę na fakt, że wśród pracowników firm sprzątających jest wiele kobiet i powrót w nocy do domu jest dla nich bardzo niebezpieczny. Jednak nie udało się rozwiązać tego problemu. Złożoność jego polega na tym, że właściciel obiektu może odpowiadać za bezpieczeństwo swoich pracowników tylko w miejscu zatrudnienia i z tego zadania się wywiązuje – np. przez zatrudnienie pracowników ochrony. Niestety, poza obiektem obowiązki te powinna przejąć policja.

Tagi: Federacja Przedsiębiorców Polskich Marek Kowalski Ochrona
Oceń artykuł:

Źródło: FPP

Zobacz także

Większość firm ochroniarskich spełnia standardy europejskie

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.