Wiele programów lojalnościowych stawia poprzeczkę zbyt wysoko

2022-11-30 | 08:00

Program lojalnościowy powinien tworzyć synergię współpracy klienta i detalisty. Z punktu widzenia detalisty powinien on gwarantować powrót klienta i w miarę możliwości zwiększanie wolumenu oraz częstotliwości zakupów. Z punktu widzenia konsumenta, powinien on dostarczać wymiernych korzyści. Nie jest to niemożliwe do osiągnięcia, natomiast ważne jest stworzenie właściwej proporcji, pomiędzy klientem i detalistą - podkreśla Maciej Ptaszyński, Dyrektor Generalny Polskiej Izby Handlu.


Ogromna liczba istniejących programów lojalnościowych pozwala klientowi wybrać ten, który jest dla niego najciekawszy, co tworzy konieczność stworzenia oferty, która będzie mocno konkurencyjna. Niestety wiele programów lojalnościowych stawia poprzeczkę dla konsumenta wysoko, w efekcie stając się programami wirtualnymi lub też możliwe do osiągniecia korzyści są nieproporcjonalnie małe w stosunku do zaangażowania konsumenta w zakupy danych produktów, czy usług. Taki program prędzej czy później okazuje się dla konsumenta rozczarowaniem – podobnie jak zbyt złożone procedury uczestnictwa – długie i mozolne wypełnianie formularzy, rejestracji kart etc. Wartościowym rozwiązaniem jest na pewno połączenie programu lojalnościowego z systemami związanymi z reklamacjami, oparcie tego na przykład na łatwym dostępie – przykładowo przy użyciu nr telefonu. To oczywiście szczegóły techniczne. Chodzi jednak o to, żeby klient miał świadomość iż poświęcony czas i inne aspekty, które musiał zaangażować dały mu wymierną korzyść i nie musi ona być materialna, ale by dawała poczucie, iż współpraca z danym detalistą jest wartościowa.

Tagi: Maciej Ptaszyński Polska Izba Handlu
Oceń artykuł:

Fot: Polska Izba Handlu Źródło: Polska Izba Handlu

Wiele programów lojalnościowych stawia poprzeczkę zbyt wysoko

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.