Wojciech Smyk: CH Karolinka to najpopularniejsza destynacja zakupowa na Opolszczyźnie

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-09-12 | 08:29

30 mln klientów, którzy odwiedzili centrum w przeciągu pierwszych sześciu lat działalności jest najlepszym dowodem na to, że CH Karolinka cieszy się nie tylko popularnością, ale również zaufaniem swoich gości. Bogata oferta najemców, kalendarz marketingowy ukierunkowany na wydarzenia modowe oraz funkcjonowanie centrum w zgodzie ze środowiskiem sprawia, że sukces przedstawicieli galerii goni sukces. O szczegółach i planach opowiedział Wojciech Smyk, vice president BlackRock, właściciela opolskiego centrum handlowego.

Ile klientów w ciągu 6 lat działalności odwiedziło Państwa centrum?

W strefie bezpośredniego oddziaływania Karolinki mieszka obecnie ponad 0,5 mln osób. Przez sześć lat działalności centrum odwiedziło łącznie około 30 mln klientów, co świadczy o tym, że jest ono najpopularniejszą destynacją zakupową dla mieszkańców Opolszczyzny.

Jaki jest zasięg oddziaływania centrum?

Z badań zasięgu wynika, że wielu klientów pokonuje nawet 60 km, aby tylko skorzystać z naszej oferty. Położenie 5 km od ścisłego centrum Opola, a jednocześnie w pobliżu autostrady A4 zapewnia dogodny dojazd mieszkańcom miasta oraz powiatów ościennych, jak również wszystkim podróżującym po południowo-zachodniej Polsce.

Czym charakteryzuje się tenant mix  centrum handlowego Karolinka?

Tenant mix Karolinki stanowi połączenie marek popularnych oraz tych z nieco wyższej półki cenowej, w tym debiutujących na lokalnej mapie handlowej. Poza długą listą najemców modowych, w Karolince można znaleźć salony marek sportowych, kosmetycznych czy jubilerskich, a także lokale ze sprzętem AGD i RTV czy wyposażeniem domu.

Ile łącznie jest sklepów w centrum?

W CH Karolinka znajduje się ponad 70 tys. mkw. powierzchni handlowej. Czytelny podział kompleksu na galerię oraz park handlowy pozwolił stworzyć centrum wielofunkcyjne, oferujące ponad 120 sklepów, punktów usługowych oraz kawiarni i restauracji.

Jaką z marek (polskich/ międzynarodowych) chcieliby Państwo mieć w ofercie centrum?

Uważamy, że aktualny skład najemców CH Karolinka jest optymalny, co nie oznacza, że nie prowadzimy rozmów z markami, których obecność mogłaby jeszcze bardziej zwiększyć atrakcyjność obiektu. Warto też przypomnieć, że w czerwcu br. w Karolince został otwarty pierwszy hipermarket Auchan w Opolu, który jednocześnie był pierwszym sklepem w Polsce powstałym po integracji sieci Real przez Grupę Auchan.

Jak Państwa zdaniem rynek centrów i galerii handlowych zmieniał się na przestrzeni ostatnich 6 lat i w którym kierunku podąża?

Dzięki dobrej sytuacji makroekonomicznej, rosnącemu popytowi oraz stabilnym zwyczajom zakupowym, Polska zbudowała w ostatnich latach pozycję jednej z najbardziej atrakcyjnych lokalizacji dla centrów handlowych w Europie, a wskaźnik nasycenia powierzchnią handlową w naszym kraju przekroczył średnią europejską. W 2013 roku, więcej nowoczesnej powierzchni handlowej niż w Polsce oddano do użytku jedynie w Rosji i Turcji. Szacunki analityków wskazują, że Polska znajduje się też w pierwszej piątce krajów w Europie pod względem ilości powierzchni handlowej w budowie. Niezależnie od pozytywnych danych, przed deweloperami, właścicielami i zarządcami centrów w Polsce stoi obecnie wiele wyzwań. Ci pierwsi muszą podchodzić do nowych projektów w sposób dużo bardziej selektywny niż jeszcze kilka lat temu, reagując m.in. na ostrożniejszą ekspansję najemców. Z kolei właścicieli istniejących obiektów, zwłaszcza tych powstałych dobre kilka lat temu, czeka wyzwanie w postaci utrzymania ich wartości – poprzez poprawę wyników operacyjnych oraz strony kosztowej nieruchomości. Dlatego wiele centrów w Polsce czekają w najbliższym czasie przebudowy oraz implementacje rozwiązań redukujących nie tylko koszty eksploatacyjne, ale też  koszty finansowania dłużnego, koszty korporacyjne na poziomie spółek właścicielskich lub koszty związane z generalnym wykonawstwem.

Co Państwo uważają za swój największy sukces?

Naszym sukcesem jest zbudowanie wiodącej pozycji CH Karolinka w regionie. Jak wynika z regularnie prowadzonych badań, Karolinka jest nie tylko najbardziej znanym centrum handlowym na Opolszczyźnie, ale też postrzegana jest jako miejsce najbardziej przyjazne, rodzinne i atrakcyjne pod względem oferty pozahandlowej.

Jakie czynniki Państwa zdaniem miały wpływ na takie spostrzeganie obiektu?

Pozytywnym wnioskiem płynącym z badań jest fakt, że klienci czują się w naszym centrum po prostu dobrze. Jego wielkość nie przytłacza, a odwiedzający deklarują, że czują się w nim komfortowo i bezpiecznie. Wynika to m.in. ze standardu utrzymania obiektu, a niebagatelną rolę odgrywają też odpowiednio użyte elementy architektury i wykończenia wnętrz. Klienci doceniają dużą ilość światła, jasne, ciepłe kolory wnętrza, a przede wszystkim szerokie, komfortowe pasaże, dzięki którym nie mają poczucia ścisku nawet w najbardziej obciążone dni weekendów.

Jakie innowacyjne działania, w ciągu 6 lat działalności centrum udało się wdrożyć?

Prowadzimy działania zmierzające do uzyskania przez Karolinkę, jako jedno z pierwszych istniejących centrów handlowych w Polsce, certyfikatu ekologicznego LEED.

Z jakim rezultatem?

Rozwiązania wprowadzane stopniowo w ramach przygotowań do certyfikacji już przekładają się na oszczędności w zużyciu efektywności wody i energii oraz zwiększenie udziału odpadów segregowalnych. Odbywa się to m.in. poprzez optymalizację zużycia energii elektrycznej dzięki wymianie źródeł światła na energooszczędne źródła LED, instalację czujników zmierzchowych, wprowadzenie systemu zdalnego odczytu zużycia energii, a także kalibrację parametrów pracy urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych. Warto przypomnieć, że od 2012 roku CH Karolinka korzysta z energii elektrycznej pochodzącej wyłącznie ze źródeł odnawialnych.

W jaki sposób klienci mogą spędzić wolny czas w galerii?

W Karolince regularnie organizowane są wydarzenia specjalne, które nie tylko umilają czas klientom podczas zakupów, ale niejednokrotnie są wręcz powodem do odwiedzenia centrum. Gościmy prestiżowe wydarzenia o randze ogólnopolskiej (np. castingi Elite Model Look czy wizyta Gok Wana), organizujemy koncerty muzyczne przyciągające dziesiątki tysięcy widzów, ale równocześnie wspieramy różnego typu inicjatywy lokalne. Regularnie umilamy też czas najmłodszym klientom. Dzięki takim aktywnościom, Karolinka tętni  życiem przez cały rok.

Czym charakteryzują się eventy organizowane na terenie galerii?

Stawiamy na interaktywność z klientami oraz bezpośrednie angażowanie ich w odbywające się wydarzenia.

Jakiego typu wydarzenia dominują i dlaczego?

Ze względu na charakter marki Karolinka, duży odsetek atrakcji związanych jest z szeroko pojętym światem mody. Castingi, pokazy mody, noce zakupów czy porady stylistów stanowią nieodłączny element naszych działań marketingowych.

Jaka strategia marketingowa/PR/filozofia zarządzania/elementy działalności centrum pozwalają na wyróżnienie Państwa galerii na tle lokalnej konkurencji?

Działania marketingowe CH Karolinka, niezależnie od skali, cechuje zawsze najwyższa jakość. Jesteśmy otwarci na różne profile klientów, a poprzez organizowane wydarzenia specjalne współtworzymy lokalną ofertę kulturalno-rozrywkową. W obszarze codziennego zarządzania centrum stawiamy na model aktywny, przykładając dużą wagę nie tylko do ulepszania oferty, ale również do dbałości o wygląd i funkcjonalność całego kompleksu, a tym samym poprawę komfortu pracy i przebywania w nim.

Jak w kilku zdaniach mogą Państwo podsumować I poł. 2014 roku?

Karolinka odnotowała kilkuprocentowy wzrost liczby odwiedzających w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym, przy jednoczesnym zwiększeniu odsetka klientów z samego Opola. Zaobserwowaliśmy też trend podwyższania się wieku odwiedzających, a osoby takie skłonne są przeznaczać na zakupy wyższe kwoty. Cieszy nas również pozytywny odbiór nowego hipermarketu – proces rebrandingu sklepu Real na Auchan był dla nas jednym z największych wyzwań w pierwszej połowie tego roku.

Czym zaskoczą Państwo swoich klientów w 2015 roku?

Będziemy skoncentrowani na utrzymaniu pozycji lidera wśród centrów handlowych w regionie. Pracujemy nad wprowadzeniem do Karolinki kolejnych międzynarodowych marek, zgodnych z oczekiwaniami naszych klientów. Będziemy też rozwijać ofertę strefy food court. Z pewnością zorganizujemy też kolejne wydarzenia rozrywkowe i kulturalne, które sprawią, że wizyta w Karolince będzie dla klientów zawsze czymś więcej niż tylko zwykłą wyprawą na zakupy.

Oceń artykuł:

Wojciech Smyk: CH Karolinka to najpopularniejsza destynacja zakupowa na Opolszczyźnie

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.