Wprowadzenie marki na nowy rynek to długofalowy, pracochłonny i kosztowny proces

2019-01-08 | 09:00

Meble marki VOX można kupić w ponad 25 krajach na wszystkich kontynentach. Kolekcje marki, m.in. Simple, Young Users, 4 You, cieszą się zainteresowaniem klientów na całym świecie. Paweł Gaj, Zarządzający pionem Trade Marketingu w firmie Meble VOX Sp. z o.o. tłumaczy skąd ta popularność.

Dzieje się tak, ponieważ powstawały w oparciu o metodologię design thinking i odpowiadają na rzeczywiste potrzeby użytkowników. Kolekcje nie podążają ślepo za modą. Projekty powstawały w oparciu o przeprowadzone badania etnograficzne. Budowaliśmy prototypy, testowaliśmy je z użytkownikami. Dzięki temu kolekcje spotykają się z dobrym odbiorem niezależnie od szerokości geograficznej, bo odpowiadają na rzeczywiste potrzeby ludzi.

Nasi partnerzy biznesowi nie decydują się na współpracę z VOX ze względu na nasze pochodzenie. Dla nich ważne są wartości, którymi się kierujemy, a także otoczenie biznesowe, w którym funkcjonujemy. Siłą VOX jest dostęp do zaplecza edukacyjnego w ramach Human Touch Group. Dzięki współpracy z markami tworzącymi grupę, mamy dostęp do najnowszych badań i możliwość nawiązania współpracy z ekspertami z różnych dziedzin.

Wprowadzenie marki na nowy rynek to długofalowy, pracochłonny i kosztowny proces. Bardzo ważne jest odpowiednie przeszkolenie zespołu sprzedażowego i przygotowanie materiałów marketingowych dedykowanych danemu rynkowi, ale kluczem do sukcesu jest dobry partner biznesowy. VOX przykłada dużą wagę do spójności marki na całym świecie. Dbamy o to, by standardy wyglądu i obsługi w salonie były jednolite dla wszystkich lokalizacji. Klienci odwiedzający nasze salony i w Polsce, i w Meksyku, będą mieli to samo doświadczenie.

Specyfika sytuacji w Europie Zachodniej, gdzie dominują sieci handlowe, determinuje sposób naszego funkcjonowania na tych rynkach. Dlatego, aby się wyróżnić, wprowadzamy produkty do miejsc, które są oznakowane szyldem VOX oraz jest w nich dostępna asysta sprzedażowa. To drugie kryterium jest dla nas szczególnie ważne, ponieważ zależy nam na tym, by klienci znali proces powstawania produktów VOX, poznali ich funkcjonalności.

Trudno powiedzieć, które kraje są bardziej czy mniej otwarte na przyjęcie polskich marek. Nie obserwujemy żadnych prawidłowości w tym zakresie. Przy wyborze kierunku ekspansji staramy się korzystać z zaplecza Grupy Kapitałowej VOX. Jeśli oferujemy w danym kraju produkty jednej ze spółek, to wprowadzamy tam kolejne produkty z naszej oferty. Tak było m.in. w przypadku Rumunii czy Izraela, gdzie niebawem będą dostępne meble marki VOX.

Tagi: Paweł Gaj VOX
Oceń artykuł:

Źródło: VOX

Zobacz także

Wprowadzenie marki na nowy rynek to długofalowy, pracochłonny i kosztowny proces

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.