Wśród konsumentów zdecydowanie wzrosła wrażliwość cenowa

2020-10-09 | 09:00

Aby zachęcić klientów do powrotu do centrów handlowych oraz salonów przy ulicy powinniśmy zapewniać najwyższy poziom bezpieczeństwa, aby klienci mogli czuć się komfortowo. Większość galerii oraz sieci handlowych sprawnie dostosowało lokale do nowej rzeczywistości, zapewniając najwyższe standardy bezpieczeństwa zarówno klientom, jak i pracownikom - podkreśla w rozmowie z Magazynem Galerie Handlowe - Wojciech Tulwin, Dyrektor ds. Marketingu i PR marki Recman

Do salonów Recman bardzo szybko dostarczyliśmy niezbędne środki ochrony osobistej, a jednocześnie dostosowaliśmy standardy obsługi do nowej rzeczywistości, o czym regularnie informujemy naszych klientów. Galerie powinny zadbać o to, aby odwiedzający przestrzegali zasad, a powierzchnie wspólne i toalety powinny być jak najczęściej dezynfekowane.

Bardzo istotne jest również przypominanie klientom wielu doświadczeń zakupowych, z którymi mieli do czynienia. Mimo spadku atrakcyjności galerii handlowych, klienci nie zrezygnują z wizyt w punktach stacjonarnych. Osoby, które obawiają się większych skupisk, będą wybierać lokale przy ulicy, gdzie będą czuli się bardziej komfortowo. Dla wielu z nich robienie zakupów online jest mniej satysfakcjonujące w porównaniu do wizyty offline, a w przypadku męskiej odzieży formalnej niezbędna jest najwyższej jakości obsługa i doradztwo. Wśród rozwiązań jakie wprowadziliśmy jest m.in. regularna dezynfekcja odzieży, czy możliwość umówienia się na indywidualną wizytę w salonie.

Wydawać by się mogło, że na skutek pandemii klienci odwiedzający centra handlowe oczekują wyłącznie zapewnienia najwyższych standardów bezpieczeństwa. Jednak na przestrzeni ostatnich miesięcy zmieniły się przede wszystkim dotychczasowe zachowania konsumenckie. Wśród konsumentów zdecydowanie wzrosła wrażliwość cenowa. Towarzyszący niepokój i obawa przed zarażeniem się koronawirusem, a także ryzyko utraty pracy czy też obniżenia zarobków wśród części społeczeństwa, powoduje, że klienci oczekują od sieci handlowych wysokich rabatów i promocji, co negatywnie wpływa na marżę – szczególnie w branży fashion. Klienci koncentrują się również głównie na produktach pierwszej potrzeby, brakuje zakupów pod wpływem impulsu, jak odbywało się to wcześniej. Nie pomaga również brak niedziel handlowych, co mogłoby zachęcić klientów do odwiedzenia centrów w dogodnym terminie.

Pandemia miała i nadal ma znaczący wpływ na zmianę preferencji konsumentów, którzy przestawili się na lokalną konsumpcję, a co za tym idzie spowodowało to spadek atrakcyjności galerii handlowych – przede wszystkim przez strach przed możliwością zarażenia się wirusem w dużym skupisku osób. Wizyty w salonach są na pewno krótsze, wcześniej zaplanowane i przemyślane.

Istotnym trendem jest wzrost zakupów online, których w czasie pandemii dokonało po raz pierwszy wielu nowych klientów. Można też zauważyć, że coraz częściej kupują te osoby, które wcześniej korzystały z zakupów online.

Postępująca cyfryzacja wymusiła na właścicielach sklepów stacjonarnych uruchomienie sklepów online, jeżeli wcześniej takich nie posiadali. Jest to pierwsza droga do komunikacji z klientem i łatwiejsze dotarcie do niego z ofertą w dobie pandemii.

Aby zbudować długotrwałą relację z klientem wiele marek, jak i galerii handlowych decyduje się na stworzenie własnych aplikacji mobilnych, poprzez które mogą komunikować aktualne promocje oraz informacje ze świata swojej marki.

Obserwujemy również szybki rozwój płatności bezgotówkowych, które są  najchętniej wybieraną opcją płatności w obecnym czasie. W wielu sieciach handlowych coraz częściej pojawiają się samoobsługowe kasy, które są bezpieczniejsze dla klienta niż bezpośredni kontakt ze sprzedawcą i dla wielu osób wygodniejsze. Nie ulega wątpliwości, że pandemia przyspieszyła postępującą cyfryzację, a handel tradycyjny będzie musiał elastycznie dostosować się do bieżącej sytuacji.

Tagi: Recman Wojciech Tulwin
Oceń artykuł:

Fot: Recman Źródło: Recman

Zobacz także

Wśród konsumentów zdecydowanie wzrosła wrażliwość cenowa

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.