Wymagam od ochrony realnego wsparcia i działania prewencyjnego

2018-08-17 | 09:00

W celu zapewnienia bezpieczeństwa Klientom New Look w każdym ze sklepów ma zainstalowany monitoring. Dodatkowo w kilku ze sklepów, tych z największym traffikiem, zatrudnia ochronę. A to, czy ochrona w centrach handlowych jest pomocna, zależy od centrum handlowego i od sytuacji. O swoich doświadczenach opowiada Barbara Sroka-Goska, Członek Zarządu i Dyrektor Zarządzająca New Look Poland.

Jako Klientka mam pozytywne doświadczenia, nigdy osobiście nie spotkało mnie nic niemiłego w centrum handlowym, a spędzam w nich więcej czasu od 20 lat niż w domu. Jednak jako osoba zarządzająca sieciami handlowymi mam duże doświadczenie we współpracy z ochroną. Bardzo często w sytuacjach związanych ze złodziejami ochrona jest natychmiast informowana i proszona o pomoc. Jednak ostatnio odnosimy wrażenie, że czasami nie działa ona odpowiednio skutecznie i prewencyjnie. Mieliśmy w ostatnich miesiącach 2 trudne sytuacje, w których ochrona odegrała istotną rolę. W przypadku jednego z nich w warszawskim centrum handlowym ochrona bardzo nam pomogła podczas niebezpiecznego incydentu. Pani Dyrektor centrum również. Po mojej informacji do tej sytuacji odniosła się z ogromną uwagą i miałam poczucie, że możemy liczyć na wsparcie. Natomiast w drugim przypadku, niedawnego włamania do naszego sklepu w jednym z dużych centrów handlowych we Wrocławiu, ochrona niestety nie słyszała alarmu, który uruchomił się podczas włamania złodziei i dawał sygnał dźwiękowy przez długi czas. Dopiero pracownik, który przyszedł do pracy rano na 6:00, wezwał policję. Zachowanie Dyrektora tego Centrum i jego postawa w całej tej sytuacji były dla mnie ogromnym rozczarowaniem. Nie otrzymaliśmy żadnego wsparcia, żadnej pomocy, tylko jasny komunikat, że to nie jest problem centrum handlowego, a tylko i wyłącznie naszej marki, a więc pozostawiono Najemcę samemu sobie z  problemem. Jeśli taka jest postawa Dyrektora, to czego można oczekiwać potem od samej ochrony?

Wiele centrów handlowych zdecydowało się na wydłużenie godzin otwarcia w związku z wprowadzonym zakazem handlu w niedzielę. Od początku osobiście nie podobał mi się pomysł pracy do 23:00. Wysłaliśmy zatem do każdego wynajmującego pismo, iż New Look nie chce wydłużania godzin prac sklepu, ale i tak musieliśmy się dostosować do wytycznych centrów handlowych. Wiedziałam, że podczas tej dodatkowej godziny nie nadrobimy w żaden sposób strat wynikających z zamkniętych niedziel, a tylko poniesiemy koszty i narazimy naszych pracowników (głównie są to kobiety) na to, że będą wracać do domów często po północy, co nie jest bezpieczne. Dlatego bardzo się cieszę, że po kilku miesiącach niektóre obiekty przywracają poprzednie godziny pracy.

Koszty wspólne to ten obszar, który budzi duże dyskusje. Dlatego wymagałabym od ochrony realnego wsparcia i działania prewencyjnego.

Trwa się okres wakacyjny, kiedy to zorganizowane grupy złodziei krążą po centrach, wręcz jadą od jednego obiektu do drugiego, od jednego miasta do kolejnego. Obserwują Klientów podczas wypłacania pieniędzy z bankomatów, potem zatrzymują na pasażu i proszą o drobne wsparcie, a kiedy Klient wyciąga portfel, dochodzi do kradzieży. Potem złodzieje porzucają puste portfele. Pamiętam wiele lat temu, kiedy w miejscu, gdzie pracowałam, zdarzały się ogromne kradzieże dokonywane przez kieszonkowców, firma podjęła działania i kiedy kieszonkowcy wchodzili do placówki, ochrona to widziała i rozlegał się komunikat ostrzegający Klientów o sytuacji, może i w brutalny sposób, ale problem okradanych Klientów zniknął szybko. W dzisiejszych, nowoczesnych centrach wizyta Klienta powinna być dla niego wyłącznie przyjemnym doznaniem. Dlatego uważam, że nawet jeśli wydarzy się coś tak nieprzyjemnego jak kradzież czy napad, postawa ochrony powinna być właśnie tym bardziej empatyczna, wspierająca i współpracująca w stosunku do poszkodowanego. Przecież nie chcemy stracić Klienta, wręcz odwrotnie, chcemy, aby wrócił na zakupy do tego centrum handlowego.

Tagi: Barbara Sroka-Goska New Look Ochrona
Oceń artykuł:

Źródło: New Look

Zobacz także

Wymagam od ochrony realnego wsparcia i działania prewencyjnego

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.