Wzrasta zapotrzebowanie na świeże i sprawdzone produkty

2018-06-12 | 09:00

Rynek spożywczy rośnie bardzo stabilnie z roku na rok. Najszybciej rozwija się segment dyskontów i sklepów convenience. Powodem są zmieniające się preferencje i zwyczaje zakupowe Polaków. Zamiast większych zakupów w hipermarketach preferujemy częstsze zakupy blisko domu lub pracy. Dokonując większych zakupów, chętnie wybieramy dyskonty, które budują przewagę konkurencyjną w oparciu o szeroką sieć dystrybucji, atrakcyjne oferty cenowe oraz produkty coraz wyższej jakości – nie ograniczając się wyłącznie do asortymentów spożywczych. Aktywny styl życia i rosnąca świadomość konsumentów powodują, że wzrasta zapotrzebowanie na świeże i sprawdzone produkty. Jakie inne aspekty wpłynęły na to jak dziś wygląda branża spożywcza? Swoimi spostrzeżeniami dzieli się Wojciech Tulwin, Dyrektor ds. Marketingu i PR, Recman.

Nie bez znaczenia są również zmiany demograficzne. Rosnąca liczba małych gospodarstw domowych powoduje, że zakupów dokonujemy częściej, ale jednorazowo kupujemy mniej produktów. Na ten trend idealnie odpowiadają sklepy convenience. Co je wyróżnia? Atrakcyjne lokalizacje, długie godziny otwarcia, wielkość, która pozwala w szybki sposób dokonać niezbędnych zakupów oraz coraz szersza oferta gastronomiczna. Mamy mniej czasu na gotowanie, dlatego chętnie wykorzystujemy czas w trakcie zakupów lub kupujemy dania gotowe do spożycia. Poza tym oszczędzamy czas, korzystając z dodatkowych usług w tego typu punktach (m.in. z możliwości opłacenia rachunków).

Szanse na rynku mają przede wszystkim sieci, które zadbają o odpowiednią ofertę gastronomiczną, zaoferują możliwość odbioru paczek lub prania, opłacenia rachunków lub odbioru zestawów jedzeniowych. Dodatkową przewagą może być również możliwość odbioru produktów zakupionych online.

Jednocześnie na rozwój mniejszych sklepów oraz wzrost sprzedaży produktów spożywczych w sieci wpłynie ograniczenie handlu w niedzielę. Szczególnie wygodnym rozwiązaniem są zakupy online, podczas których w prosty sposób porównamy ceny, sprawdzimy opinię na temat produktów oraz wybierzemy konkretną godzinę i sposób dostawy.

Podsumowując: podstawą sukcesu w branży spożywczej są w mojej opinii następujące czynniki –  wygoda i innowacyjność, szeroka oferta gastronomiczna z uwzględnieniem zdrowej żywności, atrakcyjne oferty cenowe oraz dodatkowe usługi na miejscu. Niedostosowywanie się do obowiązujących trendów skutkuje utratą pozycji na rynku, a w konsekwencji zamknięciem, czego przykładem jest sieć delikatesów Alma.

Tagi: Recman Wojciech Tulwin
Oceń artykuł:

Źródło: Recman

Zobacz także

Wzrasta zapotrzebowanie na świeże i sprawdzone produkty

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.