Wzrośnie znaczenie big data

2018-05-09 | 09:00

Część konsumentów, szczególnie z młodszych generacji, jest zadowolona z postępującej digitalizacji w handlu. Wiąże się to ze zmianami, jakie zachodzą w komunikacji międzyludzkiej: użytkownicy nowoczesnych technologii, zwłaszcza mobilnych, często wolą porozumiewać się za pośrednictwem internetu niż poprzez osobisty kontakt. Dodatkowo rosnące tempo życia powoduje, że oczekują oni jak najdokładniejszej informacji zwrotnej w możliwie najkrótszym czasie. Dotyczy to oczywiście także handlu. Z jakimi wyzwaniami bedzie mierzyć się ten sektor rynku? O szczegółach opowiada Sławomir Uherek, Członek Zarządu MediaMarktSaturn Polska.

Potrzebom współczesnego handlu doskonale wychodzą naprzeciw systemy wirtualnej obsługi Klienta na bazie sztucznej inteligencji. Mają one ciągły, bezpośredni dostęp do ogromnych baz danych, z których mogą precyzyjnie i szybko wyszukać informacje, o które prosi Klient. Z kolei dla detalistów AI to bardzo skuteczne narzędzie do zbierania i analizowania danych o zachowaniach konsumentów, które są wykorzystywane w celu jak najlepszego odpowiadania na potrzeby i oczekiwania Klientów. Dzięki AI wzrośnie znaczenie big data w branży. Upowszechnienie AI spowoduje m.in. konieczność wypracowania nowych standardów obsługi i szerszej komunikacji marketingowej. Dla niektórych firm będzie to oznaczało konieczność sporych zmian.

Sieć Saturn testuje ciekawe, innowacyjne projekty w Niemczech. W listopadzie ubiegłego roku Saturn zaprezentował w 20 miastach innowacyjną koncepcję wirtualnego sklepu. Virtual Saturn to pierwsze w Europie wykorzystanie wirtualnej przestrzeni w handlu elektroniką użytkową. Przy użyciu okularów VR Klienci, nie wychodząc z domu, mogą znaleźć się w sklepie Saturn oraz – w technologii 3D – zapoznać się z asortymentem. Dodatkowo uzyskują fachowe porady od pracowników sklepu (widocznych jako awatary) i dokonują wyboru produktów dostosowanych do ich potrzeb. Po skompletowaniu listy zakupów mogą ją przenieść do systemu sklepu internetowego Saturna i sfinalizować transakcję.

Innym przykładem jest planowane w marcu 2018 r. uruchomienie pierwszego sklepu Saturn Express bez kas. Będzie się on znajdował w miejscowości Innsbruck w Niemczech. Specjalna aplikacja na smartfona umożliwia Klientom skanowanie produktów i płacenie za zakupy telefonem.

Tagi: Sławomir Uherek Saturn MediaMarkt
Oceń artykuł:

Źródło: Saturn

Zobacz także

Wzrośnie znaczenie big data

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.