Wzrośnie znaczenie Social Commerce i Eco-Friendly

2022-01-14 | 08:00

Pandemia i przyspieszona digitalizacja zmieniły obraz konsumenta oraz e-handlu. Klienci coraz chętniej kupują przez internet dzisiaj także te produkty, które jeszcze kilka lat temu kupowano w kanale online z dużą ostrożnością – na przykład żywność i art. delikatesowe - podkreśla Paweł Rybak, Shoper Chief Commercial Officer.


 

Z danych platformy sklepów internetowych Shoper wynika, że na koniec 2020 roku najbardziej dynamicznie rozwijającą się branżą wśród e-sklepów były właśnie Delikatesy, czyli sklepy oferujące artykuły spożywcze. Ze względu na obostrzenia epidemiologiczne, ale także w trosce o własne i innych zdrowie, konsumenci ograniczyli swoje wizyty w sklepach do niezbędnego minimum i po zakupy udali się do sieci. Sprzedawcy musieli przez to szukać dodatkowych możliwości i w ten sposób wielu z nich przeszło do kanału online. Ci zaś, którzy już w nim byli, zadbali o ciekawą ofertę oraz wygodę zakupów – które dla dzisiejszych kupujących mają nie mniejsze znaczenie niż niska cena.

Znaczenie ceny jako najważniejszego kryterium podczas zakupów online będzie malało. Zmiana ta z kolei może przyczynić się do wzrostu znaczenia sklepów z własnymi markami, które na pierwszym miejscu stawiać będą wysokiej jakości obsługę klienta, jego lojalizację oraz stworzenie jak najlepszego doświadczenia zakupowego. Nowoczesny klient będzie oczekiwał wygody zakupów na każdym urządzeniu z dostępem do internetu – także z poziomu smartwatcha czy smart TV, wolności wyboru względem metody płatności i dostawy oraz profesjonalnej obsługi, która przejawiać się będzie nie tylko dobrym kontaktem ze sprzedającym, ale także dopracowanymi elementami UX na stronie sklepu oraz personalizacją oferty, choćby przez systemy rekomendacji produktowych, z których można już korzystać w sklepach internetowych Shoper.

Jak wskazują badania rynkowe, niemal 85% kupujących, nie zamierza zmniejszyć częstotliwości e-zakupów po zakończeniu pandemii. Co więcej, 10% zamierza znacznie ją zwiększać. Konsumenci deklarują również zwiększenie wydatków online, dlatego warto stawiać na budowę ciekawej oferty oraz jej personalizację. Na wykorzystywanie na stronie sklepu rekomendacji produktowych, które – tak jak w sklepach internetowych Shoper – pracują w oparciu o zaawansowane algorytmy oraz machine learning, a analiza odbywa się w czasie rzeczywistym i na podstawie tych informacji proponuje klientom najlepiej dopasowane produkty. Dobrze prowadzona obsługa klienta i kreowanie pozytywnych doświadczeń zakupowych przełożą się na wizerunek atrakcyjnej marki i sklepu, do którego klienci będą chcieli wracać i polecać go innym.

Z każdym rokiem rósł będzie udział kanału online w rynku sprzedaży detalicznej. Polska jest co prawda na dalekim miejscu w globalnym ujęciu pod względem udziału kupujących, ale daje to też duży potencjał zwiększenia dynamiki wzrostu rynku e-commerce. Aktywne korzystanie z internetu i adaptacja cyfrowa społeczeństwa w Polsce na pewno to przyspieszą. Pośród rozwiązań do prowadzenia sprzedaży online, systematycznie rosnąć będzie popularność modelu SaaS, którego największą przewagą jest kompleksowość oferty produktowej, brak konieczności posiadania własnych serwerów oraz gwarancja kompatybilności oferowanych usług dodatkowych w obrębie danego rozwiązania z główną platformą.

Wzrośnie znaczenie social commerce, czyli sprzedaży przez media społecznościowe, a także samej sprzedaży wielokanałowej. Zarówno sprzedawcy, jak i kupujący, większy nacisk będą kłaść na sprzedaż „eco-friendly”. Nie tylko w zakresie dostaw zdrowej żywności, ale eko-obsługi, przejawiającej się w doborze ekologicznych materiałów do pakowania i wysyłki towarów.

Tagi: e-commerce Ecommerce Expert Shoper Paweł Rybak
Oceń artykuł:

Fot: Shoper Źródło: Shoper

Zobacz także

Wzrośnie znaczenie Social Commerce i Eco-Friendly

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.