Na przestrzeni ostatnich lat zmienił się charakter wizyt w centrach handlowych. Poza celem handlowym na znaczeniu zyskuje rozrywkowa forma spędzania czasu. Galerie handlowe funkcjonujące obecnie jak małe miasta z pełną infrastrukturą dopasowaną do różnorodnych potrzeb wymagają szerszego spojrzenia na sprawy bezpieczeństwa zarówno Klientów, jak i osób pracujących na ich terenie. Z pomocą przychodzą systemy monitoringu i jego stały nadzór, ale najważniejszym elementem pozostają nadal pracownicy ochrony oraz pracownicy sklepów znający procedury dotyczące bezpieczeństwa. Znajomość procedur, współpraca na poziomie całego centrum handlowego, a nie tylko poszczególnych sklepów czy punktów usługowych, gwarantują właściwy poziom bezpieczeństwa obiektu i przebywających w nim osób. Dzięki temu Klienci mogą czuć się bezpiecznie podczas zakupów uważa Andrzej Sobolik, Członek Zarządu MediaMarktSaturn.
Priorytetem jest zawsze bezpieczeństwo Klientów i pracowników. Biorąc pod uwagę liczbę osób odwiedzających centra handlowe, możemy śmiało stwierdzić, że ludzie czują się tu bezpiecznie. To z kolei oznacza, że ogólnie praca ochrony jest przez nich pozytywnie oceniana. W przypadku, jeżeli jako najemca potrzebujemy pomocy ochrony centrum handlowego, takie wsparcie otrzymujemy.
Wraz z wprowadzeniem zakazu handlu w niedzielę niektóre centra handlowe wydłużyły godziny otwarcia, jednak godziny pracy naszych sklepów zmieniły się w wąskim zakresie. Znaczne wydłużenie godzin otwarcia sklepów dotyczy głównie dyskontów spożywczych.
Ochrona centrum handlowego realizuje zadania dotyczące bezpieczeństwa całej galerii, a szczegóły dotyczące kosztów ujęte są w umowach najmu. Nie bazujemy tylko na ochronie centrum handlowego. Na terenie naszych sklepów posiadamy własny system monitoringu oraz pracowników ochrony, którzy dodatkowo dbają o bezpieczeństwo naszych Klientów.