Młoda, piękna i z głową pełną pomysłów. Taka jest Agata Pietras, założycielka i projektantka marki Modlishka, która ze swoją pasją, odrobiną szczęścia oraz wsparciem rodziny chce podbić polski rynek modowy. Wierzy, że wytrwałością w dążeniu do celu oraz konsekwencją to jej się uda. O szczegółach opowiedziała osobiście.
Skąd pomysł na projektowanie i tworzenie?
Odkąd byłam małą dziewczynką interesowała mnie moda. Zależało mi, aby zawsze wyglądać modnie i ładnie. Nie myślałam o projektowaniu. Moim wymarzonym zawodem była praca stylistki. Dlatego zaczęłam chodzić na różne kursy, wykłady poświęcone modzie. W międzyczasie tworzyłam własne projekty w notatniku. Totalnie mnie to wkręciło. W czasie liceum odłożyłam pasje na bok i skoncentrowałam się na nauce do matury. Dopiero na pierwszym roku studiów, zaczęłam myśleć o swojej przyszłości oraz o tym, co naprawdę chce robić w życiu. Chciałam być niezależna. Wymyśliłam Modlishkę.
Skąd czerpie Pani inspiracje do tworzenia?
Głównie z podróży. To jest moja druga pasja. Uwielbiam podróżować i czerpać inspiracje głównie od ludzi, których tam spotykam.
Pani główną grupą docelową są kobiety silne, odważne i mądre. Jakimi klientami są zatem Polki? Co je wyróżnia?
Moje klientki uwielbiają wygodę, połączoną z elegancją. Zwracają uwagę na detale oraz na wykończenie. Trafiają do mnie też takie klientki, które są odważne i nie wstydzą się swojego ciała.
Paprocki&Brzozowski, Eva Minge, Bohoboco czy Lidia Kalita to nazwiska projektantów, które zdominowały segment rynku modowego w Polsce. Jakimi zatem cechami trzeba się odznaczać, aby odnieść minimum taki sukces jak wymienieni artyści?
Czujnie śledzę karierę Evy Minge. Jest dla mnie najlepszym przykładem kobiety biznesu, która założyła firmę będąc w moim wieku, nie mając nic. Mimo trudności losowych, dorobiła się wielkiego sukcesu (wychowując samotnie dwójkę dzieci!). Moim zdaniem bardzo ważna jest wytrwałość w dążeniu do celu, konsekwencja oraz pomysł.
Jaki jest polski rynek modowy i jak zmieniał się na przełomie ostatnich 10-ciu lat?
Uważam, że z roku na rok jesteśmy coraz bardziej świadomi modowo. Ludzie przełamują się i wnoszą kolory do swojej garderoby. Jeszcze niedawno wszystkich ulubionym kolorem był szary i czarny.
Co nas wyróżnia na tle Europy?
Niestety moim zdaniem jeszcze nic nie wyróżnia nas na tle europejskiego rynku modowego, ale mam nadzieję, że to się niedługo zmieni.