Zagraniczne rynki są bardzo wymagające i konkurencyjne

2018-12-18 | 09:00

W czasach, kiedy w Polsce kultywowano głównie marki zagraniczne, krajowe produkty promowano pod hasłem „Dobre, bo polskie”. Dziś niektóre polskie firmy i ich marki bez kompleksów podbijają świat, co jest naturalnym procesem ich rozwoju, gdy w pewnym momencie rodzimy rynek staje się za ciasny. Jednak sama rozpoznawalność polskich marek modowych, zwłaszcza na Zachodzie, jest moim zdaniem jeszcze niewielka i dotyczy przede wszystkim takich marek jak np. Reserved (LPP), CCC, Gino Rossi, Inglot czy dr Irena Eris - wymienia Krzysztof Sajnóg, dyrektor marketingu Centrum Handlowego Blue City.

Zagraniczne rynki są bardzo wymagające i konkurencyjne. Aby polskie marki były rozpoznawalne i popularne za granicą, muszą przejść długą i ciężką drogę. Po pierwsze muszą mieć dobrą jakość, po drugie muszą być oryginalne lub inaczej mówiąc, innowacyjne, a po trzecie muszą być odpowiednio promowane, np. poprzez budowanie ciekawości, odpowiednio przygotowanej narracji na temat produktu, super jakości albo niższej ceny.

Najlepszym przykładem ekspansji na zagraniczne rynki jest firma LPP. Jej marka Reserved powoli staje się marką globalną. Jest już m.in. w Wielkiej Brytanii, Rosji, Czechach, Słowacji, Rumunii, ale również na Bliskim Wschodzie. Szefowie dużych sieci handlowych cenią jej produkty. Również CCC kontynuuje dynamiczną ekspansję zagraniczną, przede wszystkim na Bliskim Wschodzie. Taką samą drogę przeszła firma Inglot czy dr Irena Eris. Polacy dobrze się kojarzą na tamtejszych rynkach.

W Europie Zachodniej, gdzie jest silna konkurencja, najbardziej perspektywiczna wydaje się Wielka Brytania, gdzie mieszka już około 1 mln Polaków.

Szansę na zaistnienie na zagranicznych rynkach mają też te firmy i ich marki, które w pierwszej kolejności postawią na e-commerce.

Tagi: Blue City Krzysztof Sajnóg
Oceń artykuł:

Źródło: Blue City

Zobacz także

Zagraniczne rynki są bardzo wymagające i konkurencyjne

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.