Zakupy stacjonarne nigdy nie zostaną całkowicie zastąpione sprzedażą online

2022-05-18 | 08:00

Fakt, że pandemia zmieniła zwyczaje zakupowe klientów nie ulega wątpliwości, natomiast jestem zdania, że zakupy stacjonarne nigdy nie zostaną całkowicie zastąpione sprzedażą online - uważa Anna Krajczyńska, Starszy Specjalista ds. Marketingu NoVa Park.


Aby wpłynąć na współczesnego konsumenta istotne jest podjęcie odpowiednich działań na każdym kroku jego styku z marką - począwszy od budowania wizerunku firmy, poprzez nawiązywanie relacji z klientami, aż do wykorzystywania konkretnych narzędzi wzmacniających sprzedaż. Przodują tu na pewno nowoczesne technologie, które mają za zadanie budować synergię i przyczynić się do wzrostu zaangażowania klienta oraz jego chęci do pozostawienia swoich pieniędzy w danej marce. Do tego celu służy już wiele rozwiązań, bardzo często wykorzystywanych również przez branżę sprzedaży detalicznej m.in. technologia Digital Signage, omnichannel, samoobsługowe kasy, wirtualne przymierzalnie. Zarówno przed sklepami stacjonarnymi, jak i zakupami online stoi mnóstwo wyzwań, ale też możliwości, które dają potencjał do zbudowania pozytywnych doświadczeń zakupowych klientów, a co za tym idzie zdobycia przewagi konkurencyjnej.

W przypadku sprzedaży stacjonarnej dużą rolę odgrywa poznanie preferencji klientów i znalezienie skutecznych sposobów na zdobycie ich uwagi i zaufania. Dla klienta przychodzącego do sklepu istotne jest nie tylko samo dokonanie zakupu produktu czy usługi, ale również emocje i doznania zakupowe z tym związane, które za każdym razem powinny być pozytywne. Na wrażenia z wizyty w sklepie ma oczywiście wpływ wiele czynników – od odpowiedniej temperatury w lokalu, przez odpowiednią muzykę puszczaną w sklepie, po szczęśliwych i profesjonalnych sprzedawców. Warto zadbać o nie wszystkie.

W czasach dużej konkurencji na rynku warto walczyć o zaufanie i przywiązanie klientów, a budowanie przewagi przez tworzenie pozytywnych emocji to strategia wymagająca wysiłku, ale bardzo opłacalna.

Tagi: Anna Krajczyńska centra handlowe ehandel Nova Park
Oceń artykuł:

Fot: NoVa Park Źródło: NoVa Park

zobacz więcej informacji o: NoVa Park

Zobacz także

Zakupy stacjonarne nigdy nie zostaną całkowicie zastąpione sprzedażą online

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.