Zalando ustanowiło nowe standardy w sprzedaży online

2019-02-28 | 09:00

Dzięki starannie przygotowanej strategii zeszłoroczny Black Friday obfitował w liczne rekordy dla Zalando. Czy może Pan przybliżyć szczegóły?

Tegoroczny Black Friday i cały Cyber Week był dla nas wyjątkowo pomyślny. Osiągnęliśmy świetne wyniki na wszystkich naszych rynkach i pobiliśmy rekordy z zeszłorocznej edycji. W godzinach szczytu odnotowaliśmy na platformie ponad 4 200 transakcji na minutę. To ogromny wzrost względem 2 000 zamówień na minutę w 2017 roku. Ponadto tylko w sam Black Friday Zalando pozyskało ponad 220 000 nowych klientów, co oznacza ponad dwukrotnie większą liczbę w porównaniu z ubiegłym rokiem. Ciężko pracowaliśmy na ten sukces: od wypracowania strategii, poprzez zapewnienie obsługi technicznej, po sprawną logistykę. Cieszymy się, że nasze wysiłki podczas wielomiesięcznych przygotowań opłaciły się.

W 2017 roku Zalando osiągnęło przychód w wysokości 4,5 mld euro. Czy dotychczasowe dane prognozują równie dobry wynik w 2018 roku?

Niestety nie możemy ujawnić żadnych prognozowanych liczb. Nadal trzymamy się naszego ogólnego celu - podwojenia wyniku GMV, który osiągnął Zalando w 2017 roku.

Zalando dostosowuje swoją ofertę indywidualnie do specyfiki każdego z 17 obsługiwanych krajów europejskich. Na jakie największe różnice może Pan wskazać?

Wszystkie 17 rynków, na których działamy, są dla nas ważne. Oczywiście każdy kraj ma swoje specyficzne potrzeby. Pracujemy nad dopasowaną do konkretnego kraju personalizacją całej naszej oferty, zaczynając od naszych produktów, poprzez metody dostawy, a kończąc na szerokim wyborze metod płatności. W Polsce np. nasi klienci bardzo często płacą gotówką przy odbiorze, w Niemczech jednak bardzo popularna jest płatność rozliczana fakturą. Oczywiście style ubioru naszych klientów różnią się w zależności od kraju. W Polsce w 2018 roku ulubionym produktem były damskie koszulki opatrzone logo znanych marek, legginsy oraz sneakersy. Czesi z kolei najchętniej kupowali obuwie - zarówno dla siebie, jak i swoich dzieci.

Niektórzy eksperci uważają, że Zalando zawdzięcza swoją popularność przejrzystym warunkom zakupów i zwrotu oraz wysokokosztowym kampaniom reklamowym. Czy zgadza się Pan z tym twierdzeniem?

Obsługę i zadowolenie klienta stawiamy w centrum uwagi od samego początku naszej działalności, kiedy to Robert Gentz pojechał w Boże Narodzenie do jednego z klientów, aby osobiście dostarczyć mu zamówioną parę butów. Ponadto nasze podejście do testowania kolejnych udoskonaleń opiera się na naszym DNA - zawsze staramy się oferować naszym klientom nowe rzeczy i inspirować ich, aby uczynić wrażenia z zakupów online jak najlepszym doświadczeniem.

Strefa handlu internetowego jest obecnie jednym z segmentów gospodarki, które odnotowują najszybszy rozwój. Na pewno w Polsce sprzyja mu również wprowadzony zakaz handlu w niedzielę. Jaką przyszłość branży Pan przewiduje?

Segment ten cały czas wykazuje duży potencjał. Już 6 lat temu postrzegaliśmy Polskę jako wielką szansę dla e-commerce i to oczywiście się potwierdza. Chcemy, aby Zalando stało się miejscem docelowym dla wszystkich szukających mody i lifestyle’u online, a to wymaga złożenia wszystkiego w jedną całość.

Na jakich działaniach chcą się Państwo skupić w nowym roku?

W 2018 roku wdrożyliśmy kilka bardzo dużych projektów, a nadchodzący rok poświęcimy na ich rozwój, doskonalenie i innowacje. Pierwszym z nich jest wspomniane już wdrożenie beauty na pierwsze rynki, w tym Polskę. Naszym priorytetem jest rozwijanie oferty o światowe marki, ale także te polskie. Kolejnym aspektem jest personalizacja - zarówno doświadczeń zakupowych, jak i naszych działań marketingowych. Precyzyjne targetowanie naszej oferty, tak aby każdy użytkownik otrzymał propozycję indywidualnie skrojoną pod jego styl, to zdecydowanie nasz cel na kolejny rok. Co ważne, wszystkie nasze wdrożenia oparte są o rozwiązania sztucznej inteligencji. Ponadto w Niemczech uruchomiliśmy Connected Retail, dzięki któremu sprzedawcy współpracujący z Zalando mogą poszerzyć dostępność swojego asortymentu w sklepach stacjonarnych o platformę internetową. Przykładowo, kiedy klient zamawia artykuł, którego nie ma już w magazynie Zalando, ale posiada go któryś z partnerów, zamówienie wysyłane jest do sklepu znajdującego się najbliżej adresu dostawy. Lokal odbiera zamówienie i wysyła je bezpośrednio do klienta, który otrzymuje przesyłkę szybko i sprawnie. Program ten wkrótce zostanie wdrożony na innych rynkach, także na polskim. Co więcej, cały czas rozwijamy również nasz program partnerski.

Tagi: Zalando Dawid Pożoga
Oceń artykuł:

Źródło: Zalando

Zalando ustanowiło nowe standardy w sprzedaży online

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.