Zarządcy obiektów nie powinni oszczędzać na wydatkach związanych z bezpieczeństwem

2018-08-10 | 09:00

Publiczny charakter obiektu oraz wysoka liczba odwiedzających powoduje, że lista potencjalnych zagrożeń w centrach handlowych jest szeroka. W jaki sposób do kwestii bezpieczeństwa podchodzi marka Recman opowiada Wojciech Tulwin, Dyrektor ds. Marketingu i PR marki

Bezpieczeństwo Klientów to dla nas kluczowa kwestia, dlatego regularnie szkolimy personel w salonach w tym zakresie. Pracownicy wiedzą, jak powinni się zachować w przypadku sytuacji zagrożenia życia, próby kradzieży lub dewastacji towaru, posługiwania się sfałszowanymi kartami czy m.in. wybuchu pożaru. Najważniejsze jest jasne określenie kompetencji personelu, podziału zadań oraz przygotowanie logicznych procedur postępowania. Salony wyposażone są również w monitoring, który jest często skutecznym narzędziem w walce ze złodziejami.

Dotychczas sytuacje, w których niezbędna okazała się pomoc ochrony, były sporadyczne. Nie mieliśmy żadnych zastrzeżeń co do reakcji. Istotne jest to, aby personel czuł wsparcie ze strony agencji ochrony. Stała obserwacja chronionego obiektu za pomocą monitoringu i szybkie działania prewencyjne to kluczowe aspekty pracy ochroniarza. Nie kwestionujemy wydłużonych godzin otwarcia wprowadzonych przez niektóre centra handlowe w związku z obowiązującym zakazem handlu w niedzielę. Staramy się wraz z osobami zarządzającymi salonami odpowiednio planować harmonogramy pracy, aby osoby, które pracują najdalej od galerii, kończyły pracę wcześniej lub pracowały na wcześniejsze zmiany. Nie odnotowaliśmy do tej pory żadnej sytuacji, w której bezpieczeństwo pracownika salonu byłoby zagrożone.

Zapewnienie bezpieczeństwa w centrach handlowych to kwestia bardzo złożona, która wymaga profesjonalnej ochrony. Mnogość obowiązków związanych z bezpieczeństwem powoduje, że zarządcy obiektów nie powinni oszczędzać na wydatkach na ten cel, a firmy ochroniarskie powinny dbać o odpowiedni dobór personelu oraz jego wszechstronne przeszkolenie.

Bardzo ważna jest znajomość procedur, która może być weryfikowana przez praktyczne ćwiczenia, m.in. próbną ewakuację czy ćwiczenia pierwszej pomocy. Ochroniarze powinni szybko rozwiązywać sytuacje kryzysowe oraz ich ewentualne skutki. Bezpieczeństwo w centrach handlowych to duże wyzwanie dla firm ochroniarskich, które docelowo będzie wymagać innowacyjnych oraz zautomatyzowanych rozwiązań zapewniających Klientom poczucie bezpieczeństwa i komfortowe zakupy.

Tagi: Ochrona Recman Wojciech Tulwin
Oceń artykuł:

Źródło: Recman

Zarządcy obiektów nie powinni oszczędzać na wydatkach związanych z bezpieczeństwem

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.