Publiczny charakter obiektu oraz wysoka liczba odwiedzających powoduje, że lista potencjalnych zagrożeń w centrach handlowych jest szeroka. W jaki sposób do kwestii bezpieczeństwa podchodzi marka Recman opowiada Wojciech Tulwin, Dyrektor ds. Marketingu i PR marki
Bezpieczeństwo Klientów to dla nas kluczowa kwestia, dlatego regularnie szkolimy personel w salonach w tym zakresie. Pracownicy wiedzą, jak powinni się zachować w przypadku sytuacji zagrożenia życia, próby kradzieży lub dewastacji towaru, posługiwania się sfałszowanymi kartami czy m.in. wybuchu pożaru. Najważniejsze jest jasne określenie kompetencji personelu, podziału zadań oraz przygotowanie logicznych procedur postępowania. Salony wyposażone są również w monitoring, który jest często skutecznym narzędziem w walce ze złodziejami.
Dotychczas sytuacje, w których niezbędna okazała się pomoc ochrony, były sporadyczne. Nie mieliśmy żadnych zastrzeżeń co do reakcji. Istotne jest to, aby personel czuł wsparcie ze strony agencji ochrony. Stała obserwacja chronionego obiektu za pomocą monitoringu i szybkie działania prewencyjne to kluczowe aspekty pracy ochroniarza. Nie kwestionujemy wydłużonych godzin otwarcia wprowadzonych przez niektóre centra handlowe w związku z obowiązującym zakazem handlu w niedzielę. Staramy się wraz z osobami zarządzającymi salonami odpowiednio planować harmonogramy pracy, aby osoby, które pracują najdalej od galerii, kończyły pracę wcześniej lub pracowały na wcześniejsze zmiany. Nie odnotowaliśmy do tej pory żadnej sytuacji, w której bezpieczeństwo pracownika salonu byłoby zagrożone.
Zapewnienie bezpieczeństwa w centrach handlowych to kwestia bardzo złożona, która wymaga profesjonalnej ochrony. Mnogość obowiązków związanych z bezpieczeństwem powoduje, że zarządcy obiektów nie powinni oszczędzać na wydatkach na ten cel, a firmy ochroniarskie powinny dbać o odpowiedni dobór personelu oraz jego wszechstronne przeszkolenie.
Bardzo ważna jest znajomość procedur, która może być weryfikowana przez praktyczne ćwiczenia, m.in. próbną ewakuację czy ćwiczenia pierwszej pomocy. Ochroniarze powinni szybko rozwiązywać sytuacje kryzysowe oraz ich ewentualne skutki. Bezpieczeństwo w centrach handlowych to duże wyzwanie dla firm ochroniarskich, które docelowo będzie wymagać innowacyjnych oraz zautomatyzowanych rozwiązań zapewniających Klientom poczucie bezpieczeństwa i komfortowe zakupy.