Zauważalny jest deficyt pracowników, pomimo wyższych płac

2019-02-18 | 09:00

Według Michała Skowronka, Współtwórcy i CEO Telakces.com, niewątpliwie jednym z największych wydarzeń minionego roku, związanych z działalnością galerii handlowych, był zakaz handlu w niedziele i przystosowywanie się rynku do nowej rzeczywistości. W naszej ocenie w mniejszym lub też większym stopniu, ale zarówno najemcy, jak i centra handlowe, udźwignęły temat. Zwracając uwagę na fakt, iż obok handlu galerie handlowe to również gastronomia, rekreacja czy też kultura, centra handlowe są/mogą być otwarte. Jednakże frekwencja w nich istotnie spadła i zasadniczość otwarcia również jest wątpliwa.

Kolejnym aspektem ważnym dla branży retail jest deficyt pracowników, pomimo wyższych płac. Jak wynika z danych GUS, pierwszy kwartał 2018 roku przebiegł pod znakiem większej liczby miejsc pracy o 29 proc. niż w roku poprzednim. Przemysł, handel i budownictwo to te sektory, w których najciężej było znaleźć pracownika.

Według naszej opinii obecny i przyszły kierunek rozwoju firm to przede wszystkim omnichannel. Wielokanałowość pozwala „uchwycić” moment zakupu klienta na wielu płaszczyznach, stacjonarnej i internetowej. Daje możliwość zakupu również o każdej porze i z każdego miejsca. Klient jest dziś wymagający, jest również wygodny, a omnichannel odpowiada na wszystkie potrzeby konsumenckie.

Niezaprzeczalną poradą odnośnie poprawności założeń rozwojowych są badania rynkowe. Raport „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-ommerce Polska” podaje, iż obecnie 56 proc. internautów robi zakupy online. Nadal są to w większości ludzie młodzi (poniżej 34 r.ż.) z dobrą sytuacją materialną, którzy cenią sobie przede wszystkim ciągłą dostępność zakupową. Internauci również zwracają uwagę na opinie na temat danego serwisu, w którym dokonują transakcji. Dzięki temu możemy wywnioskować, że oprócz wielokanałowości, należy nieustannie dbać o jakość produktów, sposób ich sprzedawania, gdyż klient zweryfikuje bardzo szybko, gdzie chce robić zakupy. Natomiast kierunek rozwoju galerii handlowych w naszym odczuciu to przede wszystkim zmienność profilu klienta. Obecnie stawia się na wszechstronność oferty nie tylko sklepowej, ale również tej lifestyle’owej, gdyż konsumenci pragną nie tylko coś kupić, ale również dobrze zjeść, skorzystać z siłowni, nowinek technicznych czy kulturalnych.

Tagi: Michał Skowronek Telakces.com
Oceń artykuł:

Źródło: Telakces

Zobacz także

Zauważalny jest deficyt pracowników, pomimo wyższych płac

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.