Zauważyliśmy wzrost znaczenia małych galerii i parków handlowych

2021-09-03 | 09:00

Wraz z częściowym zniesieniem ograniczeń i otwarciem gastronomii klienci będą powracać do galerii handlowych nie tylko po zakupy, ale również w celach rozrywkowych - twierdzi Ewelina Górniak, Sales Director, Pandora.

Dlatego poza dużą różnorodnością marek, także tych ze średniej i wyższej półki, bardzo ważna będzie także oferta gastronomiczna i rozrywkowa współczesnych przestrzeni handlowych. Galerie będą musiały wyróżniać się swoimi propozycjami na tle innych, regularnie oferować klientom nowe formy rozrywki czy spędzania wolnego czasu, a także wprowadzać nowe marki. 

Na bieżąco monitorujemy rynek i śledzimy nowe inwestycje w całym kraju szukając najlepszych dla naszej marki lokalizacji. Chcemy otwierać autoryzowane salony w mniejszych ośrodkach miejskich, co już się dzieje np. w dawnych miastach wojewódzkich, takich jak Gorzów Wielkopolski, Suwałki czy Piła, ale w kręgu naszego zainteresowania pozostają także większe miasta - Szczecin, Kielce, Lublin, Kraków. 
W 2020 zauważyliśmy wzrost znaczenia małych galerii handlowych i parków handlowych, w których w okresie przed pandemią był mniejszy ruch. Pandemia mocniej uderzyła w duże centra handlowe, które odnotowały największy spadek klientów. Klienci wciąż często unikają zatłoczonych galerii handlowych wybierając mniejsze miejsca oparte na profilu zakupów codziennych, które mają w ofercie sklep spożywczy. Wraz z luzowaniem obostrzeń obserwujemy powolny powrót kupujących do dużych galerii handlowych, niemniej jednak część klientów już zmieniła swoje przyzwyczajenia zakupowe i zaopatruje się w tych mniejszych obiektach.

Część wynajmujących wykazuje zrozumienie i elastyczność dla trudnej, pandemicznej sytuacji, w której mimo luzowania obostrzeń rządowych wciąż się znajdujemy. Niestety istnieje grupa wynajmujących, która w sposób bardzo stanowczy realizuje dotychczasowe umowy i nie chce zrozumieć skali problemów, z jakimi się mierzymy jako najemcy. Nasze salony sprzedaży były zamknięte praktycznie przez ponad pół roku, a po ponownych otwarciach traffic jest znacznie mniejszy. Do tego dochodzą restrykcje sanitarne, które jednak wciąż ograniczają klientom swobodny dostęp do oferty marek. W rezultacie nie jesteśmy w stanie osiągać zakładanych przychodów, ten proces musi trochę dłużej potrwać, co niestety powoduje realne starty. I to stanowi dla nas w tej chwili największe wyzwanie.

Tagi: Ewelina Górniak Pandora
Oceń artykuł:

Źródło: Pandora

Zauważyliśmy wzrost znaczenia małych galerii i parków handlowych

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.