Zyskujący na popularności weganizm jako nowy styl życia, wspierany przez kampanie społeczne, bardzo szerokie, prężnie działające własne kanały komunikacji, popularyzowany dzięki profesjonalnie zorganizowanym konferencjom o wysokiej wartości merytorycznej, to trend, który będzie naszym zdaniem trwały - mówi Piotr Niemiec, Właściciel Gastromall Group.
Musimy zatem brać pod uwagę nową grupę konsumentów. My już podjęliśmy temat i wspólnie z kampanią RoślinnieJemy zorganizowaliśmy w naszej sieci Roślinne Poniedziałki – w każdy poniedziałek (od lipca do września br.) klienci mieli do wyboru 6 wegańskich dań opracowanych przez naszych Szefów i ekspertów RoślinnieJemy. Wcześniej zorganizowaliśmy ogólnopolskie warsztaty kuchni roślinnej dla ponad 100 kucharzy sieci Restauracji Olimp.
Jeśli chodzi o działania marketingowe podejmowane przez centra i inne sieci handlowe w 2018 roku, to uważam, że zdecydowanie wzrosła liczba inicjatyw angażujących – ciekawych, przemyślanych eventów, aplikacji i programów lojalnościowych.
W nowym roku prognozuję, że ruch zero waste będzie dominującym trendem. Temat szacunku dla zasobów - jedzenia, wody, energii - obejmie nie tylko gastronomię, ale także inne branże. Przedsiębiorcy zmierzą się także, pod presją konsumentów i zapowiadanych ograniczeń w prawie, z koniecznością stopniowej eliminacji opakowań plastikowych i papierowych pokrytych plastikiem. Nastanie czas realnych zmian, nie tylko deklaracji w tym zakresie.