Zmieniamy przyzwyczajenia zakupowe

2017-04-10 | 14:22

Jak zmieniać przyzwyczajenia zakupowe mieszkańców dzięki nowoczesnym platformom sprzedażowolojalnościowym? W jaki sposób wykorzystać doświadczenie marketingowe, PR i innowacyjne w budowaniu strategii i przewagi konkurencyjnej centrum handlowego? O tym w wywiadzie z Dawidem Prymasem – prezesem Sigma Innovations oraz agencji Golden Rocket

 

Na stronach www czytamy, że dekalrujecie poprawę wyników osiąganych przez obiekt czy sieć handlową oraz wejście na wyższy poziom w prowadzonych działaniach marketingowych. Czy sukces osiągnięty w Galerii Katowickiej jest podstawą do tego? Czy synergia usług Sigma Innovations i Golden Rocket ma w tym pomóc?

Łączymy doświadczenie marketingowe, PR i innowacyjne z bardzo wielu branż ze szczególnymi doświadczeniami w centrach handlowych, co pozwala nam pracować, utrzymując zdrowy dystans strategiczny przy jednoczesnym głębokim zrozumieniu specyfiki branży. Pracujemy również zupełnie innymi metodami niż większość agencji, działających na rynku centrów handlowych, bo bazujemy na metodologii disruption, Ideo czy innych, pozwalających na wyjście poza schematy myślowe i działania typowe dla kategorii. Metody te stoją za sukcesami największych marek i projektów marketingowych na świecie. Stoją również za sukcesem Galerii Katowickiej i strategią marketingową realizowaną w niej od kilku lat. Będąc dyrektorem marketingu i PR Galerii Katowickiej spotykałem wielu dostawców, którzy za swój główny atut uznawali niemal wyłącznie doświadczenie w centrach handlowych,wskazując nie na skuteczność,wykorzystany spryt strategiczny czy kreatywny zrealizowanych projektów, a na liczbę obsługiwanych historycznie obiektów i realizowanych od lat standardów marketingowy branży, które powinny gwarantować spokój osobie odpowiedzialnej za marketing w centrum handlowym. Zupełnie mi to nie odpowiadało.

To był początek samodzielnej realizacji projektów i pierwsza myśli o powrocie na stronę agencyjną i innowacyjną. Z kolei synergia usług Sigma Innovations i Golden Rocket ma umożliwić realizację tych deklaracji. Na ten moment rynek dostawców marketingowych jest nadal bardzo analogowy, oparty o bardzo wyseparowane usługi marketingowe, eventowe, projektowe czy developerskie IT. Jest to rynek oparty głównie o podwykonawców dobieranych do projektów, co w żadnym zakresie nie pozwala realizować odważnych projektów przy relatywnie niskich kosztach.

Specjalizujecie się Państwo we wdrażaniu programów prosprzedażowych. Jak wynika z badań,w przypadku obsługiwanej przez Państwa Galerii Katowickiej, aż 98,5% konsumentów przyznaje, że właśnie one są powodem zmiany preferencjizakupowych, wybierając właśnie to miejsce. Czy może Pan powiedzieć na czym dokładnie te programy się opierają i co wpływa na ichefektywność?

Dwucyfrowy wzrost sprzedaży, jaki osiągnęliśmy w ubiegłym roku w Galerii Katowickiej był możliwy dzięki m.in. zmianie przyzwyczajeń zakupowych mieszkańców Śląska, którzy (na moment powstawania wywiadu) w liczbie blisko 20 000 osób (10% mieszkańców Katowic w wieku produkcyjnym) przystąpili do programu lojalnościowego oraz w liczbie 34 000 (15% mieszkańców Katowic w wieku produkcyjnym) korzysta z pozostałych funkcji platformy sprzedażowolojalnościowej Navishopper, która została wdrożona w Galerii Katowickiej. Ta rzesza Klientów na nowo ustaliła swoją docelową destynację zakupową zarówno dla dużych zakupów, jak i tych drobnych, kiedyś realizowanych po drodze, najwygodniej, a dziś najczęściej odraczanych na rzecz wizyty w Galerii Katowickiej.

Klienci wybierają Galerię Katowicką, bo platforma Navishopper oferujeim coś niepodważalnie unikalnego i namacalnego: regularne nagrody za bieżące zakupy przez cały rok, nagrody specjalne za naprawdę wysokie wydatki, okazyjne zakupy dzięki kuponom dedykowanym dla tego obiektu oraz grywalizację tj. gry obiektowe i konkursy, dzięki którym Klienci mogą zdobyć dodatkowe punkty i nagrody, a które pozwalają precyzyjnie aktywizować sprzedaż i footfall w określonych strefach, kategoriach czy punktach handlowych. Dodatkowo Klienci dostają nawigację wewnątrzobiektową, prowadzącą po infrastrukturze beaconów, która zdecydowanie przyspiesza zakupy, co w dzisiejszych czasach wydaje się bezcenne. Navishopper jest zatem rozwiązaniem all-in-one, kombajnem systemowo rozwiązującym wszystkie kwestie sprzedażowo-lojalnościowe w centrum handlowym. Sprawia on, że zakupy w tym miejscu zwyczajnie opłacają się tak bardzo, że inne lokalizacje przestają się liczyć. Samą platformę można dodatkowo dowolnie konfigurować w zależności od strategii obiektu i celów, jakie chcemy osiągnąć. Jednak każde dobrze zaprojektowane i oprogramowane rozwiązanie systemowe musi mieć podstawę w pogłębionej analizie psychologicznej.

Pamiętajmy też, że efektywność każdego projektu sprzedażowo lojalnościowego zależy od tego jak zamierzamy traktować w nim naszych Klientów i czy oni sami uznają, że traktujemy ich poważnie, rozmawiając tym samym językiem potrzeb. Zatem na pierwszym etapie kluczową rolę odgrywa psychologia klienta, dotarcie do rzeczywistych insightów różnych profili konsumenckich, które później wykorzystamy w konstruowaniu komunikacji oraz adekwatnych mechanizmów nagrody. Dla zwiększenia efektów sprzedażowych, możemy mówić jednocześnie do kilku różnych grup Klientów w jednym programie.

Tak się właśnie dzieje na platformie Navishopper, w której wykorzystujemy wielopłaszczyznową stymulację do wizyt i zakupów impulsowych, codziennej lojalności zakupowej oraz do znacząco zwiększonych wydatków. Każdy z tych modułów z różną mocą oddziałuje na różne profile klientów. Dalej znacznie ma właściwe prowadzenie komunikacji oraz aktywne animowanie codziennego życia programu, reagując na bieżące zachowania Klientów, rozkład ich wydatków, rotację nagród, statystyki aktywności itd. I tu już kluczowa jest rola agencji prowadzącej program, właściwa kombinacja rozwiązań technologicznych i metod tradycyjnych oraz zaawansowanie narzędzia analitycznego zintegrowanego z platformą. Tworząc Navishoppera koncentrowaliśmy się w równym stopniu na aspekcie psychologicznym, jak i stronie funkcjonalnej, technologicznej czy innowacyjnej biorąc pod uwagę potrzeby Klientów obiektu, zarządcy, jak i najemców.

Oceń artykuł:

Fot: Agencja Golden Rocket Źródło: SMM

Zmieniamy przyzwyczajenia zakupowe

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.