Znaczenia nabrała multiformatowość

2018-05-17 | 09:00

W ostatnim czasie duże zmiany zachodzą w branży artykułów spożywczych. Dyskonty umacniają coraz bardziej swoją pozycję rynkową, rozbudowując asortyment produktów własnych i rywalizując w zakresie wysokości wypłat i świadczeń pracowniczych. Branża coraz bardziej naszpikowana jest nowinkami technologicznymi i w wielu przypadkach podporządkowuje swoje działania zmieniającym się trendom i wysokim wymaganiom konsumentów. O przyszłości rynku handlowego opowiada Ronan Martin, Wiceprezes Carrefour, Dyrektor Operacji w Carrefour Polska.

Sieci handlowe konsekwentnie stawiają na ekspansję. Zaobserwować można jednak wyraźną tendencję do zmniejszania powierzchni otwieranych sklepów. Wynika to zarówno ze stosunkowo wysokiego nasycenia rynku, jak i ze zmian zachowań zakupowych – współcześni konsumenci mają coraz mniej czasu, więc wizyty w sklepach wielkopowierzchniowych zastępują szybkimi i wygodnymi zakupami „po drodze”. Stąd rosnąca popularność mniejszych formatów i sklepów typu convenience. Znaczenia nabrała również multiformatowość. Sklepy naszej sieci działają obecnie aż w 5 formatach, dzięki czemu tworzymy swojego rodzaju ekosystem, zapewniając naszym Klientom pełną swobodę wyboru dokonywania zakupów. Kluczowa jest również omnikanałowość: konsumenci oczekują od sieci handlowych możliwości zrobienia zakupów o każdej porze, z każdego miejsca i w dowolny sposób – w sklepie stacjonarnym, przy pomocy komputera czy przy użyciu smartfona. Zapewnienie synergii pomiędzy dostępnymi kanałami umożliwia Klientom swobodne łączenie świata online (zamówienie zakupów przez internet) ze światem offline (odbiór zakupów w sklepie tradycyjnym w ramach usługi click & collect). Należy się także spodziewać rosnącej popularności e-commerce. Na szybszy wzrost zainteresowania zakupami internetowymi wśród współczesnych konsumentów z pewnością będzie miała wpływ ustawa ograniczająca handel w niedzielę. 

Tagi: Carrefour Ronan Martin
Oceń artykuł:

Źródło: Carrefour

Zobacz także

Znaczenia nabrała multiformatowość

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.