Zuzanna Petrus, Effectica PR: Granicą działania agencji jest jedynie jej wyobraźnia i budżet klienta

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2011-12-08 | 16:33

Nowoczesny konsument coraz częściej przestaje zwracać uwagę na klasyczne reklamy i staje się wobec nich mniej wrażliwy. Aby jednak zostać nie tylko zauważonym ale i pozytywnie konotowanym trzeba umieć wyciągnąć możliwie najwięcej korzyści z współpracy z public relatiosns. O roli agencji PR, jej wyzwaniach i płaszczyznach działania opowiada Zuzanna Petrus, New Business & PR Manager z agencji Effectica.

Obecnie Galerie i Centra Handlowe stanowią 50% portfolio klientów Agencji Reklamowej Effectica. W portfolio Agencji Effectica można znaleźć takkie obiekty jak: Galeria Dominikańska we Wrocławiu, Galeria Łódzka w Łodzi, Galeria Forum w Gliwicach, Galeria Agora w Bytomiu, Galeria Victoria w Wałbrzychu, Galeria Echo w Kielcach, Pasaż Grunwaldzki we Wrocławiu, Centrum Ogrody w Elblągu, Sarni Stok w Bielsku Białej, King Cross Praga w Warszawie, Park Handlowy Zakopianka w Krakowie, Galeria Handlowa Turzyn w Szczecinie,  Ferio w Koninie, Ostrovia w Ostrowie Wielkopolskim.

Rynek Centrów i Galerii Handlowych rozwija się niezwykle dynamicznie. Nowe obiekty powstają niczym przysłowiowe grzyby po deszczu. Sposobem na wyróżnienie się na tle konkurencji jest prowadzenie ciekawej, interesującej odbiorców komunikacji z rynkiem, budowanie wizerunku, który pozwoli pozyskać i zatrzymać klienta. Konsumenci stają się coraz mniej wrażliwi na tradycyjną reklamę, zatem by  zwrócić uwagę i umiejscowić markę w umysłach klientów powstaje ogromne pole do wykorzystywania narzędzi o charakterze PR. Wyzwaniem jest umiejętne i adekwatne wykorzystanie PR do budowania wizerunku i świadomości danego centrum

Największymi i najbardziej kompleksowymi projektami są zawsze otwarcia nowych centrów handlowych. Przy okazji otwarć komunikacja jest prowadzona wielotorowo i  składa się z działań marketingowych, eventowych i PR. Kampania otwarciowa prowadzona jest z dużym wyprzedzeniem i z wykorzystaniem wielu kanałów informacyjnych. Poza standardami, czyli outdoorem, prasą etc. w kampaniach wykorzystywaliśmy social media – np. w celu organizacji castingu na modeli danej galerii czy wyboru gwiazdy, która zagra na koncercie z okazji otwarcia. Dużą rolę odgrywały eventy i ambienty budujące pozytywne napięcie przed samym otwarciem oraz frekwencje w dniu otwarcia i na długo po. Jednak działania nie byłyby kompletne bez wsparcia ze strony PR- np. media relations i teksty kontekstowe, wywiady z gwiazdami, które wkrótce po ukazaniu się wywiadu gościły w galeriach czy też intensywna interakcja z fanami na Facebook’u.

Granicą działania agencji jest jedynie wyobraźnia agencji i budżet klienta. Nawet tradycyjne Media Relations można prowadzić w taki sposób by centrum było stale obecne w różnego rodzaju mediach. Obecnie coraz większą popularnością cieszą się eventy, zarówno komercyjne np. pokazy mody, jak i te o charakterze prospołecznym np. współpraca z organizacjami pożytku publicznego lub kształtującym pewne postawy np. regularna samokontrola piersi – tu również sukces akcji w dużej mierze zależy od wsparcia PR. Warto też pamiętać o dbaniu o PR wewnętrzny i utrzymywanie dobrych relacji na linii zarządca centrum – najemcy.

Zewnętrzna Agencja PR wnosi świeże i obiektywne  spojrzenie na kwestie które stają się rutynowe, szczególnie przy dużych, spektakularnych akcjach – tam dział wewnętrzny PR może być niewystarczającym. Prowadzenie spójnej i konsekwentnej komunikacji PR buduje lojalność, świadomość i pozytywny wizerunek. Ludzie przyzwyczaili się odwiedzin w centrum handlowym jako formy spędzania wolnego czasu, w odpowiedzi na to centra prześcigają  się w organizacji różnego rodzaju eventów i promocji. ich tematy są bardzo różne: od ważkich po zupełnie błahe – ale każdy jeden może być dobrze „ograny” w mediach i stanowić ciekawy temat dla dziennikarzy, szczególnie gdy wysyłany komunikat nie będzie suchą notką informacyjną, a ciekawym, dobrze zredagowanym tekstem kontekstowym.

Zakres usług zależy od formy porozumienia pomiędzy centrum a agencją. Pośredniczenie w komunikacji na linii centrum – media jest najbardziej popularną i najbezpieczniejszą formą PR, wraz ze wzrostem wzajemnego zaufania, coraz lepszego poznawania się i swoich potrzeb zakres może być sukcesywnie rozszerzany np. o prowadzenie w imieniu centrum profili w mediach społecznościowych czy PR wewnętrzny.

Oceń artykuł:

Zuzanna Petrus, Effectica PR: Granicą działania agencji jest jedynie jej wyobraźnia i budżet klienta

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.