Jedno z zobowiązań dotyczyło zaprzestania reklamowania produktów uznawanych za niezdrowe wśród dzieci i młodzieży poniżej 12. roku życia. Aż 67 proc. firm przyjęło to zobowiązanie i zakończy taką komunikację do 2018 roku, z czego ponad połowa (51 proc.) już obecnie z niej zrezygnowała. Z kolei 89 proc. firm zobowiązało się prowadzić działania edukacyjne, które będą wpływać na wzrost świadomości zdrowotnej wśród konsumentów.
The Consumer Goods Forum działa nie tylko na rzecz konsumentów, ale również pracowników firm przystępujących do inicjatywy. Jedno ze zobowiązań dotyczy bowiem uruchomiania programów prozdrowotnych dla zatrudnionych w nich osób. W 2016 takie projekty miało lub było w trakcie uruchamiania 65 proc. firm, a to oznacza, że w ubiegłym roku uczestniczyło w nich 1,3 mln pracowników.
- Oprócz wyraźnych korzyści, jakie wnosi do ogółu społeczeństwa idea taka jak The Consumer Goods Forum, ma ona równie wyraźne skutki biznesowe. Konsumenci chcą nabywać produkty, których proces produkcyjny jest przejrzysty i etyczny, jak również odpowiedzialny społecznie i które pomogą im prowadzić zdrowsze i pełne zadowolenia życie. Organizacje, które najszybciej zrozumieją te potrzeby, zyskają przewagę konkurencyjną. Widzimy również na rynku M&A zwiększone zainteresowanie firmami, które działają w sektorze zdrowej żywności ze względu na prognozowane wzrosty tego segmentu rynku - mówi Katarzyna Sermanowicz-Giza, Dyrektor M&A w Zespole ds. Sektora Dóbr Konsumenckich Deloitte.