Amazon zagrozi australijskim sklepom?

2017-06-28 | 12:00

Wszędzie, gdzie kwitnie handel internetowy, pojawiają się obawy o losy tradycyjnych zakupów. Australia może jednak obawiać się podwójnie, bo tamtejsi handlowcy mogą szczególnie odczuć planowane na ten rok uruchomienie portalu Amazon.

Jeden z największych krajów świata, w którym prawie 30-krotnie może zmieścić się Polska, to specyficzny rynek handlowy. Nieliczne miasta położone są głównie na wybrzeżu, a znajdujące się tam centra handlowe służą nie tylko okolicznym mieszkańcom, ale też przybyszom z pozostałych części kraju, gdzie o zrobienie zakupów bywa ekstremalnie trudno. Teraz może się to zmienić.

Dotychczas konkurencja ze strony amerykańskich czy europejskich sklepów internetowych była niewielka, bo handel na szerszą skalę uniemożliwiały wysokie koszty transportu. Dodatkowo paczki zza granicy docierały do klientów czasem po miesiącach, a australijskie prawo zabrania wwożenia wielu towarów, takich jak mięso czy rośliny.

W kwietniu Amazon potwierdził, że szykuje się do wejścia na australijski rynek i planuje otwarcie centrów dystrybucyjnych w Sydney i Melbourne. Dla australijskich centrów handlowych – szczególnie tych mniejszych – może to oznaczać szybki odpływ klientów. Ci zamiast poświęcać czas na wyprawę do dużego sklepu, będą mogli zrobić zakupy w zaciszu swojego domu i wygodnie odebrać je od kuriera. Dla wielu osób dostarczone w 24 godziny zakupy od Amazon'a będą miały dużą przewagę czasową nad samodzielną podróżą do oddalonych często o kilkaset kilometrów od domu galerii.

Analitycy przewidują, że tamtejsze domy towarowe mogą przetrwać, ale tylko wtedy, gdy przejdą transformację. Według Arcadis Callison RTKL dom handlowy przeszłości to aleja sklepów z restauracjami pośrodku i dwoma większymi najemcami na dwóch końcach kompleksu. Tymczasem w przyszłości struktura pięter ma być bardziej różnorodna z biurami, terminalami komunikacyjnymi, mniejszymi sklepami spożywczymi i terenami do wypoczynku i zabawy. Takie miejsca miałyby być wciąż atrakcyjne dla zwiedzających nawet wtedy, gdy zakupy wygodniej dostarczy im internetowy sprzedawca.

Tagi:
Oceń artykuł:

Fot: Pixabay.com Źródło: Sonia Grodek

Amazon zagrozi australijskim sklepom?

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.