American Apparel może zniknąć z Europy

2017-01-11 | 12:10

Amerykańska firma odzieżowa znana z kontrowersyjnych kampanii reklamowych już niedługo będzie musiała zamknąć dużą część sklepów. Dane z końca roku mówią o już drugim bankructwie w historii firmy.

„American Apparel nie będzie już dostępny on-line w Europie. „ - taki komunikat pojawia się na stronie firmy, która dotychczas obsługiwała rynek europejski. Firma już rok temu ogłosiła, że nie będzie w stanie dłużej utrzymać się na rynku a od listopada przeszła we władanie tymczasowego zarządu. Firma długo była synonimem amerykańskiej mody i to nie tylko w teorii – jako jedna z nielicznych szyła wszystkie swoje ubrania w Los Angeles a nie jak większość z konkurencji w tańszych krajach azjatyckich. Według The New York Times fabryka firmy była największym zakładem odzieżowym w całej Ameryce z ponad 4000 pracowników. Najwięcej, bo 168 sklepów marki, znajdowało się w USA, ale firma obecna była też m.in. w Meksyku, Izraelu, Chinach czy Australii. W Europie znajduje się ok. 50 sklepów, rozsianych głównie po centrach handlowych Wielkiej Brytanii, Francji i Niemiec.

Nie wiadomo jeszcze, jakie będą losy sklepów sieci. Według niektórych głosów wszystkie mają zostać zamknięte, bo ewentualni kupcy będą zainteresowani raczej samą marką i działem sprzedaży hurtowej. Pojawiają się jednak opinie z branży, według których to sklepy w dobrych lokalizacjach, wynajęte lub wykupione na dobrych warunkach i rozsiane po całym świecie, są największym atutem firmy. Według tych głosów część sklepów może ocaleć. Brytyjski magazyn Shopping Centre podaje jednak, że brytyjskie oddziały sieci (m. in. w centrum handlowym Westfield Stratford i Westfield London) raczej znikną.

Według agencji Bloomberg spora liczba problemów, jakie dotykają popularne niegdyś firmy odzieżowe w ostatnich miesiącach (dotyczy to trównież m.in. Quicksilver czy Marks & Spencer) wynika z tego, że dzisiejsi konsumenci coraz chętniej wydają pieniądze na nowe doświadczenia, technologie i rozrywkę a mniejszą niż wcześniej uwagę przywiązują do wydatków na odzież.

Oceń artykuł:

Fot: American Apparel Źródło: Sonia Grodek

American Apparel może zniknąć z Europy

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.