Answear.com utrzymuje wysokie tempo wzrostu. Po trzech kwartałach 2022 r. przychody rosną o 44 proc. a EBITDA rośnie o 35 proc.

2022-11-22 | 11:38

Answear.com, wiodący e-commerce oferujący modę i produkty dekoracyjne do wnętrz w regionie Europy Środkowo-Wschodniej podsumowuje trzy kwartały 2022 r. Przychody Spółki wyniosły 609 mln zł, co oznacza wzrost o 44 proc. rdr, z kolei EBITDA wzrosła o 35 proc. rdr do ponad 38 mln zł. Konsekwentna realizacja strategii poprawy oferty produktowej i zwiększania udziału marek premium pozwala Answear.com z powodzeniem utrzymywać dynamiczne tempo wzrostu pomimo wymagającego otoczenia rynkowego.

- Za nami kolejny okres, w którym udowadniamy, że Answear.com to biznes o zdrowych fundamentach, który jest w stanie utrzymywać atrakcyjne dynamiki wzrostu na wymagającym rynku. Cieszy mnie, że  zarówno na poziomie przychodów i marżowości udaje nam się osiągać bardzo dobre wyniki. Konsekwentnie realizujemy strategię poszerzania oferty oraz zwiększania udziału marek premium. Dzięki temu docieramy do klienta, który jest relatywnie bardziej odporny na dekoniunkturę i zawirowania gospodarcze

– komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.

Warto odnotować udany powrót Spółki na rynek ukraiński. W okresie 9 miesięcy 2022 r. Answear.com osiągnął 16,7 proc. wzrostu na tym rynku,  pomimo że w pierwszym półroczu sprzedaż była wstrzymana przez okres ponad 2 miesięcy.

- Nasza strategia zakłada ekspansję zagraniczną i konsekwentne uruchamianie nowych rynków, jednak warto podkreślić, że tak dobrą dynamikę wzrostu  zawdzięczamy naszym „starym” rynkom, gdzie mamy - przez lata - wypracowaną bardzo mocną pozycję. Oczywiście nowe rynki już kontrybuują do naszych wyników, i na pewno będą dodatkowym paliwem wzrostu w kolejnych okresach – dodaje Krzysztof Bajołek.

W minionym okresie Answear.com kontynuował realizację działań marketingowych. W ciągu trzech kwartałów Spółka przeprowadziła szerokozasięgowe kampanie medialne TV i VOD, dzięki czemu Answear był widoczny na wszystkich rynkach. Zakończyły się one dużym sukcesem i wzrostem świadomości marki. W efekcie po 9 miesiącach br. koszty marketingowe wzrosły rdr. o 0,9 p.p. do 14,6 proc. sprzedaży online.

Po 9 miesiącach br. EBITDA Spółki wyniosła 37,3 mln zł, z kolei znormalizowana EBITDA (o wycenę ESOP i jednorazowe wydatki związane z pomocą dla Ukrainy), osiągnęła wartość 42,9 mln zł. Oznacza to rentowność EBITDA odpowiednio na poziomie 6,1 proc. i 7,0 proc. Z kolei marża brutto w okresie 9 miesięcy wzrosła o 34 proc. rdr. do 246,3 mln zł, a średnia wartość zamówienia, poprawiająca rentowność transakcji, wzrosła do ponad 300 zł.

- Mimo zwiększonych wydatków marketingowych marżowość Spółki po trzech kwartałach br. wygląda bardzo solidnie. Na poziomie EBITDA i marży brutto rośniemy o ponad 30 proc. rdr. Marża % w trzecim kwartale była pod wpływem letnich wyprzedaży, co jest normalną sytuacją na rynku fashion, jednak warto pamiętać, że trwa teraz czwarty kwartał, który jest okresem żniw w naszej branży. Liczymy, że tak będzie również w tym roku

– mówi Jacek Dziaduś, dyrektor finansowy Answear.com.

Tagi: Answear.com Jacek Dziaduś Krzysztof Bajołek Podsumowania i wyniki finansowe
Oceń artykuł:

Źródło: Answear.com

Answear.com utrzymuje wysokie tempo wzrostu. Po trzech kwartałach 2022 r. przychody rosną o 44 proc. a EBITDA rośnie o 35 proc.

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.