Branża wydawnicza rośnie dzięki streamingowi. Empik Go podsumowuje rok

2024-03-08 | 08:51

425 milionów przeczytanych stron e-booków, 32 miliony godzin przesłuchanych audiobooków oraz podcastów to bilans aktywności użytkowników Empik Go w 2023 r. Polacy już regularnie sięgają po treści cyfrowe, aż milion osób odwiedziło aplikację w poszukiwaniu publikacji idealnej dla siebie. Czy czytelnictwo wzrośnie dzięki rosnącemu trendowi na usługi streamingowe?

Mimo zawirowań ekonomicznych branża książki cyfrowej od kilku lat utrzymuje mocny trend wzrostowy. Od 10 lat rocznie do sprzedaży w Polsce zostaje wprowadzonych kilkadziesiąt tysięcy tytułów. Potwierdzają to dane Empik Go. Tylko w 2023 r. katalog aplikacji z najszerszą polską ofertą contentu cyfrowego powiększył się o 11%, a do 400 tysięcy (+21% YoY) wzrosła liczba użytkowników, którzy miesięcznie korzystają z oferty. Wynik ten jednoznacznie pokazuje silną pozycję Empik Go.

 - W 2023 r. postawiliśmy na content oraz technologie. Obok bestsellerowych produkcji audio, takich jak „Przygody Baltazara Gąbki” czy „Mierzeja 2. Ostatni przypływ”, wprowadziliśmy na rynek drugą generację czytnika Empik GoBook 2.0., na którym można czytać ebooki dostępne w aplikacji Empik Go. Jesteśmy najbardziej kompleksowym ekosystemem kontentowym w Polsce, oferując w jednej aplikacji zarówno audiobooki, ebooki, podcasty, słuchowiska, jak i ekomiksy. W najbliższych miesiącach nie planujemy zwalniać tempa. Tylko w styczniu na rynek trafił nasz nowy produkt - karta na liczbę tytułów, natomiast w lutym premierę miała seria słuchowisk na podstawie książek jednego z najpopularniejszych polskich pisarzy dla młodzieży 

- mówi Kuba Piotrkowicz, Director of Entertainment & Digital Content.

Podcasty ze stałym wzrostem

Jedną z najszybciej rosnących gałęzi na rynku treści cyfrowych są podcasty. Tylko w 2023 r. ich baza w aplikacji Empik Go wzrosła o 20%, rozbudowując katalog treści audio do 90 tysięcy tytułów. Skuteczność konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju tej kategorii potwierdza m.in. nagroda Podcast Roku dla „Krwawej Skandynawii”, tytułu przygotowanego przez Empik Go wraz z autorkami Martą Hopfer-Giles oraz Katarzyną Nocuń-Mszycą.

 2023 to także rok, w którym na znaczeniu zyskały podcasty sponsorowane. W przeciągu ostatnich 12 miesięcy w aplikacji Empik Go pojawiły się treści przygotowane przez banki, marki kosmetyczne czy przedstawicieli rynku motoryzacyjnego. Trend ten dowodzi, że skrojone według potrzeb współczesnego konsumenta treści audio wpisują się zarówno w segment kultury i rozrywki, ale służą także jako narzędzie do realizacji długofalowych celów biznesowych, dostarczając słuchaczowi wiedzy.

W minionym roku Empik Go zrobił także kolejny krok w swojej działalności technologicznej. W listopadzie na półki salonów oraz na empik.com trafił czytnik Empik GoBook 2.0. Urządzenie szybko zyskało popularność wśród klientów. W 2023 aż o 34% wzrosła sprzedaży czytników GoBook oraz GoBook 2.0. w stosunku do roku wcześniejszego.

Wydawnicza ofensywa

Rok 2023 w Empik Go to także koncentracja na rozwoju oferty własnej. Obok 24 oryginalnych seriali audio, słuchowisk i serii podcastów, marka wyprodukowała 560 audiobooków i wydała 195 ebooków. Rozwój katalogu treści true crime oraz well-being to niezmiennie cel Empik Go. Jeszcze w pierwszej połowie 2024 r. w aplikacji pojawią się podcasty: „Kryminalna Francja” - kontynuacja nagrodzonej „Krwawej Skandynawii”, „Nienawidzę mojej rodziny” autorki kultowych „Zbrodni Prowincjonalnych” czy „Kryminalna historia Watykanu” Artura Nowaka i Stanisława Obirka.

Co jeszcze?

Na początku marca do aplikacji trafił także katalog magicznych audiobooków i e-booków wszystkich siedmiu części Harry’ego Pottera, to łącznie aż 68 pozycji w języku polskim i angielskim dla fanów Hogwartu. Ofertę lidera na rynku treści cyfrowych w kolejnych tygodniach zasilą także kolejne tytuły autorów udostępniających swoje dzieła poprzez usługę Empik Selfpublishing. Tylko w 2023 r. pojawiło się ich aż 2 tysiące.

Tagi: E-commerce / Omnichanel Empik Go Kuba Piotrkowicz
Oceń artykuł:

Źródło: Empik

Branża wydawnicza rośnie dzięki streamingowi. Empik Go podsumowuje rok

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.