Burberry chce do 2025 roku całkowicie zrezygnować z plastiku

2019-04-10 | 10:00

Burberry zmierza do wyeliminowania zbędnych opakowań plastikowych do 2025 r. - wynika z nowego raportu opublikowanego przez Ellen MacArthur Foundation, organizację charytatywną, której celem jest doprowadzenie do przejścia marek na gospodarkę o obiegu zamkniętym.

 

Już pod koniec tego roku Burberry planuje zastąpić wszystkie obecne wieszaki, osłony i torby foliowe opcją przyjazną dla środowiska. Wprowadzi również program zwrotu wieszaków, w którym oddane wieszaki detaliczne zostaną poddane recyklingowi i ponownie wykorzystane. Z kolei osłony przeciwdeszczowe na torby na zakupy będą wykonane w conajmniej 30 procentach z bio-tworzyw sztucznych i będą kompostowalne.

Luksusowa marka stwierdziła, że ​​do 2025 r. wszystkie plastikowe opakowania będą wielokrotnego użytku, będą nadawać się do recyklingu lub będą kompostowalne. Do tej pory firma wyeliminowała laminowanie tworzyw sztucznych ze swoich toreb detalicznych i worków foliowych na pokrowce odzieżowe, zmniejszając zużycie 29 ton plastiku.

Burberry zapowiedział, że wszystko wskazuje na to, że uda się osiagnącv założone cele. Marka bowiem nie tylko nawiązała współpracę z Ellen MacArthur Foundation, ale przystąpiła również do inicjatywy o nazwie Renewable Energy 100. Jest to wspólny projekt ponad 100 wpływowych firm zaangażowanych w zużycie energii odnawialnej.

Burberry ciężko pracuje, aby stać się odpowiedzialnym ekologicznie. We wrześniu ubiegłego roku marka zdecydowała się zaprzestać używania prawdziwego futra i zakończyć praktykę niszczenia nadmiernych zapasów. Podobnie jak wiele innych luksusowych firm, Burberry niszczył swoje produkty, aby chronić swoją markę przed fałszerzami i nie ulec pokusie nadmiernych przecen w celu pozbycia się zalegających w magayznach ubrań. Decyzja o zaprzestaniu tej praktyki jest częścią pięcioletniego planu odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów związanych z odpadami.

Jeśli chodzi o futro, Burberry potwierdziła również, że wycofuje istniejące produkty z futrem, a począwszy od pierwszej kolekcji Tisci we wrześniu, marka stworzy ubrania wyłącznie ze sztucznego futra.

Tagi: Burberry
Oceń artykuł:

Źródło: www.wwd.com

Burberry chce do 2025 roku całkowicie zrezygnować z plastiku

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.